hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hun dunker seg i veggen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hun dunker seg i veggen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lino

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  12:00:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Etter at vi flyttet for en uke siden, har Sharmona begynt å dunke rumpa si i veggen. Det begynte dagen etter at vi flyttet, samtidig som vi oppdaget at hun er brunstig.
Dette er jo veldig irriterende - både for oss, andre hester og andre ryttere.

Hun gjorde ikke dette før hun flyttet, men da sto hun ute hele dagen og var heller ikke brunstig. Nå står hun mindre ute (har fått noen til å slippe henne ut etter middags-foring i ukedagene), og kanskje det har en sammenheng?
Eller har noen andre noen idéer?

Ei i stallen forerslo mark, men hun fikk dobbel Bandemnith (tror ikke det er det den heter, egentlig. Men det er noe som likner) torsdagen før vi flyttet (som var en lørdag).

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

lucky june

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  12:19:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror det heter banminth? samma det.
gjør hun det når hun står alene også, eller bare når det er andre hester der?
hesten min gjør det når ponni er i boksen ved siden av. tror vel hun skal klare å skremme ponni over til andre siden av boksen..
hva med å vente å se det ann til hun ikke er brunstig, og se om hun endrer seg da.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  14:37:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hun er ikke så veldig god venn med hesten ved siden av, så det kan ha noe med ham å gjøre. Hun har bare hest på ene siden av seg selv, men dunker seg i begge sidene.

Kan evt forsøke å bytte boks med hesten til søs (om hun ikke har noe i mot det), for der er det tomt på begge sider.

Kan hende hun slutter når hun ikke er brunstig mer - irriterende er det i alle fall.

PS: Tror også det banminth når du sier det..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:39:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut (obs ikke språk for følsomme sjeler) som om damen har lyst på et nummer...

Gi det litt tid du,så går det nok over. ihvertfall frem til neste gang.

Har vært borti hopper som har "ridd" på gjerdestolper,dunket rompa i veggen på ridehuset under riding,stoppet og pisset hver gang man la på sjenkel...hylt når man tok på dem,"satt" seg på eieren når hun pusset bakre del.

Joda,hopper og brunst kan være riktig så underholdende.

Antagelig vil det gi seg når hun A kommer over brunsten og B kommer inn i de nye stallrutinene.

Har hun muligens en ekstra kjekk nabo også?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  14:58:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er en fin hanhest, men er usikker på om han er hingst eller vallakk.
Men hun prøver seg jo på vallakken til søs også, så det er kanskje ikke så lett å se forskjell.
Men han er ikke så glad henne da (forståelig nok) så han legger på ørene hele tiden så lenge hun er inne.

Skal jeg bare la henne holde på, eller skal jeg be henne holde opp? Hun begynner med en gang hun ikke får oppmerksomhet, og av og til mens hun får oppmerksomhet også. Er veldig irriterende med en hest som dunker seg i veggen mens jeg saler opp..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  21:14:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min bryr seg katta om det er hingst eller vallak, må vise seg fram og ikke minst vise "se hvor bilig jeg er"
Kopi av melding:
Men han er ikke så glad henne da (forståelig nok) så han legger på ørene hele tiden så lenge hun er inne.

kjærlighet begynner med krangel;)
håper det går seg til!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  21:39:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er nok klar for å få seg litt ja...... Noen hester blir nesten som autister når de har brunst. Noen også litt små scitzo... Totalt uberegnelige, får utbrudd og driver med selvskading. De burde hatt på hjelmMå le litt av deg da Lino... Han er en fin hannhest...tross alt, så du kan på en måte skjønne at hun liker han og. Så søt... Hehe..

Vi hadde en hoppe på stallen før... Når hun hadde brunst på sommeren, på beitet, så fant hun seg små greiner, avspiste busker, stubber osv og bokstavelig talt satt seg på de. Gnukka og gnei på stammer, trær og kvister.... Tok helt av.

Men... jeg vet det finnes naturmedisin som kan hjelpe og det kan også hjelpe med hormonpreparater. Vedvarer det så kan du ta kontakt med veterinæren, høre hva han/hun har å si.

Men, for å si det slik... Jeg har et par single venninner som oppfører seg nesten likedan

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  22:00:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men, for å si det slik... Jeg har et par single venninner som oppfører seg nesten likedan

Opprinnelig postet av oleo

Kanskje du skal gi dem noen greiner, avspiste busker og stubber og se hva som skjer da?

Unnskyld, Ragnhild veldig OT
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  22:38:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
I dag renner det ikke noe særlig av henne mer heller - og hun har ikke dunket seg i veggen. Så det er nok brunsten ja.
Hun var snill å ri i dag også - tidligere denne uken har hun bare diltet etter Tassen og vært omtrent umulig å få til å konsentrere seg. Stakkars.. hehe

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  08:10:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Eneste hestene som jeg har sett holdt på sånn, har hatt makk.

og ja, det heter Banminth.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  09:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hun skulle nok ønske Tassen var "brukbar" fortsatt :P

Men hvis hun ikke gir seg når hun er ferdig å brunste, kan vi jo sjekke om hun kanksje kjeder seg? Kjøpe noe hun kan drive på med i boksen om kvelden.

Hun kan vel umulig å mark, når hun fikk dobbel markkur for litt over en uke siden?

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  09:11:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kanskje du skal gi dem noen greiner, avspiste busker og stubber og se hva som skjer da?

Opprinnelig postet av Ragnhild E

og der kom morgenkaffen min ut nesen ja!!!

Kurre

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  09:12:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare overse damen du.
Som du selv har sett så langt så går det over,er lite å gjøre noe nummer av.

lino

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  11:12:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hun kan vel umulig å mark, når hun fikk dobbel markkur for litt over en uke siden?

Opprinnelig postet av Kristine&Tassen

Klart hun ikke har mark - da hadde vi jo sett det i avføringen også. Og hva skulle være vitsen med å gi markkur om de ikke fungerer?

Hun er nok bare brunstig ja - hun gjorde det jo ikke i går

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/03/2006 :  11:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

Mmmm...diiiiig, varm kaffe ut av nesen

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  21:23:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

Mmmm...diiiiig, varm kaffe ut av nesen

??

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.