hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vekke fra hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Vekke fra hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  11:32:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg bare lurer litt, om dere skal vekk en helg e.l og noen andre tar seg av hesten(e) din(e), går det helt fint? Jeg må være overnervøs, jeg beskymrer meg hele tiden, jeg er vekke for helgen på besøk, og forrytteren min har hesten min, og det er helt nervepirrende! Selv om jeg vet hun er snill med hesten og vet mye om hest, og lar alltid hestens beste komme foran en ridetur f.eks.

Men hva skal til for at jeg skal slutte å beskymre meg? Det er ikke noe gøy, jeg føler jeg hele tiden må ringe til andre venninner i stallen å spørre om det går bra med han!

Jeg får jo ikke nyte en hestefri helg?!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

Kurre

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  11:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke noe som heter å nyte en hestefri helg.
De skal gå med til konstant bekymring og engstelse over om alt går bra. Får de den maten de skal ha? For mye mat kanskje? For lite ute? For mye? nok klær? For lite klær?

Nå har jge en riktig utmerket "avløser",min gamle mor.Gjør akkurat det hun blir bedt om,bekymrer seg langt mer enn hva jeg gjør selv.
Ingen fare for rideturer som ikke går bra (Mor trimme Kurr...det hadde vært et syn...)
Legger virkelig sjel og hjerte i jobben med udyrene mine,men allikevel...man gjør det jo ikke selv da.

Skjønt å ringe rundt til andre i stallen ville jeg nok ikke gjort nei.
om man holder på å forgå av engstelse,så trenger jo ikke "avløser" vite at du ikke stoler på at alt går bra.

Og har alt gått som det skal tidligere,så vil du nok ta det litt og litt mer med ro for hver gang.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  12:15:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er heldig som har forryttere jeg stoler på! De hadde Birk en hel uke i strekk da jeg falt av for en stund siden, og selv om jeg savnet dyret var jeg overhode ikke bekymret for at det ikke gikk bra
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  12:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nesten aldri borte, isåfall tar familien min av seg hestene;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/03/2006 :  12:28:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal være borte 7 netter snart fra Rosita, og pappa skal passe henne. Det første jeg må gjøre er å gi han en skikkelig innstruks på foring. Og jeg vedder på at jeg kommer til å felle en tåre den uka jeg skal være borte!

Noen dager uten hest er dødsen.

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  12:55:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er så heldig å ha en hestepasser jeg stoler 100% på :D Ellers så stiller hele slekta opp. Men likevell blir det få heste-frie ferier... Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  14:13:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har supre forryttere som jeg stoler på, så de tar seg av Holter i jula og påska, har ingen bekymringer med å la dem ta seg av Holter.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  14:56:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg stoler på fòrrytteren min og, men det høres kanskje ikke sånn ut. Jeg vet at hun gjør det hun skal, men alikevell, jeg har vært i stallen i hver dag i 8 mnd, og nå skal plutselig noen andre ta seg av han noen dager.

Jeg er sikkert ekstra nervøs siden jeg tideligere har hatt forryttere som jeg egentlig stolte på, men som det viste seg at gjor helt uakseptable ting med hesten.

Så det ligger alltid en liten tvil bakider.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/03/2006 :  21:44:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg er hypernevrotiker på det meste som kommer til hesten min, men er heldig å ha verdens snilleste forrytter som jeg stoler 100% på Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  22:45:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har barnefri og hestefri hver tredje helg. Da reiser jeg alltid bort ett eller annet sted, og nyter livet og gjør ANDRE ting. Denne helgen har vi feks vært en hel gjeng på Mogen utenfor Rauland og festet og kjørt snøscooter. Men når jeg er borte er det ingen som får ri hesten min! Da har hun også frihelg, og går ute på beitet og slapper av. Tror det er sundt både for meg og hesten min jeg =)
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 06/03/2006 :  10:06:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er så overhysterisk når det gjelder hesten, at jeg har ingen forrytter, eller lar noen andre ri han.
Så når jeg er borte, er det kun møkking, blande fôr, ta han inn og ta av dekken (slik at pelsen får puste og han klødd seg), og så ta på dekken igjen, som skal gjøres.
Og jeg sender alltid melding for å høre om gutten har det bra. Har ett par faste i stallen som har egen hest som passer han.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/03/2006 :  13:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men når jeg er borte er det ingen som får ri hesten min! Da har hun også frihelg, og går ute på beitet og slapper av. Tror det er sundt både for meg og hesten min jeg =)

Opprinnelig postet av TORHILD

Hesten min står inne på stall altså, men jeg får noen til å slippe ut og ta inn, møkke osv.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:25:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er ikke noe som heter å nyte en hestefri helg.
De skal gå med til konstant bekymring og engstelse over om alt går bra. Får de den maten de skal ha? For mye mat kanskje? For lite ute? For mye? nok klær? For lite klær?
Opprinnelig postet av Kurre

Jeg nyter virkelig de få hestefrie dagene jeg har jeg! Har aldri bekymret meg for at de ikke får mat eller ikke blir stelt med. Som oftest er det mammaen min som tar seg av hestene når jeg er borte... Skulle jeg gått og tenkt på dyra hele tida, ville jeg jo ikke kunne konsentrert meg om det jeg holdt på med. Så joda - å nyte hestefri gjør jeg absolutt!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:42:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Jeg er også en av de som elsker å ha fri fra stallen og kunne gjøre akkuratt det jeg vil:)
Har hestepasser som tar hesten viss hun kan, og rirpå bakken, longerer eller rir på tur. Kommer ann på hva jeg har gjort dagen før. Hvis ikke hun kan er det alltid noen andre som har tid til å ha han i skrittemaskinen/paddock og møkke. Noen ganger får de ri også, kommer ann på alderen, men som regel lar jeg dem longere eller ri en skrittetur. Når jeg har fri tenker jeg nesten ikke på stallen en gang, ringer kanskje å skjekker hvordan det gikk:) Men det betyr ikke att jeg ikke liker å ha hest, eller er glad i han. Mange blir sure hvis jeg ikke kommer en dag, men selv mener jeg att man må få ha ett liv uten om stallen og! Selfølgelig så lenge det ikke går ut over hesten da:)
Klem<33

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:54:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare bekymre deg i vei du, men pass på at det ikke kommer ut så forrytteren din blir lei seg. Gjør hun en god jobb er du jo heldig! Jeg tar meg aldri fri for å være vekke med hestene, det ser jeg ikke poenget med i det hele tatt? Det som er deilig er jo å være hos hesten og ikke deilig med hestefri!!! Men det er nå meg... Dessverre jobber jeg slik (dirigent) at jeg av og til 4-5 helger må reise vekk og da er det gubben eller Lise som tar de. De lider ingen nød (hestene altså) men det er selvfølgelig aldri like bra møkka, børsta og stelt som når jeg gjør det selv... pga av at jeg er egen, asosial, sjefete, regelrytter og trives best når alt blir gjort av meg alene på min måte he he...
Det finnes vel ikke noe bedrenår man har helg enn å ha fri sammen med hestene
Men må man så må man og da er det godt å vite at hestene har det helt utmerket under andres åsyn og at det bare er jeg som er skrullete!!!
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2006 :  14:56:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
HERREGUD DA MANN.... skulle være "vekke FRA" hestene... uff.. he he... ikke vekke "med", det er jo selvfølgelig helt alright
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.46 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.