hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tisser bare inne i boksen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Tisser bare inne i boksen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hannev

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  18:33:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Hesten min tisser bare inne i boksen sin. Blir hun sluppet ut venter hun med å tisse til hun kommer inn. Hva kommer dette av? Nesten redd det er noe alvorlig galt med henne eller om det bare er en uvane som legges av til sommeren når hun slippes på beite.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det.

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  19:13:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Mange hester liker ikke at det spruter opp på beina deres når de tisser ute hvis de står på hardt underlag ute. Har sett Cisco holde seg når han står ute i paddoc når det er tele, men når det er snø ute har han ingen problemer med å tisse ute. Kanskje? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/03/2006 :  19:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje det er så kaldt ute at den ikke tørr å løfte på halen sin?

Nei, seriøst jeg aner ikke..

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  19:54:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hehe, det gjør den ene hesten min og. Jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at det er så kaldt... var ikke sånn i sommer iallefall!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  20:02:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Forhesten min tisser alltid når han kommer inn fra paddock..hva han gjør ute i paddocken har jeg ikke peiling på hehe...Hvordan kan du vite at hesten aldri tisser ute?
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  22:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mange hester liker ikke at det spruter opp på beina deres når de tisser ute hvis de står på hardt underlag ute.
Opprinnelig postet av Ragnhild E

gjelder iallfall min hest.
for de som har snø er det lett å se om hesten har tissa ute eller ikke.
de fleste hester bæsjer ute og jeg vil tro det er like kaldt å løfte halen da som når de løfter halen for å tisse.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 05/03/2006 :  23:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gamle hesten min tisset også bare inne. Første han gjorde etter en lang dag på beite var å styrte inn i boksen og tisse et par liter Veldig kjedelig når vi var på lang-tur og han gikk med bena så og si i kryss på slutten for han måtte sånn tisse... Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  23:03:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Hun løfter halen når hun springer så jeg tror ikke det er det, men tanken har slått meg at hun kanskje synes det er ubehagelig å tisse ute mens det enda er vinter og kaldt. Det er både fast og mykt underlag i luftegården og de har egen "doplass", jeg kan ikke forstå at det kan sprute så mye at det irriterer henne på det underlaget. Men, har i allefall tenkt en del og kommer til å ta ut noe av sagflisen med tisset hennes på og legge det i luftegården. Kanskje hun da føler seg "tryggere" når hun kjenner igjen sin egen lukt og tisser ute da... Gjør i allefall et forsøk! Jeg vet at hesten ikke tisser ute når hun tisser det første hun gjør når hun kommer inn, gang på gang. Det er jo litt merkverdig.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  19:31:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det skader jo ikke å prøve å lage en liten "hestedo" ute til henne, så kanskje hun tisser ute. Må få høre om det funker da :) Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 17/03/2006 :  14:25:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min skal også bare tisse inne, å det merkes godt på flisforbruket!! Nå som det er kaldt, drikker han 40-50 liter vann pr.døgn. Han får det servert lunkent, å det falt tydelig i smak. Han kniper igjen alt han kan, nå som det er kaldt ute, han tisser ikke før han bare er helt nødt!!
En lite tips er å mosjonere hesten din en times tid før du tar den inn, da klarer de ikke å holde igjen. Vallaken min prøvde en dag, han ble helt rar da vi var på tur hjemover. Jeg skjønte han skulle tisse, men han tvinna seg så forferdelig, at jeg trodde noe var alvorlig galt!! Til slutt bare måtte han, så han tissa 1 liter kansje, så knep han konsekvent igjen, gikk som på høye hæler hjem til stallen, og da han kom inn.. Niagra falls blir bare småtteri!! Helt utrolig
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:08:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hesten min tisser heller ikke ute lenger. Han tisser i ridehuset, men ikke i paddocken.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  20:49:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Haha... Niagra falls... du kan å beskrive! Det er nok noe i det at det er kaldt å tisse ute. Skal følge nøye med på dette utover våren når det blir varmere og se om hun forandrer vanen da. Det har ikke hjulpet å legge ut flis med tisset hennes i, men hos noen vil det kanskje fungere. Man får bare prøve seg frem.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2006 :  21:51:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Har også en hest som kun tisser inni boksen sin,hver gang den kommer inn står den å tømmer seg i en evighet...Det skjer en sjelden gang at hun tisser ute men da skal hun være ganske så trengt...Og dette har hvertfall ikke med at det er kaldt for hun er lik sommer som vinter.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/03/2006 :  18:36:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
en dyretolk jeg kjenner har akkurat det samme problemet med hesten sin,det hun gjør er å rett og slett å ta en bøtte under hesten med en gang den kommer inn,for hesten nekter og tisse ute.dette er i hvert fall flis-besparende..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  00:08:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
en dyretolk jeg kjenner har akkurat det samme problemet med hesten sin,det hun gjør er å rett og slett å ta en bøtte under hesten med en gang den kommer inn,for hesten nekter og tisse ute.dette er i hvert fall flis-besparende..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

hva??
hesten min skal da få lov til å tisse inne i boksen sin og i flisa. det går ikke med så mye mer flis akkurat.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 21/03/2006 00:09:11 Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 21/03/2006 :  08:30:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ene hesten min tisser også bare inne hvis det er veldig kaldt eller regn ute. Når det er mye snø og grei temperatur tisser han ute. Jeg tror også at han ikke liker at det spruter på bena. Når jeg slipper dem ut tisser han når jeg åpner døra, og det er det første han gjør når han kommer inn på kvelden. Da tisser han MASSE! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.