hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - eventyr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 eventyr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  18:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo nå sitter jeg her og vrir hue av meg for å prøve å finne en "story" til et eventyr men jeg endte altså opp her. Og for å lette sanvittigheten min litt legger jeg inn et lite rop om hjelp, bare sånn at jeg kan føle at jeg jobber med eventyret mitt

Noen som vil inspirere meg litt? Har litt dårlig fantasi i dag og det passer dårlig siden jeg skal levere det i morra og jeg ikke har begynt. Skulle vel egentlig vært ferdig med førsteutkast før vinterferien men "glemte" det. Gørr

Redigert av - MajaJ den 27/02/2006 22:02:42

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  19:10:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hva skal det handle om da??
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  21:05:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eventyr bør inneholde den klassiske åpningen "det var en gang" siden en del av sjangeren for eventyr er at det ikke er tidsbestemt (noe av det som skiller det fra feks sagn), eventyr er også som regel en kamp mellom det gode og det onde med en spenningstopp på midten/slutten og med en kort innledning og avsluttning.. Hvor da det gode vinner da.. En ting til som er en stor fordel er at du tar med de "magiske" tallene som feks gjenntagelser.. Dette er da spes 3 og 7..
Hvis du har lyst å ha med hester er feks enhjørningen en typisk eventyr skikkelse som representerer det gode som da kanskje må kjempe mot et troll, drage, uhyre som spenningstopp.. Magiske tall kan da feks være at enhjørningene må være tre som må samles og støte hornene mot hverandre for å oppheve monstrets forbannelse (som hadde vært i 7 ett eller annet så har du fått med deg det tallet å).. Dårlig forklaring på story men orker ikke skrive et helt eventyr her, men storyen kan jo feks gå ut på at monsteret har lagt en forbannelse over enhjørningens dal som gjør at disse ikke kan leve der og for at dette skal gå må de klare å oppheve forbannelsen.. Orntli sukkersøtt ;)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  21:37:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar! Kan handle om hva som helst. Tusentakk for alle eventyrtrekkene, nå får jeg bare sette i gang å skrive, må nok sitte oppe i hele natt, men det er straffen min for å konstant utsette ting

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  21:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. sånt går utrolig fort det bare man begynner.. Tipper jeg ville brukt en snau time inkl innføring bare jeg hadde begynt.. Bruker du data så går det jo enda fortere.. Lykke til med eventyret da ;)

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  21:59:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig jeg skriver om enjørningenes dal Men noen som har noen forslag til hvorfor det er akkrat disse tre enhjørningene som må oppheve forbannelsen? står fast igjen jeg.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/02/2006 :  22:01:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går an å skrive litt mer moderne også da!

Det var en gang ei jente som meldte seg på en konkurranse der hun kunne vinne en nymodernes mobil. Hun måtte møte 3 bla bla bla å bla bla bla.. Så kom det en ond gjeng der de bla bla bla..
Så levde jenta lykkelig alle sine dager bla bla bla.

Kreavtivt

Ang. enhjøringene, så kan de være spessielt i slekt eller ha forskjellige .. ja? Altså, vindens enhjørning, ildens enhjørning, skogens enhjøring osv.. Så må de gjennomføre hver sin oppgave eller noe sånt.

Redigert av - Bustetrollet den 27/02/2006 22:04:56 Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  22:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja går an det kristine, synd lærer'n er så gammaldags og urettferdig med karakterene Men hvis jeg hadde virkelig villet skrive et moderne eventyr så hadde jeg gjort det

Redigert av - MajaJ den 27/02/2006 22:11:41 Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  22:13:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ang. enhjøringene, så kan de være spessielt i slekt eller ha forskjellige .. ja? Altså, vindens enhjørning, ildens enhjørning, skogens enhjøring osv.. Så må de gjennomføre hver sin oppgave eller noe sånt.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

smart ..

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  22:15:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grunnen til at de skal være de tre kan være at de tilhører en spesiell slekt eller noe, men trenger muligens ikke være nettopp de tre heller, men bare tre vilkårlige.. En greie da er at dalen som sagt hviler under en forbannelse og at de bare må komme seg inn til et spesiellt sted og møtes der for å kunne oppheve den.. Forbannelsen kan ligge i selve monsteret som spiser små søte EHføll til frokost.. hehe.. neida, men kan være noe i den duren at det er for varmt og tørt sånn at ikke det vokser no mat der eller at det er evig vinter (noe som også lett kan oppfattes som ondt) som gjør dalen dems ubeboelig, da de da vil dø hvis ikke forbannelsen oppheves bestemmer disse tre for å prøve å redde resten av flokken og prøver da å komme seg inn i dalen og møtes ved den magiske kilden for å da kunne forene sine krefter for å oppheve forbannelsen.. Dette vil jo selvsagt ikke monsteret og prøver derfor å stoppe dem med at de må gjennom syv prøvelser, noe de selvsagt klarer ;) og kommer seg tilslutt til kilden og får støtt sammen hornene sine, idert hornene møtes høres et grusomt skrik fra berget der monsteret holder til og i samme øyeblikk som skriket toner ut kjenner de at den strenge vinterkulden slipper, snøen smelter og gress og blomster gror - og de levde lykkelige alle sine dager, og er de ikke døde lever de ennå ;P

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  22:29:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skikkelig forfatter du Picazzo, fantasi til tusen Tenk om jeg også hadde hatt den den gangen jeg gikk på skolen...
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  22:34:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takktakk TORHILD, joda gjorde det greit på skriveoppgaver på skolen.. Moro å skrive litt, men sjelden jeg gjør det nå gitt.. Hadde en tendens til å ta livet av hovedpersonen el noen i nær omkrets på slutten jeg da.. Novelle.. Triste greier er gøy :P

Bustetrollet

Skrevet - 27/02/2006 :  23:22:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang. skriveoppgaver på skolen osv. Er det rart å skrive fra den dødes side? Altså at hovedpersonen som er død forteller helt til h*n er død?
Dette ble dumt, men spør off topic nå. Men gidder ikke starte en egen tråd.

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  23:34:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
per, pål og espen enhjørning....

(herregud for en dårlig humor jeg har i dag...)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  15:57:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk picazzo! Du gjør det enkelt for meg
Jeg pleier også og ta livet av hovedpersjonen i historiene mine, av den ekle grunn at det er den enkleste måten å slutte på når du er lei av å skrive;P

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  21:22:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare hyggelig, synes det er gøy å fantasere litt igjen ;) Ja, har tatt livet av mange jeg på papiret, syntes det ble moro å skrive trist da jeg ikke lenger fikk lov til å skrive grusomme skrekkhistorier av ene læreren min.. hehe.. Får håpe at det går bra med eventyret ditt da og at læreren din liker det ;) Lykke til!
Kristine; tror nok ikke det er så lurt å skrive fortellingen hvis hovedpersonen som skal fortelle den allerede er død når du begynner.. Da må du isåfall dra det til sånn utavkroppen fenomen.. Som regel pleide jeg å skrive i nåtid uten forteller hvis hovedpersonen dør.. Hvis en i nær omkrets dør pleide jeg å begynne rett etter dødsfallet og så la hovedpersonen fortelle hele historien i fortid for å så ende opp der jeg begynte igjen -> typisk novelle trekk at historien på en måte går rundt og over en kort periode..

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.