hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er vi flinke nok til å kose oss med hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Er vi flinke nok til å kose oss med hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  19:41:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
bruker alltid god tid på hesten min.kun en sjelden gang jeg børster fort fort...
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  22:57:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Eg koser meg alltid med hestene,er heller ikke en av de som står å børster hestene i evigheter-rett og slett fordi hestene mine ikke har "tid" til sånt.Men etter eg har ridd eller tatt de inn for kvelden pleier eg å børste de en god stund å kose å prate med de;)då har de allerede vært på tur og så då er de ikke så utålmodige=)ellers om sommeren så liker eg å legge meg ut på beitet dies å lese ett blad/sole meg mens de går rundt å spiser og ser rart på meg å lurer på ka eg driver med;)no i kulden blir det vel mest å gå rundt i stallen,børste de litt,snakke med de og sitte meg inn i boksen å se på når de spiser og sånn;)
har selfølgelig de travle dagene der det blir sånn fullfart møkking,børsting,påsaling å ri=(

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 09/03/2006 :  11:04:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min er ikke spesielt kosen av seg,og mener så lenge den har hestekompiser,kan ikke jeg veie opp mot dette.Men den siste tiden har det blitt mer kos og stell alikevel,om det er samvittigheten min og savnet etter å holde mer på med hest,vet jeg ikke,begge deler antageligvis.Etter kveldsstellet pleier jeg ofte å ta en krakk inni boksen og sitte der og snakke og pjuske,da pleier hun å stå å puste meg i nakken og ruske litt i håret mitt.
På kvelden hun har "tid" og er i humør til kos,og ser ofte på henne om hva hun vil.I blant vil hun at jeg skal hute meg hjem og la henne ete høyet sitt i fred,eller så er hun veldig oppmerksom og lar høyet ligge og hungrer etter kos.Litt humørsyk den hoppa mi i blant.
På morgenen vil hun ut fortest mulig,så det blir ikke noe særlig med stell og kos da.
Men jeg gjør all stallarbeid på morgenen og setter kvelden av til hestestell og kos.Så veldig hastverk har jeg ikke.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/03/2006 :  14:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får dårlig samvittighet om jeg ikke koser med Rosita jeg. Om jeg slurver så går jeg flere ganger da han får gullerot som plaster på såret.

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  18:43:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Må bare benytte anledningen til å fortelle om noe utrolig skjønt Don gjorde igår:

Vi hadde hatt dressurtime, var ferdig skrittet av osv., og jeg holdt på å ta T-TOUCH(pytonlyftet) på frembeina hans, da han er plaget med stivhet, spesielt nå i kulda. Han snudde seg, og kose-snuste på meg, jeg snuste tilbake. Plutselig tok han hele nesen min i munnen sin, og smasket til! Skikkelig deilig kyss!

Koser og klapper alltid masse på ham, syns det er noe av det kosligste med å ha hest
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  10:40:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Tar meg tid til å stelle ordentlig, men om det er en dag jeg har dårlig tid så tar jeg heller en litt lengre tur. Men er generelet flink med kosen, har en ordentlig kosepånni :-)
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 10/03/2006 :  18:01:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg og Grante har oss en kosestund, så pleier jeg å slippe han løs. Særlig nå som det er snø, å han ikke kan ramponere hagen til naboen:)
Da pleier vi å hente posten, mens han rusler løs sammen med meg. Han hjelper til å "rydde" opp, altså, jeg rydder, og han roter til igjen..så går vi en tur opp til bestemor å får epler og gulrot på trappa. Deretter kan vi løpe tullinger på jordet så snøskura står, men ikke så altfor lenge, da blir han klar. Tilslutt får han en skikkelig omgang med børsten.
Dette er bare noe av tingene vi finner på, han vil gjerne være med på det meste:)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  22:56:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg koser masse på hesten min hver dag. Mye av grunnen er vel at jeg alltid har savnet det ved henne, fordi hun har aldri vært kosete - før nå =) Og da blir jeg så glad hver gang hun vil kose, så da blir det masse nussing, klapping, stryking og klemming, hehe...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/03/2006 :  23:57:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når jeg en sjelden gang er hos pånnis går det nesten bare i kos og børsting. Koser, småsnakker og børster og masserer til lille vennen blir trøtt og nesten dupper av.. Søte jenta..

