hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  20:08:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det er faktisk ikek så mange hester som egner seg til barn/nybegynner hester, de fleste har en eller annen form for uvaner, noe denne ikke har.

Hesten er vet sjekket, og bøyd opp, og den var helt fin.

han går øvelser over lett A.
Hesten ER ridd på kandar tidligere.
Alle friske hester hopper kanskje 110, men man hopper da vel ikek 110 med en hest som aldri har lært å hoppe,? Grunnen til at han ikke har lært dette er at han ikke viste noen videre interesse ved dette.

Det jeg mente med godt skolert er ikek at den har gått godkjent LA, men at hesten er veldig godt ridd til ( før jeg fikk han for ikke skryte på meg noe) Han er utrolig lettridd for sete, var, går sjenkelvikninger i alle gangarter, supre frem og bakpartsvendinger, sidepass osv

Det som gjør han verdt mye er gemyttet og han er en super førstegangshest, kanskje du ikke ville kjøpt han, men hva interesse ville du hatt av denne hesten uansett?
Han er gull verdt for en familie, hvor mor vil ri og datter skal lære feks.

han er ingen fullblods av type, han har sterke gode ben, equiterapeut har gått over hele hesten uten eneste anmerkning, noe jeg aldri har opplevd før iallefall.

Hesten HAR HATT hovsenebens betennelse tidligere. Det er ikke noe kronisk. Min samboer som er hovslager lærling tok opp denne hesten på årsmøte i hovslagerforeningen, og de sa at hesten er helt frisk, den ble feilskodd en gang for lenge siden, og fikk en betennelse grunnet dette, men det er ikke noe som sitter igjen på noen måte.
En av biris hovslagere innen sykdomsbeslag på hest skor han regelmessig og har også sagt at det ikek er noe i veien med denne hesten. Dette er også noe jeg opplyser evnt kjøpere om, tidligere skader skal såvidt jeg vet også føres i salgskontrakten?

Grer på henger, grei å sko osv er noe de fleste hester er, ja det er greit, men av de hestene jeg har sett er det mye unoter ute å går. Lord kan like gjerne stå bundet som ubundet mens han blir skodd, han går på hengeren selv og sover til han er fremme, hvor han så tusler rolig ut.
Jeg mener også det er obligatorisk, men det betyr ikke at alle hester er det.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/03/2006 :  21:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du trenger ikke "forsvare" deg Bea ovenfor meg, og jeg synes heller ikke du skal "angripe" meg for at jeg svarer ærlig hva jeg synes når du spør.
For du spør på et offentlig forum hva folk er villige til å gi for hesten din utifra opplysningene i første innelgget ditt, og da må du regne med å kanskje få svar du ikke "liker" også.

For deg (og trolig fler) er hesten sikkert verdt det dobbelte av hva jeg ville gitt. Det er jo opp til hver enkelt hva man ser etter og legger vekt på ved hestekjøp som alt annet.
Og det finnes ingen "listepris" på hest som det gjør med feks. en bil.
Det går på kjøper/selgers egne synspunkter og vurderinger, og "skjønn".
Jeg har handla så mye hest at jeg sikkert også har blitt mer kritisk etterhvert enn mange som kanskje er 10-15 år yngre enn meg her.
Det er jo helt naturlig.

Uansett, du spurte hva folk syntes var en ok pris på denne hesten, og jeg har da svart hva jeg ville gitt og begrunnet hvorfor.
Og det må du jo bare godta (og regne med), når du legger ut et slikt spørsmål på et offentlig forum.

Og til slutt;siden jeg ser du til stadighet i siste innlegg nevner hestens helsetilstand.
Jeg har ikke påstått at den hesten er kronisk skadet eller noe annet alvorlig.
Men siden du skrev <Helt frisk>, måtte jeg jo få spørre.
Jeg skrev nemlig med spørsmålstegn bak om dette var samme hest du skrev om på mixen før her som hadde hatt hovsenebeinsbetennelse?
Det har jeg nå fått bekreftet at det var.
Om den er frisk nå så er jo det flott Bea,ikke noe er bedre enn det!

edit pga. leifs..

