hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan finansiere hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan finansiere hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  17:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på forskjellige måter å få et hestekjøp muligjort.
En hest med en pris på feks 60 000.

Hvordan er det med refinansiering av huslån? Er det noen som vet noe om dette?

bare så det er sagt har jeg råd til å ha hest, men har ikke penger til et slikt engangsbeløp.
:)

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  18:17:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er så vanskeligt og få refinansiert huslån, vi har hvertfall gjordt det tidligere og det gikk helt greit :o)
Men selv så hadde jeg hesten min på avbetaling, jeg hadde også råd til og ha hesten men ikke det store engangsbeløpet.. Det gikk helt greit og ha ham på avbetaling men nå kjenner jeg oppdretter- og selger meget godt siden jeg har jobbet på stutteriet hans selv. Så vi visst egentlig veldig godt at vi kunne stole på hverandre ved den form for salg.

Håper du får til en ordning som passer deg :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  18:49:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hei! takk for svar :) Kunne tenkt meg en avbetalingsløsning da vi får mye bedre økonomi fra mai av. Men er ikke så mange som vil gå med på det, og det er jo forståelig.

Så det går greit å refinansiere på huset? Ville jo vært veldig greit å få lånet på røkla der. Huset har nok ikke steget i verdi, er det et krav? Vet ikke helt hvordan slikt fungerer jeg.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:10:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg skulle kjøpe Lopke spurte jeg banken om lån. Jeg kunne få et lån til hele hestens pris eller legge det på huslånet. Da kom jeg mye lenger ned i rente 7% ift 2,5% tror jeg.. og det var ikke noen problem. Sigbjørn skrev under og pengene ble overført til DK. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har råd til hest men ikke å holde hest jeg

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tok opp mer lån på huset for å finansiere bil.
Sjelden noe problem det.

mye lettere å forhandle med banken enn med en evt hesteselger.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:24:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
ja du har et poeng der kurre

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  21:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går ut fra at du også bruker sparebanken hedmark på flisa? av erfaring er de sjelden vanskelige der - "hei Anita, skulle hatt hestehenger jeg.." "jaha, hvor mye vil du låne da?" ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  22:55:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vet om flere som har lagt hestelånet på huset. F.eks. ved å "pusse opp kjøkkenet" som alt var pusset opp. Eller ved å legge det på huslånet, til tross for at banken "kjenne" årsak.

Jeg lurer igrunn på samme greia, og sliter litt da jeg ikke har huslån, men heller billån og studielån som ikke er så enkelt å bare legge det på.. Jeg eier heller ingenting, og har lite jeg kan ta sikkerhet i.

For min del tror jeg forbrukslån uten sikkerhet er eneste utvei, og det lar seg vanskelig gjøre..

Er også i den situasjonen at det å holde hest er ok, men det å kjøpe en litt ok hest, blir vanskelig..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  22:56:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hehhehe, jeg bruker (desverre) DNB , da vi ikke fikk huslån i sparkebanken hedmark. Hadde noe med livsrenta til samboer å gjøre.
Er det noen grense på hvor mye man kan låne til huslånet?

Vi har lån på bare 490 000, og tenkte prøve oss på 110 000 da det er mye lån av foreldre ol som skal betales :P

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  08:05:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ved to normale inntekter vil jeg ikke tro det skulle være no problem å få utvida huslånet med 110 så sant verdien på huset ikke ligger langt under det og dere har førstehjmslån (ved førstehjemslån får du kun lånt til kjøpesummen av huset - var hvertfall det jeg ble fortalt..) med tanke på at banken tvers over gata spytta ut 1.5 til meg og espen pluss at jeg har billånet (med hengeren) hos dem også..

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  08:34:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg vet om en sine foreldre som tok opp mer lån i ett lån de allerede hadde, altså, de betale bare ett ektra år på lånet.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, siden jeg enda er liten og ikke har så mye peiling

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  11:53:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Huset er takstet til 785 000 , vi kjøpte det for 525 000.
Vi ble lovet å få låne mer den gangen i huslånet, men da fikk vi ikke.
Men får vel snakke med dem, ellers er det alltids en mulighet å flytte over gata :p

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:52:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har samme spm; bare at dette gjelder en sal! La oss si at jeg skal kjøpe en sal mellom 4-6000,-, får ikke lånt penger av noen, og få selger sal på avbetaling. Er det mulig å låne en slik sum?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  19:11:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok det minste du får lånt er 10 000, og da enten som forbrukslån eller via bank som blankolån..
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.