hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestejakt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestejakt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:57:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
HAHA lopke, jeg lurte nemlig fryktelig mye på den kommentaren din. lol.
Trodde bare du mente at alle lette etter hest i danmark om høsten, men forstod ikke helt hvor det kom inn her liksom :p
Blir det aktuelt med en dansk hest, blir jeg glad for tips, så da konktakter jeg deg!

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:04:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant ikke annonsen nå, men tror kanskje du har vært inne å sett på den siden jeg så du hadde vært innom VIP`n hennes og sett på bildet av den (ikke veldig bra bilde av han etter min mening ;))
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:06:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehe ja da har jeg sikkert vært der å snoka, hva er vipen? Skal ta en titt igjen , hehe

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:10:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er Tiriltei, kun bildet av hesten som ligger der.. Men som sagt, synes ikke det erså veldig heldig bilde av han (hmmm, kjente han nesten ikke igjen, emn kan ha noe å gjøre med at han nå har vært svart siste halvåret *kremt* litt i svime)

Kurre

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:17:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Angående Sverige kontra Danmark...nå kommer sikkert dere "dansketilhengere" til å klippe hodet av meg,men dette er KUN basert på egne erfaringer og hva jeg har hørt/vært borti...

Det er ofte mer "krøll" m de danske..."benting","ryggting","papirting"...vær litt obs på hva/hvem du kjøper fra.
Jobbet bl annet på stall der de tok inn og formidlet MYE hest fra en av DKs mest kjente salgsstaller...absolutt ikke bare billig hest,og ja.
Bare vær forsiktig!!

Ellers kan det nevnes at Svevskekrona fremdeles står behagelig lavt i kurs.Det er jo slett ikke noen bakdel...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  08:38:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Angående Sverige kontra Danmark...nå kommer sikkert dere "dansketilhengere" til å klippe hodet av meg,men dette er KUN basert på egne erfaringer og hva jeg har hørt/vært borti...

Det er ofte mer "krøll" m de danske..."benting","ryggting","papirting"...vær litt obs på hva/hvem du kjøper fra.
Jobbet bl annet på stall der de tok inn og formidlet MYE hest fra en av DKs mest kjente salgsstaller...absolutt ikke bare billig hest,og ja.
Bare vær forsiktig!!

Ellers kan det nevnes at Svevskekrona fremdeles står behagelig lavt i kurs.Det er jo slett ikke noen bakdel...

Opprinnelig postet av Kurre

Ingen regel uten unntak men jeg snakker selvfølgelig også av egen erfaring. Tror 90% av alle friesere i Norge er importerte fra Danmark. HAr aldri hørt om noe krøll. Problemet kan være om eier ikke setter seg inn i reglene (det gjelder vel uansett land) for tollerne har jo ikke peiling.

Benting og ryggting, er man redd for noe får du jo både bøyeprøve og røntgen om du ber om det. Det gjelder vel også Sverige.. Men for all del. Ikke se på landet, finn drømmehesten så ordner resten seg uansett hvor den måtte stå :)
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  09:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke.
Noe jeg burde skrevet som jeg ikke gjorde,var at jeg tror det er stor forskjell også om man kjøper hesten direkte fra en seriøs oppdretter,som jeg regner med at gjøres med Frieserne.

Dette blir litt mer "spesialrase" enn om man kun skal ut og ha en "diverse halvblods ridehest"
Seriøse folk er ordentlige i alle land.Absolutt.

Og som du sier,landet er ikke det første man skal se på om man finner drømmehesten.

(Selv om det enkleste selvf er å finne den her hjemme...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke av egen erfaring, men av andre i min omgangskrets.. Mange hester som har gått gjennom bøyeprøver/vet kontroll i utlandet, har ikke gått gjennom i Norge (sier ikke at Norge er de beste på alt for det mener jeg IKKE) men at det kan være et tips at selv om hesten har gått gjennom vetkontroll i det landet den kom fra bør den sjekkes igjen når den kommer til deg (bør stå i kontrakt) av din dyrlege bare for å være på den sikre siden..

Lopke

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  11:48:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke.
Noe jeg burde skrevet som jeg ikke gjorde,var at jeg tror det er stor forskjell også om man kjøper hesten direkte fra en seriøs oppdretter,som jeg regner med at gjøres med Frieserne.

Opprinnelig postet av Kurre

Det har du HELT rett i.. men jeg vil stadig advare at spesielt med friesere i DK (siden det er så mange) er det mye dårlig også desværre. Så ved kjøp av denne rasen vil jeg anbefale at du er spesielt forsiktig og kjøper fra en med gode referanser i Norge. Ellers får du katten i sekken for en uhørt pris.

DV i Danmark er kjent for god kvalitet. Hva med å gå etter en av blue hors hestene?
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.