hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hamster
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hamster
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  14:21:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Snakket nettopp med min datter, og hun mener rasen hun har heter pandahamster. Den er hvertfall noe større enn de vanlige og er kjemperolige og snille :o)

Men uansett så er det vel greiest og se i zoobutikken hvilke typer de har der. De blir jo tamme alle sammen, bare en jobber med dem :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  16:22:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk,takk ;)

Eneste minuset: Er ca. 1 t. 35 min. til nærmeste dyrebutikk, og 3 timer til den nærmeste der de selger hamstere... Så jeg må ringe i forveien og spørre hilken tyoer de har, for så å komme sent på dagen for å se på. Skal kjøpe bur osv. noen dager i forveien.

Har notert meg alt dere har sagt. ;) Gleder meg til å få en liten pelsdott, men det er spørs hva bikkja sier da... (*logre,logre* Lunsj?)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:13:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, ja voffsene kan ha litt av hvert og si når det kommer til små krypdyr som de "bare måå" passe på
Har selv en samojedtispe på 9 mnd bl.a. Hennes "jobb" er og stå forran buret og passe på at ikke dette lille krypdyret inni buret stikker av. En jobb hun tar meget alvorligt
Men men, heldigvis så er det ikke så ofte at min datter lar henne være på jobben sin så lenge, hehe.

Lykke til med valget av hamster, og skriv gjerne og fortell om den her da
Bae en liten ekstra ting, der er jo langhårete hamstere også. Men det sies at de ikke har så lang levealder som de korthårete. Tenkte bare jeg skulle nevne det, for de er jo bare helt kanonskjønne!!
Men greit og ha i bakhodet.
Har hatt noen av de langhårete selv, og de har som hun på butikken sa, ikke blitt så fryktelig gamle. Men men, er glad for den tiden vi har fått ha dem, for herlige er de jo

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/03/2006 :  17:36:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men om jeg var deg ville jeg kontaktet oppdretter og kjøpt rett fra de istede! Har dårlig erfaring med handel fra dyrebutikk. Dyra har kan være oppskaket, har dårlig døgnrytme(iom at dyra så og si skal sove hele dagen), og du kan ikke garrantere at du får ett 100% friskt dyr.

En ting du må spørre selgeren om er klipping av klør. Tar jeg ikke feil så skal de klippes?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:40:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehee, jeg tviiler på at jeg finner noen i nærheten her som har hamsterunger, men jeg kan da forsøke. Hvis jeg ikke finner noen så handler jeg fra butikken.

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  19:21:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri klippet klørne til hamsteren.. Men om de skulle være- eller bli noe lange, så kan en vel bare legge inn en klatrestein kanskje? Gjorde det til marsvinene vi har hatt, funker kjempegodt, særlig om jeg la noe god mat oppå steinen :o)

Men som sagt; har aldri hørt at de trenger og klippes.

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  19:42:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Der er en bit i den ene enden som du kan vri ut, og stappe hamsteren oppi.

Fin måte å si det på

En venn av meg hadde en dverghamster, og den var kjempe kosete. Men alle er vel ikke like
Har lyst på en hamster, men får ikke ha burdyr, siden jeg ikke kan passe på dem

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  20:33:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, ja jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare det

Bustetrollet

Skrevet - 09/03/2006 :  21:14:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehee, jeg tviiler på at jeg finner noen i nærheten her som har hamsterunger, men jeg kan da forsøke. Hvis jeg ikke finner noen så handler jeg fra butikken.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Om du finner noen, om det ikke er så lang unna så er det er jo bare å spørre om de vil kjøre imot dere og møtes en plass der dere mottar dyret.
Alle de jeg har snakket med har aldri vært negativ til å kjøre et lite stykke.

Men det er jo opp til deg, anbefaler oppdretts dyr på det sterkeste!!

Ang det med å klippe klør så vet jeg at jeg har lest det et sted!
Googlet litt jeg og fant dette svaret fra en vetrinær.. her er det en dverghamster da, men regner med de har samme bein vel?

Redigert av - Bustetrollet den 09/03/2006 21:20:03 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  21:41:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Men har dere andre som har hatt/har hamster noen gang trengt og klippe klør på dem? Jeg har aldri hørt det før. Men jeg tror at siden vi har hatt steiner og liknende inne hos dem så har de slipt klørne selv.

Ina_R

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  14:46:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kaninene våre ble klippet klørne til, men de klarer ganske greit selv å slipe de. Har ikke blitt klippet på en stund, men klørne er ikke så lange.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  16:14:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Søskenbarnet mitt hadde en liten dverghamster jente, og de klippet klørne hennes 2 ganger eller noe tror jeg.. Hun ble 3 år.

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  18:33:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også lest at man må klippe klørne hvis de blir for lange. Da jeg ser for meg at det kan være et styr å holde en liten hamster i ro, så en ikke klipper for langt inn o.l., anbefaler jeg heller Bentes råd med stein i buret. Hadde en murstein i buret til hamsteren min, som han/hun (har hatt flere) kunne klatre på:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  18:42:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har også lest at man må klippe klørne hvis de blir for lange. Da jeg ser for meg at det kan være et styr å holde en liten hamster i ro, så en ikke klipper for langt inn o.l., anbefaler jeg heller Bentes råd med stein i buret. Hadde en murstein i buret til hamsteren min, som han/hun (har hatt flere) kunne klatre på:)

Opprinnelig postet av batta

Smart!

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  20:14:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
de lever bare ikke så lenge... eller kanskje jeg foret med pære! (ups)

Opprinnelig postet av Lopke

Eller kraftfôr... Enda mer ups! (tror det var det min daua av)
Hamstre er søøøøte da!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.