hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sinna når vi passerer andre på ridebanen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Sinna når vi passerer andre på ridebanen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 25/02/2006 :  10:33:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir mest i tomt ridehus så det er ikke et stort problem til daglig, men de gangene det er andre hester i ridehuset og vi "møter" disse når vi rir er Opisen så sinna så sinna! Hun kan gå til kontakten og være dypt konsentrert men når en annen hest kommer innen for "intimsonene" hennes (som må være minst 20 meter i radius) er det hodet opp, øra langflate og den lille "fullblodsristen" på hodet. Er dette noe som vil "gå seg til" med årene eller kan jeg forvente å ha en hest med "kommer jeg og tar deg" look til evig tid.

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  11:52:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har en sånn søt liten hoppelure sjøl. Hun er 15 nå.
"Pleasurebanans Skräck" ble hun kalt av treneren jeg red for. I Western Pleasure rir vi jo alle deltagerne på sporet samtidig, og viser gangarter etter dommerens kommando.
Ikke lekkert med en sånn monsterhest da. Jeg korrigerer så godt jeg kan, bruker en hvislelyd for å (diskrét) korrigere henne mens jeg tar i utvendig tøyle for om mulig unngå at dommeren ser det... Ikke direkte noen bra hest for denne grenen, kan man si... Jeg har hatt henne siden hun var 8 år, og hun har vært slik hele tiden. Og flere hester på ridebanen samtidig er ufattelig irriterende for henne...

Du kan jobbe med å be henne om oppmerksomheten, gi henne oppgaver som hun må konsentrere seg om, og generelt minne henne på at du faktisk sitter oppå der og har ledelsen.
Hun kan jo ikke BÅDE gjøre som du ber om og SAMTIDIG bruke hele seg på å true andre hester.

Jeg husker en gang hun var fokusert og blid på oppvarmingsbanen. Jeg fikk sjokk! Ble helt skjelven og sjekket henne for å se om hun var syk. Utrolig, men sant... He-he-he!

Lykke til med snurpetrynet! ;-)

Hilsen Line og "Hvite Demon".

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  13:30:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Har ikke neoen gode metodre for å bli kvitt dette men hesten min var slik de to første årene jeg hadde han (fra han var 4 til 5-6) Det ga seg etterhvert. Men han gikk til angrep på biler og stort sett alt som kom i mot han he he
Nå kan han kun finne på dette på stevner mot LYSE hester... men hvorfor han gjør dette aner jeg ikke..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/02/2006 :  13:47:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har samme problem selv.
I et ridehus med 5 hester flippa hun helt ut første gangen det skjedde.
Roet henne ved å stille henne i nakken å drive henne godt frem, så hun fikk noe annet å tanke på.
Men om noen kommer nær henne senker hun farta å vifter med halen. Markerer godt. Så ridelærer advarer hele tiden at man ikke må komme i rompa på Rosita.

Kunne gjerne trengt noen tips.

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  17:04:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er det Kyra sier?

En hingst frågar man
En valack säger man till
Till ett sto får man skikka inn förfrågan (søknad)i 3 exemplar...

Lykke til.
Damer er damer.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/02/2006 :  19:14:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ikke neoen gode metodre for å bli kvitt dette men hesten min var slik de to første årene jeg hadde han (fra han var 4 til 5-6) Det ga seg etterhvert. Men han gikk til angrep på biler og stort sett alt som kom i mot han he he
Nå kan han kun finne på dette på stevner mot LYSE hester... men hvorfor han gjør dette aner jeg ikke..

Opprinnelig postet av Lene23

Hehe, ja samme her. Enda hoppa jeg rir er skimmel er hun surere på andre skimler. Har hørt at skimler var lite lurt å ha i flokken da de var villhester, pga dårlig kamuflajse (det blei et rart ord). Kanskje noe der?

Har også dette problemet på ridebaner, spesielt hvis vi blir "klemt" mellom veggen og en hest, eller to hester.På min hest virker det mest som om hun går i forsvarsposisjon,føler seg usikker når hun liksom skal høre på meg, men samtidig kommer det en hest som hun bør flytte seg fra...
Det ble jo ikke akkurat bedre en gang jeg skulle starte et dressur stevne, og to av rytterne der viste null hensyn til andre, blei neste ridd ned et par ganger....
Aldri om jeg varmer opp på banen igjen hvis noen av de også skal ri, de ødela dagen for oss. Stakkars Matilda ble helt forvirra...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  19:54:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Har også merket at lyse hester er utsatt, vi har hatt flere lye hester på stallen oms har blitt "mobba" pga. fargen. Har jo også lys hest selv, og merker veldig godt at de andre store brune er mer oppmerksom på ham enn andre nye brune hester. De er også surere på ham. Er nok noe i det carambee sier om kamuflasje fra villhesttiden.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Tallulah

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  19:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hørt noe om det med lyse hester og mobbing av andre, derfor lurt å ha to lyse.. ;)

men det med hester som blir sinna dyr av andre dyr; noen liker vi andre ikke..

tror vi ryttere kan påvirke dem litt også.. til det negative.. f.eks jeg har noen på timer og stall som jeg irriterer meg over og ikke kommer noe særlig overens med(dette er stille irritasjon.. er ikke slem mot de andre barna ;) og hesten min skal som regel ta disse hestene de rir på :P

en arti tanke :D
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 27/02/2006 :  23:05:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Tja... Heller mer mot det at hestene ofte føler at de andre kommer for langt innpå "intimsonen" deres. I samspill med at de ikke har store muligheten til å flytte seg siden de må gjøre som rytteren sier.

Men selvfølgelig kan jo hesten merke hvis rytteren spenner seg, og reagere på det også

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  00:29:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bare husk rød sløyfe du

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  17:32:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
kurre kan få sagt det, ja hopper er sure vesner.. men hvis hun ikke er vandt til slikt er det ikke rart.. jeg vil tro at hvis du gjør henne oppmerksom på at du er der som de sier de andre her så vil hun med tiden ta det mer med ro.. øve øve øve...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 19/03/2006 :  17:59:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
En del av rideskolehestene på stallen er slik, legger på øra og hører ikke på rytteren når andre hester kommer forbi :S Utrolig iriterende, spesielt siden de alltid går med andre hester! Skulle vel tro at de vente seg til det, men neida.. Men tror det ligger noe i det med hvite hester og villhesttida ja :P En svart ponni skal alltid ta de andre, spesielt fjordingene.. Springer mot dem og biter! Kan være farlig med nybegynnere på ryggen :S Aner ikke hvordan man kan få slutt på det nei..
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.