hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hamster
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hamster
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  22:44:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har tenkt på å skaffe meg en hamster jeg.

- Hvor mye koster en hamsterunge på 3-4 uker?
- Tips til innredning av bur?
- Hva slags fòr?
- Hann eller hunn?
- Hvordan bør transporten fra butikken til hjemmet skje? I et lukket, mørkt bur?

www.hestene.no

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  22:54:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
her koster de mellom 90-150.-.
de pleier ikke være så dyr..
den bør jo få sånn løpehjul,og rør og hus inni buret så den har noe å bale med;)kansje kjøpe sånt nytt tøft bur der alt sånn er laget til(er litt dyr da).
maten de skal ha får du kjøpt i dyrebutikken,sånn der kornblanding.
om det er gutt eller jente har vel egentlig ikke noe å si om du bare skal ha en...
og det kan bare være i buret sitt på veien hjem så lenge det står stødig:)
(er ikke noen hamster ekspert akkurat,men slik vi har gjort det med de vi hadde)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 07/03/2006 :  23:41:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøp hanne. De er enklere å "temme", de blir fortere trofast og er ikke så ville å skremte som hunner kan være..
Bare min erfaring

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  07:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk ;) Har også hørt at hannene er best å temme.

Da blir det nok hamster på meg snart da gitt..

Men hvordan gjør dere det når dere rensker buret? Hvor plasseres hamsteren da?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  08:39:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
I zoobutikkene selger de noen stilige "kuler", de er ganske store i diameter i forhold til hamsteren. Der er en bit i den ene enden som du kan vri ut, og stappe hamsteren oppi. Disse kommer i flere forskjellige farger.
Og så kan hamsteren din løpe "løs" på gulvet på rommet ditt mens du rengjør buret dens :o)
Kulen har samme funksjon som løpehjulet og er alle tiders og bruke :o)

Ellers så er jeg enig i at hann er bedre og temme enn hunn, mine erfaringer er at hunnene kan være noe mer lunefulle av og til. Rekner med at det er noe som kan følge syklusen deres.
De selger også mange stilige bur med mye tuneller og slike kjekke ting som hamsteren kan leke seg i, ordentlig kjekt for hamsteren. Men kan til tider være noe frustrerende om du vil holde hamsteren og den bare løper inn i dette. (men som regel kan du ta ut det meste av dette til hamsteren er blitt ganske tam om du ønsker det).

Du kan også gi hamsteren din litt frukt og grønnsaker, men pære er giftig for dem..
Youghurt elsker de :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  08:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
de lever bare ikke så lenge... eller kanskje jeg foret med pære! (ups) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:23:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hamstere er artige! Men de er irriterende at de er nattdyr, løper i hjulet hele natta, slitsomt :)

Ville også ha kjøpt hann, har til sammen hatt 2 hamstere, begge var hann.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:36:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det er sant at de ikke lever så lenge. De har vel en levetid på 3-4 år, de små mener jeg og ha lest- eller hørt at blir 2-3 år gamle. Men men, de er jo herlige og ha den tiden vi får ha dem :o)
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:16:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tror mine ble omtrent 1,5 år ca.. Den ene fikk kreft, virker som om det er vanlig blant hamstere? Flere hadde hamstere på den tiden, og over halvparten av de som døde, hadde fått kreft.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:15:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hadde to hamsterhanner, kjempetrivelige dyr!

Riktig nok spiste den ene hodet av den andre og døde selv av ensomhet bare en dag eller to etter.
Oooops..

Therese
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:15:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde to hamsterhanner, kjempetrivelige dyr!

Riktig nok spiste den ene hodet av den andre og døde selv av ensomhet bare en dag eller to etter.
Oooops..

Opprinnelig postet av Eikdokka

Huff da!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/03/2006 :  15:24:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

Når jeg gjør rent hos Chinchillaene så slipper jeg de på gulvet så får de løpe litt fritt.
Ellers så kan du jo finne fram en stor lys pappeske som du kan sette den nedi mens du rengjør.

Egentlig vet jeg ikke.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:34:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for svar! *noterer ned* Da kommer det nok et nytt familiemedlem her snart =-)

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  15:56:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

når eg renset burene til hamsteren eg hadde før pleide eg bare å ta av den øvre delen av buret og sette det på gulvet og putte hamsteren oppi også renset eg buret og satte det sammen igjen

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  18:02:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hvor mye tror dere engangsutgiften ved kjøp (hamster + bur + hus og alt det ekstrautstyret + flis/mat for den første tiden) vil komme opp i?

Kan da nevne at jeg vil ha et stort bur med 2 etasjer, hjul, hus, matskåler, drikkeskål + noen andre småting.

Blir vel ganske dyrt? Selve vesenet koster vel ikke mer enn 200 kr., resten er vel det som blir utgiften.

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  18:53:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke marsvin?
hadde hamster en gang jeg og, men liker marsvin bedre...

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.