hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er vi flinke nok til å kose oss med hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Er vi flinke nok til å kose oss med hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Galie

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  12:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Hvordan er det rundt om på stallene. Setter folk pris på å være sammens med hesten og virkelig kose seg med den?
Eller går det mer på rutine: måke-børste-ri-inn i boks- hjem

Hva gjør dere med hestene når dere har "kosestund?":)

Jeg selv satt ute en halvtime i sola sammens med hesten min, jeg satt på bakken mens han lekte frisør med håret mitt. sååå søøøt.
( jeg så ikke ut etterpå da men,...hehe)

www.gallemann.piczo.com

lino

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  13:39:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hva andre gjør vet jeg ikke, men jeg setter i hvert fall pris på hesten min.
Selvsagt har jeg dager jeg ikke har videre lyst å dra i stallen og gjør det bare fordi jeg må, men disse er heldivis i mindretall. Den dagen disse dagene blir i flertall selger jeg hesten min.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

kjerstikur

Skrevet - 07/03/2006 :  13:56:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
På slutten før jeg solgte hesten min, ble det mest rutinepreg på det hele. Møkke-børste-ri-hjem.... Ikke spesielt koselig, men små barn, jobb og husbygging krevde sitt. Det var derfor jeg til slutt valgte å selge. Men når sjansen en sjelden gang bød seg, ble det kos på høyt plan, med masse kløing, nussing og dulling. Desverre ble det så altfor sjeldent mot slutten....:-(
Hæ? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  14:29:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det er nok ikkje alltid tiden strekker så veldig til med mykje kos og slik når eg skal ri og trene. Har unger og anna som krever tid også. Men no er eg så heldig att eg har stallen rett utenfor husdøra mi så eg tar meg nesten alltid ein kveldskos med hestane når ungane er lagt og søver søtt. Berre være der, dulle litt osv. Børster dei ikkje særleg siden mine går ute heile døgnet stort sett.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  14:49:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg red sammen med ei før som var sånn: Børste (og det var fort)-sale opp- ri mest mulig og helst i høyest mulig tempo- så sale av- så vidt børste- sleppe ut på beite.

Dette hatet jeg, det og kose er jo noe av det beste med å drive med hest :)

Så nå som jeg rir alene blir det endel kosing.eks på kosing kan være ting som: bare snakke litt med ham eller klappe (kløing spesielt).

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  16:42:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal vel innrømme at det innimellom har blitt litt møkkebørsteri kvelder på meg, dette da ofte grunnet at vi har sene treninger og når du er ferdig der er du veldig klar for å komme deg hjem.. Har også en hest som liker å kose når HUN vil.. Pleier å få inn litt småkos hver dag, men sånn 2 timers puss og dull har verken jeg eller hesten tålmodighet til, men hun trives og er en glad hest. Nå har hun vært mer eller mindre "parkert" en mnds tid og da har det blitt mer dull og langpuss (men fortsatt ikke evigheter) som et plaster på såret for henne da hun ikke blir brukt nå pga skade, dette synes vi begge er godt, men hun sier ifra når nok er nok.. Tror dette med masse kos er veldig inviduellt fra hest til hest, noen kan stå og kose i evigheter, mens andre er ferdig etter kortere tid (men da gjerne gjentatte kort tid ;))
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  16:50:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har heller aldri vært sånn som bruker fire timer på å børste og sale oppe en hest, det gidder jeg ikke. Ingen av mine hester har lidd av den grunn.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  16:54:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg bruker mye tid i stallen. Jeg kan gjerne sitte inne i boksen å lese en bok, eller bare sitte og prate med hesten. Og det er ikke meg i mot å strigle hesten i en time, eller stå å klø den lenge...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  17:21:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
klokka går for meg og... kan kose meg i stallen i flere timer, børsting, opprydding og kos. Men er som regel alene i stallen så det gjør ikke så mye at tiden går heller. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  18:26:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har noen dager hvor det ikke er noe særlig kos, fordi hesten min er urolig og ikke har særlig med tid til å stå i ro inne, og helst vil ut til de andre hestene, men noen ganger, nå både jeg og hesten har god tid, legger jeg meg oppå ryggen hennes i boksen, setter meg baklengs, og legger meg med hodet bakpå rompa hennes og ligger og koser:) Er utrolig herlig når hun står i ro og puster jevnt, og musikken står på i stallen :) Andre ganger tar jeg meg tid til å masere henne i en halvtimes tid, da storkoser hun seg!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Cikki

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  19:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
er ikke alltid jeg har kjeempe god tid til å kose og dulle, men er ikke få ganger jeg har stått ute på beitet og koset med han i 1 time eller noe:) da storkoser vi oss begge.! Pleier å ligge oppå han, og dulle med manen, det elsker han!:P
Også eeelsker han og bli klødd på manken:) hehe..! han er så søt:) Bruker MINST 10 min på å børste før tur, og etter tur. Men pleier åg børste i 20 min? hehe.. er ikke helt sikker, men han trives kjempe godt:)
Hesten min er desverre sur på boks, men pleier noen ganger og sitte inni boksen og bare se på han. Da er han ikke noe sur, kommer ofte bort og snuser i håret mitt:) Han er en skikkelig herlig godklump<3<3
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  23:42:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Nyter hesten min, er veldig glad i han, og skulle gjerne vært med han mye mer, men mann og barn krever også sitt ;)
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  10:10:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Tiden flyr når jeg er i stallen, har aldri noe lyst til å dra hjem, koser meg med Holter (nå er ikke hun verdens mest kosete hest, men hun setter pris på at jeg sammen med henne, så lenge jeg ikke nusser henne på mulen (eller lager nusselyder i det hele tatt, da vrenger hun leppa))
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  12:20:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg også storkoser meg når jeg er i stallen, og timene har en tendens til å gå veldig fort... Enkelte dager prøver jeg å skynde meg, men det går som regel ikke. Alltids noen å prate med

Stjerneskudd er heller ikke værdens mest kjælne hest, men vi også trives i hverandres selskap. Han bruker å legge mulen på skuldra mi når jeg børster halsen hans. Da står han å puster meg i øret i noen sekunder, også er kosen over.

Han er veldig glad i å bli børstet.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  17:52:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg koser meg i stallen når jeg har tid. Om jeg har andre ting jeg må gjøre, så blir det møkk-ri-inn... Som oftest pleier jeg å kose litt med dyra på kvelden :) Men da er det ikke alltid de vil kose så med meg, matvrak som de er...
Men jeg skal nok innrømme at jeg nok koser altfor lite med de...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2006 :  19:11:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har blitt mer kosing nå i det siste etter at Brana kom. Blida har aldri vært kosete av seg og gidder ikke bli klødd eller noe. Men da Brana kom forandret hun seg og nå vil hun kose(ble litt sjalu tenker jeg). Har alltid gitt en siste nattaklem når jeg forer om kvelden og pjatter litt med dem da. Blir ikke så veldig mye kos før og etter ridetur, grunnet dårlig tid, men jeg prøver da. Ingen av hestene har klagd ;)
Men det er viktig med kos, men mine gidder ikke for mye.. Men børsting, det er til tider veldig kos =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.