hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestens personlighet?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestens personlighet?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

stall grønli

Skrevet - 10/03/2006 :  18:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bare lurte på om du synes hesten din har sin egen personlighet?
Mange hester merker det man kansje ikke så veldig godt på, de bare gjør alt av gammel vane, mens andre igjen har personlighet i massevis!!

Hesten min hører til den siste kategorien..Jeg har aldri truffet en sånn hest før. Han er en tungdøl på 13 år, som jeg har eid i 6 år.
Fra dag en viste han at han gjerne var den som skulle ha siste ordet, uansett!! Han krangler seg frem til viljen sin, å når han får den blir han så såre fornøyd, men etterpå kommer bondeangeren og "unnskyld meg" blikket!
Han tar alltid igjen vist jeg gjør noe han ikke liker, bare for å poengtere det. Han blir dødsfornærmet for det minste, men fort blid igjen også.
Han er hjelpsom så det holder, skal hjelpe til med ALT, særlig å løse opp floker på gjerdetråden..
Han åpner alt av dører og låser, men bare om jeg er borte, eller forsinket på noe vis. Han blir skikkelig misunnelig om jeg steller med andre hester, da viser han det kjempegodt.
Ellers er han for meg den beste hesten i hele verden:)
Hva med deg?

Leikas

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  18:50:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Årh..! Hoppe jeg trener (Redlight Lain) har bare den tøffeste personligheten! Hun er 5 år gammel, og en smule barnslig. Er utrolig kosete og snill hest.. Hun er "utbryterdronningen" på stallen, og åpner alt som kan åpnes. Hun pleier å "gi labb", og må alltid strekke på beina før jeg får leid henne ut av boksen. På tur oppfører hun seg litt "hingstete".. Kaster på hodet og tøffer seg skikkelig sånn at hun nesten går utfor veien, vimser rundt og vil helst løpe masse.. Dessuten må hver eneste hestedrit som ligger langs veien bli snust på..! Har også som vane for å gå med tungen over bittet, og den henger gjerne ut av munnen, selvom det er beinkaldt ute. Hvis jeg putter tungefeilsbitt i munnen hennes, så går hun å brummer og grynter og jobber skikkelig heeelt til tunga er over igjen, og gjett hvem som er fornøyd med seg selv da?! Ellers er hun en utrolig fin hest å holde på med, passer meg perfekt!
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  19:17:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
ALLE hester har en egen personlighet. Det er bare vi mennesker som ikke ser den før den er så tydelig at den stjeler oppmerksomheten vår... ;-)

Jeg har hatt mange hester, og alle har vært svært forskjellige.
Nå har jeg 4 hopper her, og de er utrolig forskjellige.
Alle har en (ihvertfall for meg) tydelig personlighet, og jeg vet hva de liker og misliker og synes er sånn bob-bob-greit.

Innimellom er jeg heldig og får tatt bilder av dem som viser meningene deres tydelig. Det er noe av det jeg synes er finest med bilder, faktisk.
Et bilde kan vise humor, frekkhet, sinne, dominans og engstelse. Eller en sterk nysjerrighet. Slike bilder liker jeg, da de viser hvor komplekse og fantastiske disse dyra er. :-)

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  20:24:47  Vis profil  Svar med kopi av melding

jeg tror alle hester har en personlighet, men ikke alle tørr eller vill vise den.
mine kaldblodstraver har stor personlighet etter min mening han har sine meninger og viljen sin skal han ha! han har sine dårlige dager der han bare er gretten, å da overser jeg han bare. da blir han fornærmet av det å, å står bare å vil ha kontakt med noen. oppmerksomhet skal han vel ha selv om han han er gretten
og av og til er han i et furtete humør, der han bare skal ha kos. da skal han ha hodet i fanget mitt og jeg skal holde rund hodet hans
og når han er i godt humør, så skal han ikke ha noe oppmerksomhet. når jeg skal sale på han da, så står han bare å stirrer på meg, og hvis jeg stopper å snakker med noen, så dytter han til meg forsiktig med hodet.
han er så søt

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.