hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - føll å strømgjerdet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 føll å strømgjerdet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lykkeluna

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  11:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan skal jeg trene et føll til å ha respekt for strømgjerdet??
hanne

slettet1

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  12:23:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideslettet1  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseslettet1  Svar med kopi av melding
De må nesten føllet lære seg selv vil jeg tro. Du kan feks stå ved siden av mens føllet er ute å se hva som hender. Tror nok di lærer seg fort at di ikke skal gå på gjerde. Føllene her har aldri prøvd å stikke ut eller noe, men står fint ved siden av. Bare pass på at hesten vett at det er strøm gjerde hvis du har et føll som pleier å bryte seg ut, så i vertstefall den ikke settes seg fast i sjokk. La den snuse på den eller noe, di fleste hester holder seg vekke når di får et bitte lite støtt fra gjede etter det.. Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  12:27:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
De fleste lærer fort at de skal holde seg unna strømgjerder. Et føll jeg hadde for noen år siden, fant ut at det bare var til å hoppe over. Det var ikke noe morsomt akkurat...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  12:29:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av hannesoleng

tror den finner ut av det helt selv.. alle føl vil snuse på gjerdet..
BZZZZZ.....
grillet mule og så lærte den det
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  21:44:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av hannesoleng

Min lille utbryterfole har nå lært at gjerder ikke alltid er like greie. Han tøkka kroppen sin gjennom 5 rader med råd, og gjerdet var like helt. Da var gjerdet uten strøm. Vi hadde problemer med å få strøm pga all snøen, men måtte til slutt improvisere med et realt agregat og koble strømmen dirkete i det aktuelle gjerdet. Da ble det strøm. Jeg sto å så på da han var borti første gang. Han gikk på som vanlig, han skulle jo gjennom han... Så spratt han tilbake og blåste trompet lyd i nesa... Så snuste han en gang til og fikk seg et støt og da var den avenningen i gang...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  22:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom til å huske en historie fra da min nå snart så voksne lillebror var bitteliten..
Da jeg var liten, og han enda mindre, bodde vi rett ved en gård der det gikk noen kyr og et par hester. De hadde selvfølgelig strøm i gjerdet, og min bror som vel da var rundt 3 år, var på oppdagelsesferd bort til "fiiiine 'esten". Desverre var det gjerdet i mellom, og pjokken fikk støt, skvatt og snublet i bakken.
Da ble han forbanna, reiste seg opp og tente på alle 10 pluggene og tviholdt i gjerdet, for han skulle jammenmeg ikke la det forbannede gjerdet vinne!
Jo flere støt gutten fikk, jo mere tviholdt han på gjerdet..

OT historie - hadde nesten glemt den, men nå kom jeg på hva jeg kan bruke i talen til ham på konfirmasjonen! Takker så mye for assosiasjonene..

Renate
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  20:10:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
følls nysgjerrighet og strømgjerder er vel ikke alltid en så god kombinasjon tror den eneste måten er å lære det av opplevelse...
har ikke mye erfaring med føll, men mener å ha hørt at føll ikke trekker seg tilbake når de får støt, de løper framover og vikler seg lett inn i gjerdet. vet ikke om det er sant, men ville nokk passet på de første gangene føllet får støt...

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/03/2006 :  12:42:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hahaha, Ildfuglen! Høres ut som en som ikke lar seg knekke så lett ja!
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.