hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  10:10:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
JEg lurer på hva dere synes er ok pris for en fullblodsvalakk på 12 år, utrolig snill og rolig, barn og nybegynnere kan han ri han, også på tur.
Gått godkjent LA dressur, kapasitet for mer.
Hopper ikke.
Snill med smed, går rett på henger etc, ingen uvaner. verste han kan gjøre er å blåse i nesa.
Helt frisk.
Baaare lurer, jeg tenkte 30 000, men ser de selger hester rett fra banen til denne prisen, og denne hesten er meget godt skolert. En super lærehest/førstegangshest.

Lopke

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  11:50:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tenkte også 30.000. Grei pris. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  12:58:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
30.000+ syns jeg også kan høres passe ut. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:33:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Enig med Marte 30.000 + høres passe ut.

Btw: Høres ut som en fin hest for meg Hadde jeg bare skulle hatt med hest så.. *sukk*

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  15:25:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Rundt 30.000,-
Kommer litt an på om den ikke hopper fordi bare aldri har blitt trent til det, eller om den har feks. en skade slik at den ikke kan hoppes med, men siden du skriver helt frisk vil jeg jo tippe mot det første og holde på rundt 30.000,- ;-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 06/03/2006 15:25:42 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  16:26:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
han har ikke lært å hoppe visst. Og liker det ikke heller har jeg hørt, så da er jo saken klar :p
Godt dere er enige da! hehe.
jeg tenkte 30 000 med bare dekken , og 35 000 med stubben dressursal, hodelag og dekken til alle formål. Er det rimelig?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  16:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp :) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  16:49:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hørtes ut som en fornuftig pris ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  17:57:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Syns begge prisene høres veldig greie ut jeg :)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  18:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok jeg ville ha tatt mer for han,dersom han skal ut på åpent marked. Mulig det er enorme prisforskjeller på fullblods og halvblods/varmblods ridehester,men en La hest med kapasitet for mer og ok bevegelser,mener jeg er verdt 40-50 000,fullblods eller ei. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:04:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syntes det var veldig rimelig, er nok enig med Kine her.
En dame jeg kjenner betalte vel 45.000 for et nervevrak av en fullblods. Men han var veldig lettlært og vár...

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  15:00:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den synes jeg var billig!
Holder den alt den lover til den prisen er det en løp og kjøp hest!
40-45 er vel mer hva jeg ville regnet med.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  15:42:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hadde jeg hatt råd, hadde jeg betalt godt for en sånn hest.

Sier som Kurre; holder den hva den lover; løp og kjøp..

Hva skal eierne ha for den?

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  17:45:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det er vel Bea som eiger den og har tenkt å selge, eller??

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/03/2006 :  17:50:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det stemmer :) Jeg har fundert vel og lenge på dette, og kom vel frem til at det var det rette. Noen vanskelige valg må man visst bare ta på veien!

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/03/2006 :  18:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes faktisk ikke hesten er superbillig jeg da,det er bla. fordi:

- Den er 12 år. Noe som er "modent" på en fullblods som trolig er ridd inn som 1,5 åring retta mot løp-kontra en halvblods som er ridd inn som 3-4 åring mot lettere bruk .

- <Helt frisk>. Pga.alderen og fortiden som løpshest vil jeg tro den ikke er 100% skadefri/uten anmerkninger om den blir røntget/bøyet opp.
Det er svært sjeldent også langt yngre hester enn denne er <helt friske>.
Er ikke også dette den hesten du skrev om Bea for en stund siden her på mixen som hadde hatt hovsenebeinsbetennelse?
Mulig jeg husker kav feil hest da.

- Det er en valakk. Det vil si at man aldri kan avle på den.

- <Meget godt skolert>. Lett A dressur er en <lett>- klasse som de fleste fullblodser/ridehester går til godkjent en eller annen gang.

- <Kapasitet for mer>. Tja..12 år er en "moden" alder mht. at den er en avdanket løpshest og om den ikke er ridd på kandar enda og ikke kan noen litt høyere øvelser enn de som er i LA, tror jeg det blir å ta litt store ord i munnen.
I tillegg vil den ikke hoppe..
En kjent banebygger/trener "(Pepper,n) sa en gang:"Alle friske hester klarer å hoppe 110 cm."...

-<Snill/går på henger/grei å sko osv.>. Dette er nokså vanlig at de fleste hester gjør uten å protestere særlig mye. Derfor synes jeg ikke det er noen "bonus",det er nokså obligatorisk.

Pris på fullblods varierer voldsomt som fler har sagt her.
At de ofte kan koste 30-40.000 rett fra banen går mye på at de er unge og kan fungere flott i mange år som ridehester, men ikke løpshester pga. hardere påkjenninger.Det kan være hopper som blir fine å avle på hvis man ønsker det.
De behøver ikke ha alvorlige belastningsskader.
Det kan være manglende løpsinnstinkt,ikke sterk nok psyke,eller vekstsmerter som gjør at eierne heller selger enn å vente osv.osv.
Mye som spiller inn egentlig.

Hvis jeg skulle kjøpt denne hesten ville jeg antageligvis gitt max rundt en 20.000 kr. om den gikk greit igjenom veterinærsjekken.

Redigert av - xxxx den 07/03/2006 18:25:24 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.