hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Døde :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Døde :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  14:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt hvorfor jeg skriver inn her jeg men.. Trenger vell litt sympati eller noe.. :(

kom hjem ifra skolen, får høre noe jeg IKKE ville høre, Pilo er død! :(
Han hadde jo krysslammelse, men den hadde forverret seg kraftig iløpet av gårdsdagen. Cathrine ga han medisin *av noe salg* men da den ikke fungerte som hun ville, tilkalte hun dyrlegen.
Han ga også Pilo noe medisin greier, og alt så bedre ut. men rett etter dyrlegen hadde dratt, ble han mye vere. Dyrlegen måtte snu og komme tilbake. Da sa han til Cathrine at det eneste de kunna prøve nå, var å gi han en siste medisin. Men det var kun 50% sjangse for at den ville gjøre han bra igjen, hvis ikke ville den bli for sterk for ham så han ville dø.. Så di ga ham smertestillende og muskelavslappende, og han la seg ned. Men desverre så døde han av medisinen :´(

VIL ALLTID SAVNE DEG GUTTEN MIN!

BORTE GJEMT, MEN _ALDRI_ GLEMT!

Noen som kan si meg hva jeg kan gjøre for at d ikke skal være så vondt?

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*

.Anne-Lise.

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  15:31:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside.Anne-Lise.  Svar med kopi av melding
Huff, Maria..
Jeg sitter med tårer i øynene, og tror fortsatt ikke at det er sant.
Hvil i fred, lille Pilo venn.

Du kan jo prøve å ri Racotzie litt da, eller Lita? Vet ikke om det er så lurt å holde seg unna så alt for lenge. Du kan jo også få bli med meg til stallen så ofte som du har lyst! Cathrine lar deg sikkert ri noen av de andre også..
Ellers får du bare tenke på at det var det beste for han, siden han hadde det så vondt! Og så må du tenke på alt det positive dere har opplevd, og bare tenke på alle de fine minnene dere har sammen.

Nå har jo ikke jeg greie på dette med å miste en hest, men håper dette hjelper. Er her for deg vettu!

Mvh. Anne-Lise Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  15:43:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så trist å høre.
Det er ufattelig vanskelig å miste en så god venn som hesten ofte blir for oss.

I 2003 mista vi hesten vår, Monsieur Blue.
Han brakk foten, og måtte avlives.
Alt gikk veldig fort, fra skaden skjedde til Blue var død gikk det i overkant av 1 time.
Det var et sjokk, for hele familien.

I tiden etter var jeg helt nummen.
Hadde jo lille ponnis igjen på stallen, samt en vi lånte som selskap.
Men må ærlig talt innrømme at det var tungt å gå i stallen den første tiden.

Vi kjøpte ny hest ganske raskt etter at Blue døde.
En ny god venn.
Men likevel var det en tung høst.
Tenker fortsatt ofte på Blue.
Titter på bilder og video.
Men nå er det mer med glede, for vi hadde en fin tid sammen de 3 åra vi fikk!

Tror ikke det er så mye du kan gjøre for å gjøre sorgen lettere.
Det vil gjøre vondt den første tiden.
Men husk de gode minnene, og alle de fine opplevelsene, det hjelper på.
Og det er lov å sørge, det er lov å grine.

Håpe du finner en ny hest du kan bli glad i.
Lykke til!

Anette Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:20:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei å nei så trist og høre..
Vet ikke riktig hva jeg kan si for og trøste deg, tror vel egentlig at du trenger og ta tiden til hjelp.. Som Anette sier, det er lov og sørge og grine. Tror det som oftest er det beste, slippe det ut og ikke bære på det inni seg. Prate mye om det som har skjedd (om du føler behov for det, for mange kan det være rene "terapi"), og bruk mer enn gjerne oss på forumet om du behøver og ha noen til og lytte til deg.
Du vet at vi er her for deg alle sammen.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:27:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Trist. Finn deg noen nye hester å stelle, det hjelper nok, ihvertfall over tid. Da jeg mistet hesten min gjorde jeg den feilen at jeg kuttet ut hest en periode, og det syntes jeg bare gjorde vondt verre. Det er lov å være lei seg. Det er like vondt å miste en hest som en hvilken som helst annen venn.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:47:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Huff så trist... :(
Mistet selv en hest, det er syv år siden nå, men glemmer henne aldri..
Hadde hatt Frida i 6 år, den beste hesten jeg noensinne har møtt.
29. januar 1999 ble hun påkjørt.. Hun hadde stukket av, var på tur til å gå over veien for å få tak i henne da bilen kom og traff henne.
venninna mi for hjem til seg og fikk varslet i fra og ringt dyrlegen mens jeg ventet der. Da de kom med bilen og jeg så Frida i lyset skjønnte jeg at dette var siste gangen..
Hun hadde brekt ene foten og hadde store kjøttsår i ansiktet og på skuldrene.. Så hun måtte nødslaktes på stedet..

Glemmer aldri den dagen, men etterhvert ble det lettere, og man fokuserer mere på de gode minnene enn sorgen og tapet av en god følgesvenn...