Redigert av - xxxx den 07/03/2006 22:39:50 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  22:35:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke forsøkt å forsvare eller angripe deg på noen måte, jeg forklarte mine synspunkt på hestens verdi.

jeg spurte etter prisforslag, og det har jeg fått. hesten står til salgs med en prisantydning på 40 000.

Du skrev flere ting som ikke stemmer, som jeg vil rette opp i, netopp for dette ligger ute på nett, og da er det greit at det er fakta som kommer frem og ikke synsing om skader og urene bøyeprøver osv.

Jeg er enig i deg i det du sier, jeg trodde han var verdt 20 000 da jeg dro for å se på han også, men etter vetrinær, equiterapaut, og å ha ridd og håndert hesten til daglig vet jeg at han er verdt mer enn dette.

Helt enig i at folk hester har forskjellig verdi for forskjellige mennesker, noe jeg også skrev i innlegget mitt.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/03/2006 :  22:58:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skriver:
Kopi av melding:
Du skrev flere ting som ikke stemmer, som jeg vil rette opp i, netopp for dette ligger ute på nett, og da er det greit at det er fakta som kommer frem og ikke synsing om skader og urene bøyeprøver osv.

-Nå må du tenke deg om hva du skriver Bea.
Også på nettet her tidligere,for det er du selv som skrev hesten din hadde hovsenebeinsbetennelse på mixen- ikke jeg.
Og når du senere sier hesten er <helt frisk>,må jeg få lov å spørre..
Og ihvertfall når du går ut offentlig igjen og spør hvilken pris den kan være verdt..

Jeg satt nemlig spørsmålstegn i setningen mht. til den skaden.
Det er ikke det samme som å påstå/"skrive ting som ikke stemmer".

Siterer meg selv:
Kopi av melding:
- <Helt frisk>. Pga.alderen og fortiden som løpshest vil jeg tro den ikke er 100% skadefri/uten anmerkninger om den blir røntget/bøyet opp.
Det er svært sjeldent også langt yngre hester enn denne er <helt friske>.
Er ikke også dette den hesten du skrev om Bea for en stund siden her på mixen som hadde hatt hovsenebeinsbetennelse?
Mulig jeg husker kav feil hest da.

-Som du ser var dette et spørsmål og jeg også skrev <hadde hatt>,ikke har ...

Trekker meg stille og rolig tilbake jeg. Jeg har svart på det du spurte om i temaet (hva vi synes hesten var verdt).
Og at du ikke vil godta min mening er ikke det vi to skal sitte å diskutere her synes jeg.
Som jeg skrev er hesten sikkert verdt det dobbelte for mange av hva jeg ville ha gitt.
Men det er bare min vurdering/mening og ellers opp til hver enkelt og ens lommebok.
Slik man spør får man også svar.Godta det eller la det være rett og slett.

Lykke til med salget og etterhvert ny hest!

Redigert av - xxxx den 07/03/2006 23:23:38 Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 10/03/2006 :  11:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg låner tråden din litt jeg, om det er greit!

Jeg har en nederlandsk varmblods vallak på 13 år, som har gått 140 klasser sprang og LA dressur. Han er litt vanskelig å ri i sprangen, fordi han blir veldig het på hinder, men han har masse kapasitet og er veldig fin i kroppen. Har aldri vært halt eller syk, men han sluker litt luft, så hva synes dere jeg kan ta i pris for han? Han er annonsert for 35-38 tusen....

