hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hun "gjøre fra seg" over alt :/
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hun "gjøre fra seg" over alt :/
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  20:33:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Når jeg setter hesten min på stallgangen, eller leier henne rundt et sted man alltid på ta opp møkka, gjør hun fra seg. Eller som andre sier, hun driter...(:P) Hun bryr seg liksom ikke om hvor hun er. Den forige hesten min gjorde det bare ute eller i boksen, men denne går på utegang, og gjør som hun vil (ikke sikker på om det er en grunn men).
Går det ann å vende av henne dette, eller er det noe man ikke kan gjøre noe med?

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 08/03/2006 21:17:36

lucky june

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:02:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan ikke helt se hvordan du kan hindre hesten i å gå på do hvis den må. litt slemt og, må den så må den.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:05:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har ikke tenkt til å hindre henne i noe hun må. Lurte bare på om hun kunne lært at hun ikke skulle gjøre det der på en eller annen måte...
-

Redigert av - VictoriaTh den 08/03/2006 21:09:37 Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:39:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg ser heller ikke problemet med at hesten baiser på stallgangen, er bare å ta det opp...
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:49:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
javel, da får jeg vel bare glemme det...
-
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  23:01:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
tror ikke akkurat hester bryr seg så veldig mye om hvor de driter bortsett ifra mht evnt rovdyr og sånn då;;P
tror nok du bare får leve med å ta det vekk,ellers så lkan du jo prøve å ri/leie henne bort til en grøft el når du merker at hun skal på do-det funker vertfall på mine hester;)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  11:15:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Cisco skal så godt som alltid på do når jeg setter han inn i vaskespiltet. Er nok lite man kan hindre for at de går på do, så det er bare å fly etter med møkkagreip. Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  14:32:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Tassen driter -alltid-hvis jeg setter han på gangen. Det slår aldri feil.

Får ikke gjort annet enn å ta det opp :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:20:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Da er ikke Winnie den eneste :P Men nå går hun på utegang. Hadde det vært noen forskjell om hun fikk mat til faste tider, tre ganger om dagen, istede?
-
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  00:29:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Tvilsomt.. Cisco får mat tre ganger om dagen, men går like herlig på do så godt som hver gang vi er i vaskespiltet så.
Det er da bedre at hesten går på utegang med fri tilgang på mat, enn at den får mat tre ganger om dagen fordi at du skal slippe å møkke opp etter den.

Hester har lange, lange, lange tarmer, og det er ikke slik at får hesten mat til den og den tiden, så og så mye så går den på do da og da (haha, morsom setning :P). Tror nok rett og slett du bare må innfinne deg med å ta opp etter den.

(Og går den på utegang, så har du vel ikke akkruat så mye stress med møkking ellers, så da synes jeg ikke du burde klage på at du må ta opp en klatt her og der )
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/03/2006 :  13:58:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Noen heste driter eller tisser for å lage "egen"lukt på omgivelsene. For eksempel hvis man har skiftet flis i boksen,vil de fleste hester legge fra seg litt,for å gjøre det litt hjemmekoselig, hehe

Kan det være noe i det kanskje? Iallfall, når det gjelder vaksespilt ol

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  18:28:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
noen hester bæsjer på stallgangen, andre ikke...
min har aldri gjort fra seg på stallgangen, ikke en eneste gang på 7 mnd..

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:03:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Mm. Har funnet ut hva jeg skal gjør. Trenger bare å sette henen den andre veien, så hun ser om det kommer noen andre hester. For jeg tror hun bæsjer når hun blir nervøs :P Virker sån ivertfall...
-
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 08/04/2006 :  23:11:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Dette er sikkert "nerver", når hun blir tatt ut av sitt trygge hjem BOKSEN.
Helt normal adferd fra en hest.

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  18:08:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Som carambee sier, er det noe i at hester vil sette sin egen lukt/markere steder.. Enkelte hester er mer opptatt av markering enn andre :P Hørt om mange som trener hesten til å gå på do i et hjørne ved å legge inn møkk fra en annen hest der du vil hesten skal gå på do ;) Kanskje hesten din vil legge igjen sin egen lukt fordi det er et nytt sted, og muligens litt skummelt? Eller kanskje hun bare vil markere "dette er mitt sted!" Hvis nervøsitet er grunnen, er det jo ganske så naturlig.. Det blir jo tross alt mye mer hjemmekoselig hvis det lukter som hjemmet hennes :P
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  03:09:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Ja har og erfart akkurat samme problemet. Men lite å gjøre med det, dessverre. Har begynt å møkke ut etter jeg har ridd, slik at jeg slipper å tenke på at de skal komme inn og bæsje i boksen.. :P De vil jo såklart markere seg. Tror faktisk jeg leste om det i et Wendy-blad for leeenge siden..
-Marte Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.