hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gratulerer med dagen!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Gratulerer med dagen!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:56:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Gratulerer med dagen til alle jenter,kvinner og fabelaktige hekser der ute!
Vindur4-ever

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:14:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
skjønner ikke helt denne dagen jeg? :P skjer det noe spess? eller er det bare en kvinnedag som bare markeres med folk går rundt og sier at det er kvinnedagen?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:19:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, samme her Anne... Hva er det godt for?
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:46:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Alle oppfører seg jo likt uansett.. Noen som kan bevise for meg at menn faktisk gjør noe eksta for oss kvinner denne dagen??!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  11:47:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kvinnedagen var en meget viktig dag under "kvinnefrigjøringskampen" på 50, 60 og 70-tallet.
Nå mener mange den har utspilt sin rolle, men har den egentlig det? Vi har kommet rimelig langt i Norge, og Vesten forøvrig, men er vi alene?
Hva med kvinner som undertrykkes i andre land, nettopp fordi de er kvinner? Eller babyer og barn som myrdes av egne foreldre, fordi di er jenter? Kvinner som mishandles fordi de er kvinner?

Kvinnedagen er til for å sette fokus på kvinners rettigheter, verden over. Vi trenger denne dagen helt til det er full likestilling mellom kvinner og menn verden over!

(PS: Jeg er ingen feminist, bare opptatt av menneskerettigheter)

Forøvrig; sønnen til Kristine (Kristine&Tassen) fyller 4 år i dag! Hurra!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  11:48:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Alle oppfører seg jo likt uansett.. Noen som kan bevise for meg at menn faktisk gjør noe eksta for oss kvinner denne dagen??!

Opprinnelig postet av Madam Fame

Hvorfor skal menn gjøre noe ekstra for oss?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriver under på Lino sitt innlegg. Synes det er bra at fokus på kvinneundertrykkelse i andre land og likestilling i våres eget kan ha en spesiell dag. Men jeg feirer ikke og forlanger ikke noen royal behandling fra lillemann når jeg kommer hjem :) Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:02:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Kvinner tjener mye mindre enn menn.Fortsatt!Dette er bare en av mange saker.

Tror et par av dere skal lese dere opp litt før dere kommer med sånne"jeg er så kul at jeg ikke skjønner hvorfor vi feirer en sånn dum dag"fakter.

Følg med litt da,prøv å sette dere inn i tingenes tilstand!Og poenget er overhodet ikke at menn skal være ekstra snille denne dagen!Hvor har du det fra?!

Bahaha,må bare le av hvor mange tette folk som finnes:D :D :D

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:12:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ikke alle trenger å være feminister, Lise. :-) Man er ikke et verre menneske for det. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:17:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
6% mer har menn.. egentlig ikke allverden spør du meg.

Kvinner har også mange fordeler og synes denne ekstreme fokusering på kvinner (i Skandinavia) tar litt av..

Hvor mange menn får foreldreretten over barn?

Kvinner har fordeler i millitæret

Kvinner har lengre permisjon

Kvinner er grinete og sutrete og bruker PMS som unnskylding..

Ble litt OT men "jeg er så kul at jeg ikke skjønner hvorfor vi feirer en sånn dum dag"faktor kommentarer hørtes like "tett" ut i mine ører...

Kvinner er ikke mer spesielle enn menn. Og fokus burde ligge på menneskerettigheter.. mann eller kvinne..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
6% mer har menn.. egentlig ikke allverden spør du meg.

Kvinner har også mange fordeler og synes denne ekstreme fokusering på kvinner (i Skandinavia) tar litt av..

Hvor mange menn får foreldreretten over barn?

Kvinner har fordeler i millitæret

Kvinner har lengre permisjon

Ble litt OT men "jeg er så kul at jeg ikke skjønner hvorfor vi feirer en sånn dum dag"faktor kommentarer hørtes like "tett" ut i mine ører...

Kvinner er ikke mer spesielle enn menn. Og fokus burde ligge på menneskerettigheter.. mann eller kvinne..

Opprinnelig postet av Lopke

Og da føler jeg egentlig bare for å legge til et lite: Amen

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  12:53:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jepp, Lopke.
Synes også det er en litt overdreven fokus på kvinner i et av områdene som har kommet lengst når det gjelder rettigheter for kvinner. Jeg føler ofte at likestilling i Norge går ut på å gjøre kvinner og menn mest mulig like - ikke å verdsette hverandre for ens ulike egenskaper, slik jeg mener det burde være. Kvinner og menn er forskjellige, det må aksepteres.

Og ja - her i Norge har kvinner en hel rekke rettigheter menn ikke har, er det noen som synes det er urettferdig? Feks har en kvinne rett på pauser i arbeidstiden for å amme sitt barn. Burde ikke da menn ha rett på pauser i sin arbeidstid for å mate sitt barn?
Mange kvinner er ufattelig egoistiske når det gjelder egne barn. Tror dere virkelig det er slik at kvinner oftest får hovedomsorgen for barna ved skilsmisse fordi de er bedre forsørgere? Neppe!
Hvorfor kan ikke en mann ta 100% av fødselspermisjonen, dersom foreldrene ønsker det?

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  13:18:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Sønnen min er 4 år i dag, jippi! :)

Bortsett fra det tenker jeg ikke over den kvinnedagen. Visste omtrent ikke at den eksisterte engang, før jeg fødte på den dagen..

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  14:51:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

UNNSKYLDNING??!!
Åh! Liksom du!Akkurat som om man ikke skulle få lov til å gi bittelitte granne uskyldig uttrykk for at man lider på måter menn aldri vil klare å fatte...
Pass deg nå ellers så... så det så!

(og før noen nå kaster seg over upassende knappen fordi jeg truer Lopke med vold...dette er litt ironi.Ikke baaare kanskje,men i vaffal litt)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:13:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

UNNSKYLDNING??!!
Åh! Liksom du!Akkurat som om man ikke skulle få lov til å gi bittelitte granne uskyldig uttrykk for at man lider på måter menn aldri vil klare å fatte...
Pass deg nå ellers så... så det så!

(og før noen nå kaster seg over upassende knappen fordi jeg truer Lopke med vold...dette er litt ironi.Ikke baaare kanskje,men i vaffal litt)

Opprinnelig postet av Kurre

*tihi, fryder seg over kurre`s innlegg med masse morsomme smiley`s*

I følge min kjære sliter den mannlige delen av befolkningen med "mansen", om dette er "sympatimensen" eller noe helt annet er såvidt meg bekjent ikke undersøkt og/ eller bekreftet

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/03/2006 :  15:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enn vi som aldri er sur da?
Ja, det stemmer. Vi er guttejenter som driter i følelser , holder de inne i oss istede for å la det gå utover andre.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.