hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekkel bok
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 ekkel bok
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2003 :  23:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei...
Nå i dag var jeg på biblioteket og leide en
bok som het: hold hesten frisk!
i den boken var det skikkelig groteske bilder!
Ville egentilg bare annbefale den til folk som
leter etter en bok om mere Skumle eller forferdelige
sår og sykdomer!
*grøss*

hilsen may

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 09/08/2003 :  06:51:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Ja, jag var ogsaa ganske skjokkert, men det er vel bare for aa informere folk om konsekvensene av daarlig hestehold. Saa ett skikkelig ekkelt bilde av en polypp i nesen, og noen av tilstandene hoortes faele ut! Men det er ting som faktisk kan skje. Har sett hester med ekkle klumper og slikt. Jeg fikk en liten ooye aapner at jeg maatte faktisk ha litt kunnskap om disse "ekkle" tingene, naar hesten min faktisk fikk en skikkelig ekkel ooyeinfeksjon. Noen folk er mer pysete enn andre. Da jeg var yngre brydde jeg meg ikke om ekkle ting, men naa er det grusomt! hehe.... saa tror nok det er lurt aa ha litt kunnskap om de ekkle tingene og. Det er faktisk ikke saa uvanlig med ekkle sykdommer... og om d skulle skje noe... hehe... Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2003 :  13:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, du har jo helt rett i det...
Jeg ante fred og ingen fare og leide
en bok for å lære litt om sårbehandlinger
og sånt, og ble skikkelig sjokkert!
Men kan jo lære mye da..
Selv om jeg syntes alle de tingene som kan
skje med føll var helt *huffelig*
Glad jeg har en vallak! Hehe
Gå til toppen av siden

karinzo
» VIP

Skrevet - 09/08/2003 :  21:03:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også lånt denne boken på biblioteket, og synes den bare var kjempe bra! Ja, bildene var ekle, men boken var jo bare ufattelig lærerik, da!

En må vel tåle litt...?
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2003 :  10:34:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Er helt enig med karinzo, noen ganger må slike bilder til for at folk skal forstå... Hadde boken hatt samme virkningen på dere om det bare var bilder av friske, fine og sunne hester??? Neppe, da hadde dere ikke sett hvor ille det faktisk kan bli! Denne boken er veldig bra syns jeg. For å si det enkelt å greit, du blir litt mer påpasselig etter å ha sett sånne bilder å forestilt deg gullehesten din i en av de situasjonene...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

lille_troll
» VIP

Skrevet - 12/08/2003 :  20:01:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg har den boka selv!
Mange av bildene der er skikkelig fæle, men kjekt å kunne se konsekvensene av en del ting!

Bra bok!
Gå til toppen av siden

Weid

Skrevet - 13/08/2003 :  11:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Boken høres interresant ut!
Er det noen som vet om den er å få kjøpt i bokhandelen? Pris?

PFT
Scottxplosive

Gå til toppen av siden

Prospect
» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2003 :  20:05:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideProspect  Svar med kopi av melding
Hei, jeg har også den boken, fikk den i presang.
den var kjøpt fra hööks, ja fy ass, når jeg bladde i de sidene, og plutselig kom opp på de skadene, var ikke pent ass, og det var mye lærerikt der, spesielt om bandasjering, det var så mange folk som har feilbandasjert, og det hadde tilført de trykk skadene, og det var ikke bar4e bare ass, de var ekstreme, den boken er til å andbefales, men ikke for unge egentlig, for det er sterke bilder der inne, gerit det er bra vi for vite om hva som kan skje hvis vi gjør ting feil ogsånt, og hva vi kan forvente oss, men en hvis grense burde det ha vært på den.

men boksen er til å andbefales, veldig lærerik og kjempe kjekk å ha i mange tilfeller!

Klemz Prospect &

Pia
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 13/08/2003 :  20:22:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Må bare melde meg på i gjengen som syns den boken er svært lærerik.
Jeg er enig i at bildene er groteske til tider.
Men det gjør det jo faktisk mer "interessant" å lese boken, enn om den hadde vært uten bilder for å skåne leseren.

Guro

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2003 :  12:17:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke lest den boka jeg tror jeg....
Høres litt egelt ut...
hehe...

*** =) Trine =) ***
Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2003 :  20:57:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
=) *må bare smile litt*

Jeg syntes også boka var lærerik etter å ha lest den og ikke bare ha sett på bildene..!!
Dessuten er ikke jeg blandt de hesteeierne som tror at ingenting kan gå gale med hesten min!
Han har faktisk nettopp hatt dyrelege attest med bøyeprøver, og det gikk ikke så bra. Han klikka litt og stakk ut av ridehuset når dyrelegen (milde) skulle bøye hbb!

vil i samme slengen anbefale på det varmeste en bok som heter "å lese hestens personlighet"

;)
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 13/09/2003 :  13:01:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en fantastisk fin/lærerik bok som burde være obligatorisk å lese for alle potensielle hesteeiere FØR de kjøper hest. Den har vært i handelen siden 1976 i svensk utgave,den norske er bedre/mer oversiktelig da den har utelatt alt som ikke forekommer i Norge.
Den norske utgaven er på Egmontforlag,og er i handelen i dag.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2003 :  10:41:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hei!!!
Syns den boka er skikkelig lærerik, og interessann.. Men bildene, de må jeg si ikke ser noe særlig ut.. Men de er jo med på å lære oss hva som er hva de også.. visst du skjønner..

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2003 :  12:58:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Reagerte en del på bildene jeg også, men er jo ofte slike bilder som er i en sykdomsbok da. var mange grusomme bilder der, f.eks. det hvor hele hofta var flenget opp og det bare hang en skinnfille igjen der. Likevell er det jo sånn vi lærer, iallefall jeg husker mye av sykdommene som er beskrevet der netopp pga bildene. Og informasjonen i boka er jo virkelig bra!:)

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 16/09/2003 :  21:54:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne boka er vanvittig lærerik!!
Den har trolig lært meg mer enn noen annen bok, og jeg anbefaler alle å lese den.

Er ellers enig med *Nina*, lærdommen sitter mye bedre når den er illustrert med realistiske bilder.
Når jeg kikker i en bok som denne, så blir jeg dessuten ekstra interessert i å undersøke hva som har skjedd, eller feiler 'den hesten der'...

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Anne_og_May

» VIP

Skrevet - 23/09/2003 :  21:02:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også denne boka. Har nilest hver bidige side, og jeg slå ofte opp i den hvis jeg feks hører om en hest som har en eller anna skade eller sykdom. Litt gøy å kunne si noe fornuftig hvis dyrlegen kommer også! Anbefaler den virkelig! Pappa kjøpte den til meg for et halvt år siden, den koster sikkert rundt 300 kr eller no. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.