Miss liker også å kose med meg. Hun kan dessverre til tider bruke tennene litt for mye, og en periode i høst hadde jeg store bitemerker i trynet (alle trodde det var kyssemerker seff.. ), men det var asså Miss som hadde slikket meg i ansiktet.. Synes kos er veldig viktig jeg =)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  09:43:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Kosing må til Alger er heldigvis glad i kos, så god atte! Hvis han ikke får kos når han selv mener han fortjener, gjør han det helt klart! Gi meg kos da, Beate! Enten skubber han bort i meg eller går etter meg og stirrer på meg helt til han blir kosa med. Hvis noen av de andre hestene på stallen får kos, blir han sjalu gitt Han mener visst at jeg er hans, hehe. . Kos og børsting blir det hver dag jeg er i stallen
Beate & Alger Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  17:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg og syns at kosen er veldig viktig!!

min hest står aleina me to sauer( men hu suns d e hailt grait altså..). så eg bruge vedig møye av tiå mi t å ver der me na og ver ein slags hesta venn får na..kan ver ude me na i mange timar å bare ligga åppå na og kosa shikligt me hu..å eg e så gla i den hesten min!!
når eg rir på tur og sånn, så føle eg at d åg e bare kos. då snakke me samen og bare slappe av..
eg pleie som oftas å ha klippa inni boksen me meg når eg renske, og på den måden får me og koseprata litt..(eg snakke hu humre liksom bare litt tebage)

eg vett at hestar e flokk dyr og alltid ska stå me andre hestar, men d e sije någe problem for åss. me reise jo på kurs någen ganger i månen med andre hestar og ellers så e jo eg ein slags hest for na..
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  22:01:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg sitter leenge ute i innhegninga både før og etter jeg har ridd. Børster i i over en time når jeg har tid (ofte), de elsker å bli dullet med. Og jeg elsker å kose med de, i tilegg får jeg jo mye mer kontakt med de;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

vivian_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  21:08:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei!

Om sommer tar jeg hesten min i longeline på plena mens jeg ligger på pledd. da koser vi masse! samtidigfår han fixa plena mi og jeg lest en god bok

Andre ganger slipper jeg han løs på utebana, så springer vi rundt sammen og herjer. det er kjempe morro. nesten som sisten

vivian J. S. Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  19:33:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Det er desverre altfor lite kos her i gården..

Ferill er lite kosen, men vi har da våre stunder vi ôg.
Har funnet ut at både jeg og ferill er mer kosen på vår og sommerpartiet. Vet ikke grunnen.
Men han har vært mye mer kosen i år enn i fjor. Har visse episoder der jeg bare har sittet rett foran ham, og så senker han mulen og håper på et kyss.. Seff gjør jeg det gang på gang og får den samme leksa.. han tyr det er veldi morjo og ta ut tunga akkurat idet jeg kysser, så da blir det et ordentlig vått tungekyss..

Det er noe ekstra i de stundene der en hest som ikke stoler på alle og envær vil ha kos av akkurat deg, det er liksom ikke så viktig hos noen andre hester, de som ikke bryr seg om hvem som står og koser bare de får kos liksom.(min mening)

Hadde en episode da jeg var på ferie i påska hos søskenbarna mine. Vi skulle leke boksen går(lite og finne på). Jeg og ei til gjemte oss inn paddocken til hestene, det fann Tanita ut og ville se hva som sto på. Akkurat da kom hun som hadde boksen og vi måtte springe. Tanita synds det var noe inni hampen morro så hun ville oxo være me.. Hun sprang rundt oss og lekte, bukket litt osv. Vi ble litt paff før vi forsto at hun ville leke ikke gå på oss. Vær gang etterpå hun så noen som sprang på gårsplassen, sprang hun rundt og lette etter noen som ville leke med hun..
De andre hestene ble litt lei til slutt..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  23:25:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg lurer litt på noe. Jeg satt og leste idag og kom over en liten sak som omhandlet hvordan man koset med hesten. Så lurer jeg litt, når dere klapper hestene deres Klapper dere på halsen, eller stryker dere. Jeg leste nemlig at huden til hesten er dobbelt så følsom som våres og ved at vi klapper altså flat hånd mot hals løfte og gjenta hehe dere skjønner hva jeg mener, daske litt liksom, så er ikke dette behagelig for hesten. De sier vist at stryking masering er det som er kos, og at klapping kan ses på som negativt hos noen hester ! hm, jeg skal aldri klappe hesten min igjen heretter er det bare stryking
sooove ja takk Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.