Det vill vell uansett være tungt den første tiden uansett hvordan man vrir og vender på det, bare husk at bak skyene er det alltid sol.. Alltid..

Det kan fortsatt komme dager da tårene triller, men sånn er det vell bare. Man kan ikke glemme noen man har vært så uendelig glad i, selv etter mange år.
Det tyngste var nok å gå i stallen igjen å møte den tomme boksen og pakke vekk utstyret, men det må gjøres, og når en i senere tid møter den samme boksen, kan man med et smil minnes den fantastiske hesten som engang hadde den som sitt hjem :)

Frida er nok den hesten som alltid vil ha en stor del av mitt hjerte, og jeg fokuserer mye på all den lærdom hun ga meg og den flotte tiden av sitt liv hun delte med meg.. :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 09/03/2006 :  17:16:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkar deg, jeg vet hvordan du har det, bortsett fra at du ikke var forberedt på situasjonen slik jeg var.
Da jeg måtte avlive hesten min tror jeg overlevelses-mekanismen slo inn for at jeg skulle klare meg gjennom det.
Jeg tvang positive tanker inn i hodet og nektet meg selv å tenke på det som var trist.
Så for meg rapplilja på store grønne enger med masse hestevenner og mye god mat. Fortalte henne at hun skulle flytte til et sted hvor det ikke fantes gjerder, matbegrensing, hardt arbeid, kaldt vær eller noe som helst negativt.

PÅ denne måten klarte jeg faktisk å være med dyrlegen å skrive helseattest, ta av sko, og bestille nødslakt til gojenta med de vonde beina. I ettertid kan jeg ikke skjønne at jeg klarte det:(

Selvfølgelig tok det triste overhånd av og til, og man skal jo sørge, men da brukte jeg de positive tankene til å komme meg opp igjen.

Så se for deg Pilo løpende og lekende med venner på grønne enger, og tenk at han har det godt nå. Ta vare på de gode minnene, det gjør jeg. Har stua full med bilder av Rapplilja, og nå kan jeg faktisk smile når jeg ser på dem og minnes 12 fine år med jenta mi:)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:56:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Så trist

Vel, har ikke noen spesielle råd til deg annet enn å huske på alt det fine dere opplevde sammen. Pilo kommer alltid til å leve videre i hjertet til dere som var glad i ham.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 09/03/2006 :  18:50:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så for meg rapplilja på store grønne enger med masse hestevenner og mye god mat. Fortalte henne at hun skulle flytte til et sted hvor det ikke fantes gjerder, matbegrensing, hardt arbeid, kaldt vær eller noe som helst negativt.

Opprinnelig postet av rapplilja

Det hørtes ut som et fint sted rapplilja!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  18:51:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Stakkars, stakkars deg! Husk at tiden leger alle sår Føler masse med deg--- Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  20:34:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Det høres forferdelig ut å miste hesten sin
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av rapplilja

Noen som la ut en film her som passet veldig til dette stedet.
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Veldig trist film, men fin å tenke på :)

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  21:32:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Huff, det var trist å høre.
Er jo bare fire uker siden min Birk døde, det har vært en fæl tid, selv om jeg fikk ny hest veldig kjapt. Jeg savner han fremdeles noe grusomt, selv om jeg liker Sharmis veldig godt.
Jeg er takknemlig for tiden jeg fikk sammen med Birk, og for at han ikke måtte lide lenger.

Ta tiden til hjelp! Noen dager føles ting ok igjen, og andre dager er bare helt jævlige. Men med tiden blir det forhåpentligvis færre av de jævlige dagene!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  15:02:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle meldingene jeg har fått! Utroli trist ja :( Har vell egentlig ikke gått helt opp for meg da, kan ikke helt skjønne at når jeg skal gå inn i stallen så står ikke Pilo der og vrinsker etter meg.. :'(
Utrolig søt film da! *tårer i øynene igjen* gråter nesten hle tiden når jeg er alene jeg..! Men ikke når andre er her, får meg til å tenke på andre ting! *Takk Anne-Lise! <3* men så kommer tankene med en gang jeg ikke gjør noen ting.. så rart :(
Føler virkelig med alle dere andre som har mistet hestene deres!! Pilo var ikke min egen, men jeg fikk ri han og holde på med han som om han var min egen, så han betydde utroli mye for meg!
Kommer ALDRI til å glemme deg vennen!

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, huff... Dette var trist å høre. Veit hvor forferdelig det er å miste hesten... håper du finner en ny hest du kan ri så du etterhvert kommer deg videre... Er veldig trist akkurat nå, men tror nok det er lurt å ikke kutte ut hest for det... Håper du får masse støtte fra venner og famile...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:39:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Noen som la ut en film her som passet veldig til dette stedet.
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Veldig trist film, men fin å tenke på :)

Opprinnelig postet av oOVictoriaOo

Herregud, jeg gråt, jeg gråt, jeg gråt og jeg gråt! Uansett hvor ofte jeg ser den filmen så griner jeg til jeg får kramper hver gang.. Ser for meg hunden min og hesten min som venter på meg.. Huff.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  11:55:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
begynte å gråte med en gang jeg nesten før filmen starta.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.