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  13:22:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lykke til med salget og etterhvert ny hest!

takk takk :)

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:16:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Nå hopper han også forresten :p Han kunne visst hoppe allikvel, OG likte det :)

Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  23:14:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg bare skulle opplyse om at hovsenebensbetennelse ER kronisk, men kan bli symptomfri. Dette er da i følge med min samboer som er faglært hovslager som også jobber i tett samarbeid med veterinær. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  23:41:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Og jeg har lyst til å si at ikke alltid diagnoser er riktige...
En forandring på et røntgenbilde kan f.eks. diagnostiseres utfra generell erfaring og ikke 100% sikkerhet. "Forandringen er forenlig med de forandringer en ser ved xxx", foreksempel. Dermed kan tilstanden ordne seg uten at det hverken var det diagnosen sa eller at det fikk noen kronisk ettervirkning.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  01:27:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tenkte jeg bare skulle opplyse om at hovsenebensbetennelse ER kronisk, men kan bli symptomfri. Dette er da i følge med min samboer som er faglært hovslager som også jobber i tett samarbeid med veterinær.

Det var merkelig, da de fleste hovlslagere i norge, ig fagfobundet, som sitteri styret, sier dette er feil?
Det blri kalt to frksjellige ting, om min hest hadde hatt kronisk hovsenebnsbetennelse, ville han vært halt nå, eller i det minste gått med ringsko. Det er forskjell på kronisk hovsenebensbetennelse og ikke, som med alt annet kronisk.

Ellers vil jeg nok si min menign med Line her ( cowgirlchris)

Ellers sier en av norges ledende hovslagere ( aksel vibe) at det eneste som hjelper mot hovsenebetennelse er ringsko, om min hest fungerte uten dette, var ikke dette noe kronisk ( min har gått uten i 1 1/2 år) .

Gå til toppen av siden

Silba

» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  13:22:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rakk ikke å skrive meg helt ferdig i går da dattera mi våkna. :)
Har selv lånt en hest med hovsenebensbetennelse, men denne hadde da røntgenforandringer. Fikk da beskjed av veterinær at denne var det ikke noe å gjøre med, men hadde dette blitt oppdaget tidligere (altså fått mistanke om hovsenebensbetennelse) så kunne man skodd forebyggende, med ringsko og håpt at det ikke ville utvikle seg. Dette var da i følge veterinær.
Vet at hovsenebensbetennelse ofte blir brukt som diagnose når de ikke finner årsak til halthet og ømming, det har venninna mi opplevd. Hun ga seg imidlertid ikke med å prøve å finne ut hva det egentlig var. Fikk da henvisning til MR i Sverige på veterinærsenteret i Skara. Der ble det fastslått at hesten ikke hadde hovsenebensbetennelse men betennelse i et av disse båndene (er ikke stødig på anatomien på hest så skal ikke si hvilket). Desverre var dette gått så langt at det ikke var noe å gjøre.
Uansett så er det en veterinær som har sagt dette med at det er en kronisk tilstand som kan bli symptomfri, slik at hesten kan brukes igjen, dog pent.
Så til det som tråden egentlig handlet om:
Hesten din vil jeg nok ha gitt mellom 30 - 40 tusen for. Synfaktisk at 20 000 var en forferdelig dårlig pris da x-travere ofte går for rundt 15 000 med lite eller dårlig utstyr. Du selger jo med kvalitetsutstyr og det skal man jo ta med i prisen!
Det med benskader på fullblods pga tidlig bruk: ikke alle trenger å ha dårlig bentøy. Se på nykåra Albaran XX som ble høyest premiert hingst på NV kåring, ingenting å utsette på han. Hvor lenge har ikke han løpt på galoppbanen. Den danske dommeren misunnte fatisk Norge denne hingsten.
Mago XX som ble utatt til OL i dressur i Atlanta har også vært på løpsbanen før sin karriere som dressurhest. Eneste fullblods som har gått GP dressur i europa, iallefall på sin tid.
Har du fått solgt hesten til prisantydning?

Et lite spørsmål utenom: Var du innom NM for hovslagere i 2005?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  14:39:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Han er ikke solgt ennå.
Jeg ombestemte meg ang salg, og ville heller omskolere han til western, men jeg selger om den rette kjøper dukker opp.

Jeg var ikke på NM 05, men samboeren min var.
Skal vel i år, skal på et hovslagerstevne nå til helgen også :)

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  00:06:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
jeg vet ikke noe om priser, men jeg synes det høres ut som en veldig fin hest jeg..:)
...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.