hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ISLANDSHESTEN
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 ISLANDSHESTEN
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
hey på dey:)

hva synes dere om islandshesten? og hvorfor?

Never give up on the things that make you smile!

beat

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  22:53:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er jo inhabil. Selvfølgelig liker jeg Islandshesten. Jeg liker den fordi jeg syntes det er en bra størrelse på den, liker den for pågangsmotet, viljen, særegenhetene, og utseende.
Jeg har problemer med å rangere hesteraser, og klarer ikke slå fast hva jeg liker best/minst. Men Islandshesten er iallefall mitt hjerte nært :)

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  02:45:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Folk som ikke liker Islandshest har aldri prøvd skikkelig Tølt og pass;)
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 16/03/2006 :  11:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
fantastisk rase,supert gemytt,stødige og greie hester. Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  18:46:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
ekstremt fantastisk å ri pass og tølt! de er kjempesøte og hardføre. jeg har ikke islandshest p.g.a. størrelsen, men vi hadde islandshest før.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 16/03/2006 :  21:16:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rosita!

føler meg truffet
har ridd islandshest en gang og det var en svært ubehagelig opplevelse.
virket ikke som om den hesten hadde fler gangarter heller, for det var ubehagelig hele turen

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  01:00:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Rosita!

føler meg truffet
har ridd islandshest en gang og det var en svært ubehagelig opplevelse.
virket ikke som om den hesten hadde fler gangarter heller, for det var ubehagelig hele turen

Opprinnelig postet av lucky june

Hehe,ja da er det jammen på tide du får deg en tur på en "skikkelig" Islending

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  16:09:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ekstremt fantastisk å ri pass og tølt! de er kjempesøte og hardføre. jeg har ikke islandshest p.g.a. størrelsen, men vi hadde islandshest før.

Opprinnelig postet av nutte

sluttet du p.g.a str. i sprangen?

islandshestene er kjemmpe flinke til å hoppe. jeg har 2 islandshester på fôr i vinter. ei som er 134 cm. ho hoppe/flyg kjempe fint over 1m =) ho andra er 140 cm. ho hoppe 120, helt fantastisk!!!

Karen:P

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  20:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, har prøvd ordentlige gangarter på de islendingene jeg har prøvd, ivertfall. Synes de blir unødvendig dyre, altfor små (for små gangarter) og synes ikke de er sånn kjempemessig i terrenget heller (kanskje fordi jeg har en kaldblods som går over ALT) . Ang. gangarter, så har de myke, behagelige (de fleste ivertfall), men det er ikke nok til at jeg vil kjøpt en.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2006 :  22:44:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror islandshesten har evnen til å gjøre enkelte "helt frelst", mens folk som ikke har opplevd dette ikke helt skjønner "greia". Ikke på noen måte ment fornærmende, hverken den ene eller den andre veien:p

Skjønner veldig godt at mange syns de er små, noe de helt klart er, men jeg selv får litt "angst" på store hester. Føler meg aldeles ikke hjemme høyt der oppe:p Jeg er altså blant disse "helfrelste". Syns disse små, lodne, utrolig vakre dyrene er helt fantastiske, og den gang jeg anskaffer meg egen hest, kommer det helt klart til å bli islandshest. Har falt helt for dem; utseende, størrelsen, styrken, lynnet og gangartene. Så får det ikke hjelpe at de er dyre...
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  20:23:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av nutte

sluttet du p.g.a str. i sprangen?

islandshestene er kjemmpe flinke til å hoppe. jeg har 2 islandshester på fôr i vinter. ei som er 134 cm. ho hoppe/flyg kjempe fint over 1m =) ho andra er 140 cm. ho hoppe 120, helt fantastisk!!!

Opprinnelig postet av karentuppah

nei det har ikke noe med sprangen å gjøre, jeg syntes bare de er litt for lave, men jeg vet jo at de er sterke. Jeg syntes jeg ble for lang. valgte haflinger istedenfor, de er ikke mye høyere, men syntes han passet bedre til meg... men rir på islandshester hver sommer, dt er kjempegøy!;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2006 :  21:59:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heya!!

eg har ridd islandhest ein gong i mitt liv, og d var når eg hadde arbeidsuka på fossanmoen-islandshestsenter..det var sjemep sjekt!! ein av di beste ugene eg har hatt i mitt "hestaliv"det e så utroligt gøy med pass og tølt, men blei isje "frelste" fordeom..falt heller for fjordingen eg!! men viss eg sko hatt ein aen hest ville d våre islandhest!
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  18:18:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding

Islandshestene er jo bare så søte! hvis du rir i full tølt på fjellet i solnedgang:P bare så herli!
de som ikke har prøvd det MÅ/ i hvertfall prøve det! da har du ditt kjæreste minnet!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 07/04/2006 :  21:28:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns heller ikke islandshesten ernoe spesielt.. skulle ikke ha kostet så mye i alle fall... har prøvd å tølte en gang da jeg var mindre, men har veldig lyst til å ptøve både tølt og pass ordentlig:) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  13:41:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Synes det er artig at folk som overhodet ikke har spesielt peiling klager på prisen :-P Ja, islandshest er dyrt, men det er gangartene som koster. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 08/04/2006 :  22:11:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Har ridd på islandshest en gang, og det var rett og slett ikke noe særlig. Det skal nevnes at denne var ung og ikke veldig bra innridd, men maken til virrete hest skal man lete etter. Var vanskelig å sitte på også, siden man sklei fra side til side på den hele tiden..

Men islandshesten kan være utrolig stilig å se på, og det hadde vært gøy å prøvd en ordentlig en en gang, bare for å kjenne på gangartene! Men tror ikke jeg kunne hatt en selv; for glad i de 'store brune' til det ;)

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.