hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hamster
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hamster
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 08/03/2006 :  19:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Burene er DYRE! Iallefall det jeg kjøpte til Chnchillaene mine. 500 kr det takk!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  19:43:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
kross: Liker bedre hamstere jeg.. Har vært borti begge deler, og likte best de søte små hamsterne =)

500 kr. kan jeg overleve, men det var smådyrt.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  20:05:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hver sin smak :)
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  20:06:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Nei! ikkje kjøp marsvin, plagende dyr! hehe... litt stygt sagt med... lager duelyder hele natten, og du må passe på at di får i seg nok c-vitamin(kjøpes på dyre butikk) som må gis kvart måltid.små hamster, tar bare liten plass, men marsvin kan du ikkje ha på rommet fitt (da må du regne med litt skit og stank) og da må den stå en annen plass... kor? Der eg rei før, hadde di de i stallen..:) Grunne med det med c-vitaminer er at di produserer det ikkje selv... Men hamster er dyrt å ha for å vere så lite:) Mistet veninnen min sitt ned på gulvet i rommet hennes, og den for under sengen, der hun oppbevarer ALT rotet sitt, bel en svær leteaksjon på rommet hennes sammen med storesøsteren hennes!!!

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  20:06:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hver sin smak :)

Opprinnelig postet av kross

Jepp,jepp ;)

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  20:48:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler ikke de bittesmå dverghamsterne. Vi hadde en slik, og fikk ikke holdt den mer enn et par ganger mens den var i live. Beit så snart det kom ei hånd inn i buret (alle de 5 (?) andre vi har hatt, har vært helt tamme), og var skikkelig redd av seg, noe som resulterte i en svært hissig hamster, og et styr hver gang buret skulle gjøres rent.

Angående hva man gjør med hamsteren når man gjør rent i buret; enten pappeske, toppen av buret opp-ned, eller så lot jeg bare hamsteren løpe løs på gulvet mens jeg holdt. Visste hvor den pleide å gjemme seg, så var som regel ikke noe problem å finne den igjen:p
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ida&fjellvåk: hvorfor kan man ikke ha den på rommet?
kun enig med deg ang vitaminer, men jeg gir ikke min c vitaminer til hvert måltider..
syns ikke noe om hamstre, hadde ei hunne en gang, og hu spiste opp ungene rett foran meg..
og de er mindre pene når de er nyfødte..

men som sagt enda en gang, hver sin smak;)

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:24:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå vet ikke jeg forskjell på vanlige og dverghamstere da, men jeg skal notere ned de kravene jeg stiller.

- 3-4 uker gammel.
- Hann
- Ikke dverg (følger tipset ditt batta)

Jeg skal ha hamsteren på rommet jeg =)

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:32:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Eller hva med rotte? Neida, virker som du har bestemt deg for hamster Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  21:37:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lyst på rotte jeg De er ofte tammere en både marsvin og hamstere. Bruker deg som klatrestativ å!

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  22:59:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Har litt lyst på rotte igjen jeg også, men har nok av dyr
De er ihvertfall utrolig søte da.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  23:23:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Enig i det batta skriver ang. dverghamster.. Makan til hissigpropper altså
Den typen hamster jeg liker definitivt best er teddyhamsteren (tror det var det den het?) Den er hvertfall litt større enn den vanlige (gullhamsteren) og er mye lettere og temme. De har også et roligere gemytt enn de andre hamstertypene.
Jeg er usikker på om den heter teddyhamster, men det kan jeg jo finne ut om det skulle være av interesse.

Vi har selv ei slik snelle (svart/hvit, skjønn som bare det ), og hun er så rolig og snill. Eneste hunnen vi har hatt som har vært snill.

Har dere forressten en engros-butikk i nærheten? Det er mye billigere og handle der enn i vanlige zoobutikker. Her borte kan vi få pene velfyldte hamsterbur til 2-300.- kr. Altså med sovehus, løpehjul, tuneller "over alt" (noen av burene har tuneller ut fra buret også, ordentlig kule bur ), vannflaske og matskål.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 08/03/2006 23:28:23 Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  23:28:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo se litt på nettet, kanskje du får kjøpt et brukt bur. De er dyre i dyrebutikken, blir godt over 500 ja for alt sammen. Ville også valgt hann hamster, du kan jo få de skikkelig tamme bare du bruker god tid på de. Vil ikke anbefale å mate med fingrene eller gjennom buret, da kan de begynne å bite.
http://www.freewebs.com/hamster_fakta/index.htm
http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hamster/index.htm
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  23:36:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Nei! ikkje kjøp marsvin, plagende dyr! hehe... litt stygt sagt med... lager duelyder hele natten, og du må passe på at di får i seg nok c-vitamin(kjøpes på dyre butikk) som må gis kvart måltid.små hamster, tar bare liten plass, men marsvin kan du ikkje ha på rommet fitt (da må du regne med litt skit og stank) og da må den stå en annen plass... kor? Der eg rei før, hadde di de i stallen..:) Grunne med det med c-vitaminer er at di produserer det ikkje selv... Men hamster er dyrt å ha for å vere så lite:) Mistet veninnen min sitt ned på gulvet i rommet hennes, og den for under sengen, der hun oppbevarer ALT rotet sitt, bel en svær leteaksjon på rommet hennes sammen med storesøsteren hennes!!!

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Jeg hadde marsvin før, hun lagde ikke lyder hele nattan. Hun kurra når hun var fornøyd og hvinte når det var noe hun ville ha. Og c-vitaminene var ikke værre enn å ha en t-skje eller noe (husker ikke helt lengre) i drikkevannet. Gikk lite av det, ikke noe stor utgiftspost iallefall.. Har aldri hatt hamster, men trivdes godt med marsvin. Tok meg egentlig aldri tid til henne slik at vi blei ordentlig kjent, også flytta hun til kjæresten sin de siste tre åra av livet sitt og kosa seg mer der enn hjemme. Men skjønne er de :)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  13:51:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan anbelfale teddyhamster. Er skikkelig søte og myke. Det var venninna mi som hadde det, og den var i hvertfall tam og rolig... Tenkte jeg skulle legge inn bildet, men mobilen min vil ikke sende mms i dag så :S
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.