hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mange spørsmål:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Mange spørsmål:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  11:23:04  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
Jeg lurte på om man kan gi hesten salt i foret, istedenfor saltstein? Er det havsalt man forere med da, om det "går an?"
og Hvor mye kan man eventuellt gi?
Har også tenkt og endre litt på forplanen til hesten min, hun er 15 år, får 8kg høy pr dag, og 3 liter komplett per dag. Syns dere dette er for lite\for mye? Hun ser egentlig ganske flått ut nå da, men har lyst på mer futt i henne.
tror dere at det kunne vært lurt og gi: Multivitaminer,Bygg,Betfor,?
Og har noen hørt om HestSport?(Fôr) hehe:) noen som vet hva dette inneholder?
Håper virkelig på svar!!:)
Ps..(Hesten bruker Mye på tur, men vil begynne med banetrening. hesten har hatt fri fra banen i 3 mnd, pga hun var banelei. Dette var pga forgje eier KUN trente på bane, noe jeg er IMOT!!!)

Guro<3
Redigert av - Guro!! den 06/03/2006 11:27:21

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  11:35:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri hatt saltstein til hestene mine, men gitt havsalt i foret:) Har vel gitt ca 1 nevne om dagen, men ser at det anbefales å gi mer (alt ettersom hvor hardt hesten går).
Hege Gå til toppen av siden

Guro!!
» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:01:27  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingGuro!!  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGuro!!  Svar med kopi av melding
hva er en nevne?
Guro<3 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:10:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, mente neve:)
Hege Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  15:55:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg gir salt i foret til min hest, grovt havsalt. Pleier å kjøpe på vanlige dagligvarebutikker, en slik pose som de har (4 liter? eller 4 kg) holder lenge til en hest.
Jeg får ikke i min hest nok salt egentlig, men hun bruker ikke saltsteinen heller og om jeg gir mer i foret så vegrer hun å spise foret.
gir kanskje 1 strøken ss pr dag.

Ang forplanen din. Du skriver ikke noe om hva slags hest du har eller hva den veier. Så da er det litt vanskelig å svare.
Komplett er jo ment å brukes alene sammen med høy. Kanskje din hest rett og slett får for lite komplett slik at hun ikke orker 'ha mer futt' i seg sånn som du savner. 3 liter er nok heller ikke nok til å dekke inn en vanlig str hest pr dag med alt den trenger om den blir brukt endel (du kan måtte gi multivitaminer ja!)

Men skriv litt mer om hesten din du så kanskje jeg (eller andre) kan hjelpe litt mer.
Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  19:55:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skriver jo at hesten din ser flott ut nå, så hvorfor forandre på fôret? 3 liter komplett skulle vel dekke hestens behov for vitaminer/mineraler.... At hun har lite "futt" er vel noe du må jobbe med selv. Ikke alt blir til via fôring. Hun må vel jobbes med for å øke framdrifta, den kommer ikke bestandig av seg selv. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.