hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest på Big Brother og Idol.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hest på Big Brother og Idol.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  15:12:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg tok på en gammel kasett i sted, og der var det ett lite klipp fra Idol i fjord, der programlederene kom ridende inn i studio på to hesten mens musikken spilte for fult, og publikum ropte, klappet og skrek som bare det. De stilte hesten foran publikum så at om den hadde sparket, hadde han fint truffet en av de?! Synes det var VELDIG unødvendig og farlig, hestene så skremte ut, og virker veldig nervøse. Vil bare vite hva dere synes om det? Det er jo lignende på store stevner, men hestene der er vel veldig vant til det også, sikkert øvd ett par ganger med de hestene også, men. På Stevner er det mye større plass for hestene også.

På big brother hadde de en slags konkuranse der det var om å sale på hestene først og stige opp på, de stod og slet og dro seg opp i salen, jeg er av de som aldri stiger opp fra bakken lengre for å spare ryggen mest mulig, men hva synes dere om sånne ting som dette? Jeg bare lurer.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  16:40:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå så ikke jeg noen av de tilfellene der, men det ble nok gjort under forsvarlige forhold med trygge hester.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/03/2006 :  17:16:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå så ikke jeg noen av de tilfellene der, men det ble nok gjort under forsvarlige forhold med trygge hester.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Ja.

Ser ikke problemet om hestene er trygge og vant til det.
Selvsakt har dem ikke tatt en følsom hest inn i Big Brother.

Og i programmene har de leid inn hestefolk og hester, som kan det og kjenner hestene. De er med å ser at alt går som det skal.

Programledern henter ikke hesten til naboen, samt. han selv kanskje er uerfaren.

Disse to programene er såpass seriøse at dette blir meeget godt planlagt og gjennomført.

Redigert av - Bustetrollet den 05/03/2006 17:17:14 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  19:25:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Var det jeg tenkte meg Kristine.

lucky june

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  22:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Programledern henter ikke hesten til naboen, samt. han selv kanskje er uerfaren.
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

ler litt ved tanken når jeg vet hva slags hest naboen her har.
men er enig i det andre du skriver også, som er av det litt mer seriøse slag.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  22:47:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
De to hestene som var med i BigBrother var politihester hørte jeg snakk om, så de er vel trent opp til å tåle mye rart. (Selv om det absolutt ikke var vakkert å se på når de skulle sale på.)
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/03/2006 :  14:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De to hestene som var med i BigBrother var politihester hørte jeg snakk om, så de er vel trent opp til å tåle mye rart. (Selv om det absolutt ikke var vakkert å se på når de skulle sale på.)

Opprinnelig postet av Wulfi

Ja, stemmer det!!

Men BB i fjord hadde de jo ridetime inne i bakgården med noen hester da!

Tviler sterkt på at rolige hester tar skade av litt hard oppsaling osv. For det er jo bare fin trening egentlig, for hesten altså.

Regner med at eierne av disse hesten tenker på det som er best for hesten. Og om de hadde visst at hestene ikke hadde takklet det hadde de lavære å ta dem med inn

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  15:04:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og der fikk jeg hjerne-utblåsning!!....... "så seriøse programmer" Big Brother????
Mente dere det? Eller var dere ultraspydige og jeg mistet hele poenget?
ja ja.. det er vel det endelige bviset på at verden har rast fra gamle damer ute på ei øy i "huttiheiten" som de pene fruer fra slottsplassen sier... BB seriøst.. ha ha...

Helt greit dette med hestene, skjønner hva dere mener, men he he... er så vidt jeg får det ned på tastaturet... Big Brother, seriøst.... må være årets?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  16:41:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og der fikk jeg hjerne-utblåsning!!....... "så seriøse programmer" Big Brother????
Mente dere det? Eller var dere ultraspydige og jeg mistet hele poenget?
ja ja.. det er vel det endelige bviset på at verden har rast fra gamle damer ute på ei øy i "huttiheiten" som de pene fruer fra slottsplassen sier... BB seriøst.. ha ha...

Helt greit dette med hestene, skjønner hva dere mener, men he he... er så vidt jeg får det ned på tastaturet... Big Brother, seriøst.... må være årets?

Opprinnelig postet av Harneshaug

Heheee! De som sendte hestene sine dit er nok seriøse, men BB? Ikke vet jeg. Så bare det første programmet i første sesongen før jeg gikk lei.

oleo

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  20:18:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke dyr egner seg til lek og morro i noen situasjoner jeg... Jeg så ikke BB episoden, heller ikke idol... Men jeg blir provosert når jeg ser slikt på tv. Går vel ann å ha det gøy på andre måter. Men, så er også jeg av de som ikke støtter cirkus også. Mine barn kommer aldri til å få gå på cikus.....
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 06/03/2006 20:20:24 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  21:19:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mine barn kommer aldri til å få gå på cikus.....

Opprinnelig postet av oleo

stakkars barn
du har nok noe til felles med mamma for hun har aldri tillatt at hennes barn skal på cirkus.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  21:46:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Mine barn kommer aldri til å få gå på cikus.....

Opprinnelig postet av oleo

stakkars barn
du har nok noe til felles med mamma for hun har aldri tillatt at hennes barn skal på cirkus.

Opprinnelig postet av lucky june

Hehe....men du gikk alikevel??

Det høres nok litt sært ut, men dersom vi kan finne på noe annet hyggelig den dagen resten av barnehagen eller skolen skal på cirkus så skal det nok gå bra. Gå på kino, svømme, RI?!, bade, gå på ski/slalom, ake eller stå på skøyter?! Det funka for meg og min søster...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  22:05:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg syns ikke dyr egner seg til lek og morro i noen situasjoner jeg... Jeg så ikke BB episoden, heller ikke idol... Men jeg blir provosert når jeg ser slikt på tv. Går vel ann å ha det gøy på andre måter. Men, så er også jeg av de som ikke støtter cirkus også. Mine barn kommer aldri til å få gå på cikus.....

Enig med deg! Jeg ser ikke poenget med å dra hester med på sånt.
Jeg har vært på sirkus to ganger da jeg var liten,gråt pga. dyrene hver gang. Det er enkelte grener innenfor hestesport jeg heller ikke liker,mulig jeg er sær..
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 06/03/2006 :  23:17:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Idol og big brothers bruk av hest er ingenting mot 71 grader nord.
Tror det var to år siden de skulle komme seg en etappe på hest. Det første de gjorde var å lesse så mye på den stakkars ponnien at den velta. En anne sank i myra, en av disse hestene ble skada og haltet tydelig, men den ansvarlige hestepersonen gjorde fint lite for å stoppe dem, og de fortsatte med halt hest....
DET kaller jeg uansvarlig.

De to hestene i bogbrother sto jo bare helt avlsappa der og ventet tålmodig på at de skulle knøvle seg ferdig, tror ikke de tok det så tungt

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  23:43:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke hestene tar skade av en liten time verken i BB eller idol (71 grader nord derimot hørtes IKKE bra ut). Rideskolehester feks er jo nødt til å tåle MYE mer varierende behandling enn hva disse måtte! Og hva med handicap-hester? De må også tåle alt fra anfaller (både sykdom og raseri anfaller) til hyling og skriking.
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  08:19:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner hva alle dere mener, men som tideligere nevnt, synes heller ikke jeg at de trenger dra hestene inn i det, det går fint ann å finne på andre aktiviteter, har sett flere hester i ulike program opp igjennom, synes ikke det ser helt bra ut.

Hestene som var med på Idol i STUDIO, så vett skremt ut og stresset.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.