hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - eventyr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 eventyr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  17:52:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde vist rotet med dagene. Det er ikke før i morgen det skal leveres. har begynt og skrive, men nå står jeg fast her

Enhjørningenes dal
Det var en gang en vakker dal. Dypt inne i dalen var enhjørningenes hemmelige hjem. Det var grønt gress til alle og trær man kunne søke ly fra både sol og regn. Midt i dalen var et vann med rent vann. Der levde de lykkelige og glade.

Mojo, enhjørningenes konge var snill og god og passet på at alle trivdes i dalen. Mojo hadde tre sønner. Den eldste sønnen het Magnum. Han var sterk og man kunne tydelig se musklene under den hvite pelsen. Mahjiino var et år yngre en Magnum. Mahjiino kunne fly. Han elsket og kjenne vinden ruske i den hvite lange manen hans. Merino var den yngste av de tre prinsene. Han var smart og likte best og ligge i det grønne gresset og filosofere. De var tre svært ulike enhjørninger og Mojo var like glad i dem alle sammen.

En dag kom det en ond og magisk drage til dalen. Han sprutet ild over enhjørningenes dal. Alle enhjørningene klarte og flykte, Alle bortsett fra en: Mojo. Han hadde passet på at hver eneste hoppe og hvert eneste føll kom i sikkerthet og til slutt var det ikke tid til og redde seg selv.
Dragen la en forbannelse over dalen. Dalen ville for alltid være en ørken og ingenting ville vokse der. For å heve forbannelsen måtte de tre prinsene ut på hver sin prøvelse for så og komme tilbake til dalen og støte hornene borti hverandre.

De tre prinsene var veldig lei seg for og ha mistet faren sin, men det var nå deres oppgave og redde dalen.

Magnum som var den eldste dro til dragens hule for og få sin oppgave.

Det er bare førsteutkast, så jeg er veldig åpen for forslag
Jeg trenger altså tre prøvelser ( gjerne som passer personligheten dems) men klarer ikke finne på noe Og i morgen må jeg faktisk levere!!!

Redigert av - MajaJ den 01/03/2006 19:44:00 Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  20:03:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
så jo bra ut starten din da :) hmmm.. prøvelser til de ulike personlighetene.. tenke tenke.. Hva med at de tre må samarbeide hele veien?? Altså, dragens hule der hvor Mojo holdes fanget ligger nok ikke akkurat lettvindt til, så for å komme dit må de langs en krevende vei, Magnum som er den sterkeste må på en måte rydde vei og kjempe mot div skinnbilder som dragen sender ut for å hindre dem (1. prøvelse) da de endelig kommer fram til borgen/hulen er muligens den en enorm labyrint e.l som da den filsooferende Merino må takle, underveis her kan det også dukke opp skinnbilder som Merino må avsløre som synsbedrag for å kunne passere.. Da de tilslutt har kommet gjennom og frem til dragen må den flyvende "yppe" opp dragen med å fly rundt den for å distrahere den sånn at de to andre kan komme til å befri dragen.. Et spenningsmoment her kan jo være en skildring av dragens og Mahijjos kamp mes de to andre befrir far og kommer seg ut.. Mehijjo kan da bli hengende litt etter og de kommer fra hverandre på vei ut.. De to første kommer først til kilden, mens Mehijjo kommer etter tilslutt og de får opphevet forbannelsen i siste liten..?? Jaja, er et forslag hvertfall, gikk litt fort detta ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  20:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er virkelig god til å skrive* imponert*
takker nok en gang, du er virkelig til stor hjelp!

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  20:17:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk nok en gang.. Skal prøve å holde meg litt oppdatert her jeg så får du skrike om du trenger noe mer ;) Er tilgjengelig på nett til ni hvertfall ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  21:14:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er jeg ferdig. Vel, jeg kommer vel kanskje til å finne pusset det litt + rette skrivefeil.

Enhjørningenes dal
Det var en gang en vakker dal. Dypt inne i dalen var enhjørningenes hemmelige hjem. Det var grønt gress til alle og trær man kunne søke ly fra både sol og regn. Midt i dalen var et vann med rent vann. Der levde de lykkelige og glade.

