hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - varmblods ridehest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 varmblods ridehest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Dalsrud_Gaard

Norway
Innlegg: 71

Skrevet - 29/03/2006 :  23:18:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
kom egentlig helt ut av diskusjonen, men skitt dau...
Ma¨n ser nok en forskjell på en traver og en ridehest samme hva. jeg gir meg.
Ville bare at folk skal prøve å se annet enn begrensninger...
Man kan også nå langt med en hest av traver-rase. Man får like mye glede.
Ang prisnivået kommer det helt ann på hestene som blir solgt. Men en traver kan være verdt like mye...

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway
Innlegg: 2364

Skrevet - 29/03/2006 :  23:24:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og husk: ikke se begrensninger... samme hvordan rase. Man prøver alltid å nå sine mål. Samme om man ikke når målet, har man alltids lært noe på veien...


Hvor fant du mottoet mitt

Hilsen Renate med "dressurtraver"

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway
Innlegg: 360

Skrevet - 30/03/2006 :  10:17:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Skal nok litt til før man får samme pris for en traver som en ridehest, og man ser helt klart forskjell, både på kroppsbygning og bevegelser.

Men man travere er flotte, og har bra potensiale innen ridesport. Selv om de er avlet til trav, betyr ikke det at de ikke kan noe annet ;) De må bare læres.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan
Innlegg: 1402

Skrevet - 30/03/2006 :  14:31:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei dere:-)

Jeg er en av de "utskjelte" her, som eier en varmblodstraver som jeg "rir" på. Varmblodstravere er en egen rase som er avlet for trav. I tillegg er de trent opp til at gallopp er fy - det får de ikke lov til.
Har traveren din gått løp, er den registrert, og der vil den ligge registrert bestandig, selv etter at den er "utmeldt" av travsystemet og ikke lenger går løp.

En omskolert traver kan bli en utmerket ridehest på lik linje med alle andre hester, men den er fortsatt en varmblodstraver av rase. Jeg synes dere er litt pirkete her. De fleste hesteraser er avlet til et formål fra starten av, det er avlet på spesifikke egenskaper på de ulike hesterasene. Uansett hva de er avlet frem til så kan ALLE hester bli en utmerket ridehest.
Får man ikke frem en god ridehest tør jeg påstå at man ikke har nok kunnskap eller evne til å klare det.

Arrester meg gjerne, men jeg mener nå det jeg mener uansett:-)

Redigert av - nn den 30/03/2006 23:28:12 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway
Innlegg: 2320

Skrevet - 30/03/2006 :  16:27:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Birre: Endelig noen som klarer å sette ord på det ;) Er helt enig med deg!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Dalsrud_Gaard

Norway
Innlegg: 71

Skrevet - 01/04/2006 :  12:13:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Birre: Du fant de riktige ordene:) Jeg skal ikke leke politi og arrestere deg ihvertfall.
Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Innlegg: 408

Skrevet - 02/04/2006 :  18:15:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Æ fikk mæ ein go latter ve å lesa henne, i fra å hiv opp et ænkelt spørsmål, å ein litn skrive "leif", å einn opp me ein diskusjon om traver å ridehest jaja, aill har jo sine syns ponkta, å æ har jo ein TRAVER, men æ bruke hain jo t western.
Hain kain itj å trav, men ælske å galopper... å som dæm sei på western kursan; ein traver kain aldri bli go kjent av domeran på western stævna... men d betyr IKKE at hain itj kain bli lik go som ein Quarter eller paint... hain kain bærre itj nå toppen, men d bryr æ itj mæ nå om ferr verken hain eller æ har itj kunna tænkt mæ på nå stævna, hæst`n e bra nok ferr mæ!! så ein vakker dag ska æ kjøp mæ ein western hæst, så aill kain bli ferr nøyd men inte videre kain æ jo bevis at ein traver kain nå lik langt... næstn hehe..
ps... Æ e helt eni med dæ BIRRE, men går en traver på trav banen kalle æ dem varmblods/kaldblodsTRAVER, men e dæm omskolert te å utføre nå anna kalle æ dem barre varmblods eller kaldblods.. æ sei itj at æ har rætt, men æ gjør d no sånn..

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 02/04/2006 :  18:51:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Æ fikk mæ ein go latter ve å lesa henne, i fra å hiv opp et ænkelt spørsmål, å ein litn skrive "leif", å einn opp me ein diskusjon om traver å ridehest jaja, aill har jo sine syns ponkta, å æ har jo ein TRAVER, men æ bruke hain jo t western.
Hain kain itj å trav, men ælske å galopper... å som dæm sei på western kursan; ein traver kain aldri bli go kjent av domeran på western stævna... men d betyr IKKE at hain itj kain bli lik go som ein Quarter eller paint... hain kain bærre itj nå toppen, men d bryr æ itj mæ nå om ferr verken hain eller æ har itj kunna tænkt mæ på nå stævna, hæst`n e bra nok ferr mæ!! så ein vakker dag ska æ kjøp mæ ein western hæst, så aill kain bli ferr nøyd men inte videre kain æ jo bevis at ein traver kain nå lik langt... næstn hehe..
ps... Æ e helt eni med dæ BIRRE, men går en traver på trav banen kalle æ dem varmblods/kaldblodsTRAVER, men e dæm omskolert te å utføre nå anna kalle æ dem barre varmblods eller kaldblods.. æ sei itj at æ har rætt, men æ gjør d no sånn..

Opprinnelig postet av Mocca21



Det er så vanskelig å lese dialekt. Kan du ikke skrive på "vanlig" bokmål eller nynorsk?
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Innlegg: 408

Skrevet - 02/04/2006 :  19:21:44  Vis profil  Svar med kopi av melding

sorry... skal huske på dette til neste gang, dålig vane ond å venne..

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.