hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sint på mannfolk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Sint på mannfolk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  15:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Har en utroli nydeli araberhoppe på 8 mnd.. Fikk hun for kun en mnd siden, snill og god hoppe som jeg liker kjempegodt. Men, d store menet.. Hun hater mannfolk.. Hun hadde kommet seg ut av gjerdet en dag jeg var på tur så min gode venninne fikk henne inn i gjerdet igjen.. Med hjelp fra han som eier hestene hun holder på med. Han sto lenge inne i gjerdet å koset med henne.. Plutseli klikket d for den lille damen.. Hun rett og slett angrep han. Jaget han ut av gjerdet, så han turde ikke komme inn igjen.. Ett par dager før var hovslageren min å skulle skjære henne, d gikk ikke bra på bakbena.. Hun sendte han i veggen flere ganger steilet og hoppet.. Gikk no bra med han i allefall.. Å senest i dag var d på han igjen.. Veterinæren skulle gi henne vaksine.. Før han skulle sett sprøyta på han ville han undersøke å bli kjente me henne.. Lettere sagt enn gjort.. Begge to gikk i bakken 3 gang me dunder og brak.. Men etterhvert gikk d bedre å han fikk satt sprøyten.. Vil bare understreke att denne hoppen aldri har vært mishandlet eller brutalt håndert.. Har kjøpt henne av en god venninne av meg som driver avl.. Men hun har aldri vært håndert av mannfolk.. Hun er heller ikke direkte redd dæm, mest bare sint å aggresiv.. Noen tips til hva vi kan gjøre.. Min kjære ska jobbe en del me henne i håp om fremskritt.. For dette går jo ikke ann.. Vi trenger jo ikke vakthund på gården for øyeblikket vi har jo hest.
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  21:10:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å få tak i en flink "hestemann". En som har god innsikt i hestens tankegang, ikke tempramentsfull, lett å stresse osv, trygg og avslappet, selvsikker-- rett og slett en med et såkalt bra horsemanship; og få han til å gjøre henne trygg på menn.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  21:52:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig, en flink og rolig hestekar med erfaring med problemhester vil nok kanskje kunne hjelpe dere. Miss Viola var også sånn, og hun kan opptre frekt overfor menn fremdeles, men har forbedret seg mye. Vi brukte mye tid på å være sammen med menn på betryggende avstand, og etterhvert håndterte de henne mer. Nå er hun ganske trygg på dem.
www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.