Mojo, enhjørningenes konge var snill og god og passet på at alle trivdes i dalen. Mojo hadde tre sønner. Den eldste sønnen het Magnum. Han var sterk og man kunne tydelig se musklene under den hvite pelsen. Mahjiino var et år yngre en Magnum. Mahjiino kunne fly. Han elsket og kjenne vinden ruske i den hvite lange manen hans. Merino var den yngste av de tre prinsene. Han var meget klok og oppfinsom . Han likte og studere planter og fugler. De var tre svært ulike enhjørninger og Mojo var like glad i dem alle sammen.

En dag kom det en ond og magisk drage til dalen. Han sprutet ild over enhjørningenes dal. Alle enhjørningene klarte og flykte, Alle bortsett fra en: Mojo. Han hadde passet på at hver eneste hoppe og hvert eneste føll kom i sikkerthet og til slutt var det ikke tid til og redde seg selv.
Dragen kastet en forbannelse over dalen. Dalen ville for alltid være en ørken og ingenting ville vokse der. For å bryte forbannelsen måtte de tre prinsene hente faren sin i dragens hule og bekjempe dragen. Det var nå deres oppgave og redde dalen.

De tre Prinsene begynte den lange vandringen mot dragens hule. Når de hadde gått i syv dager kom de til Drageberget. På toppen av berget lå dragen og voktet hulen sin.

De tre brødrene begynte og klatre oppover en smal fjellsti. Stien ble smalere og smalere og mer og mer ufremkomelig. Magnum dyttet vekk store steiner som lå på stien. Plutselig kom det en sulten tiger forann dem på stien. Tigeren knurret og beveget seg mot dem, det var ingen vei tilbake, det nyttet ikke og løpe. Magnum løp mot tigeren men tigern hoppet opp på en liten fjell hylle over stien. Magnum hadde så stor fart at han ikke klarte og stoppe og koliderte med en stor stein. Tigeren så at Merino var et lett bytte. Men akkuratt i det tigeren hadde tekt og sette klørna i Merino kastet Magnum den utfor fjellkanten.

De fortsatte oppover stien fast bestemt på å finne Mojo og redde dalen. De hadde gått langt og var både slitene og sultende. Men alt som var og se var fjell og stein. " Se der!" utbrøt Mahjiino og snudde seg mot en grønn og frodig eng full av røde blomster.
Mahjiino og Magnum gikk ut på engen da Merino ropte at de måtte komme seg vekk. Mahjiino og Magnum kom seg ut på stien akkuratt i tide før engen forsvant ned i jorda. " De røde blomstene heter måneroser, de gror ikke på fjellet så jeg skønte det måtte være en felle. Dragen må ha forhekset fjellet."

Endelig var de fremme ved dragens hule. Dragen lå foran huleåpningen. " Redd far og ta han med til dalen så kommer jeg etter." Sa Mahjiino. Så fløy han rundt hode til dragen. Dragen snøftet og var grundig irritert. Så fort dragen hadde lettet gikk Magnum og Merino inn og hentet Mojo.

Mahjiino fløy så fort han kunne og dragen var like bak. Selvom det sto mellom liv og død nøyt Mahjiino hvert eneste sekund. Dragen nermet seg halen hans så han tok en rask sving før han satte nesen oppover. Dragen fulgte etter men den begynte og bli litt sliten. Mahjiino Danset nermest i luften han tok saltoer, stupte og svingte som en gal. Dragen ble veldig sint og brukte alle sine krefter på å prøve å ta igjen Mahjiino. Mahjiino fløy mellom to trestammer men det var for smalt for dragen så han satt fast.

Mahjiino skyndte seg tilbake til dalen der brødrene hans og faren han sto og ventet på han.
I det høvene han traff bakken begynte gresset og vokse. Trærne fikk små blomster og fuglene sang. Vannet kom tilbake og blomstene blomstret. De andre enhjørningene kom tilbake og så levde de ykkelig i alle sine dager.

Hva syns dere? noen forslag? alt tas imot med takk

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  01:55:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
per, pål og espen enhjørning....

(herregud for en dårlig humor jeg har i dag...)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Hehe.. måtte le jeg da...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.