hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stallmiljø
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stallmiljø
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:03:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
rister og nøkker hesten i hue...?hvordan gjør man det? har hørt noen nøkker i grima men...

det gjør man ved at når hesten ikke går 3 meter bak som er ønskelig så rister de og napper av all kraft i leietauet så hesten blir så skremt at de hopper bakover og er livredde bare de snur seg rundt når man leier dem!

de kaller det horsmanship tror jeg

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:14:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp, skjønte det, men er litt trøtt også hadde du skrevet hue, ikke leietau, så det hørtes ut som om de tok tak i hodet på hesten og ristet av alle krefter.hvis de kaller det horsemanship så har de vel kanskje bomma litt
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:21:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Huff det der hørtes ikke noe koselig ut. Du får lære dem og stoppe rygge hesten tilbake og begynne på nytt. Jeg har hatt kjempe vonde rykter på meg nå i ca to år og det er vanskelig og få ristet av seg. Heldigvis var ikke dette i stallen hvor jeg red, og jeg har bare fått støtte og "hjelp" dvs de har fortalt folk at det ikke stemmer osv. og det er jeg så glad for, jeg vet selv at jeg hadde vært skeptisk til å la en "gærn" jente ri hesten min, men når jeg fikk høre det om meg selv ble jeg helt målbundet, og mest trist for jeg vil jo bare hestenes beste og da blir man skikkelig overkjørt hvis andre mener man du gjør noe annet.

Akkurat nå er vi bare to i stallen og vi har det kjempe gøy, ler, og bytter på å ta hestene og morgenen og helgene osv og det er deilig. når vi har vært flere for et par år tilbake var det litt mer snakk, men vi pleide alltid og ta det opp. og få rettet på det, og nå i ettertid ler vi bare av det. Men jeg syns det er vitkig og akseptere at vi alle er forskjellig og vil jenta i naboboksen ha dekken på hesten og ri med sporer så må de bare få lov til det uten at man skal kritisere det for mye. Jeg er veldig for å prøve alt en gang, funker det ikke gjør jeg det ikke igjen!

Men jeg vet om mange staller som virkelig har dårlig stallmiljø og det er de fleste staller hvor jentene er unge og midt i opprørsalderen hvor alt er dritt. og da blir det mye dritt i stallen også, noe som er synd for alle de andre og hestene

sooove ja takk Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  00:26:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
der jeg står nå er det bare voksne mennesker!

som lar hest være hest!

og det er så deilig!

og i motsettingn til de andre som drev stallen der vi sto så sier de takk om vi møkker for de!!

det er vi ikke vant til wweee

ha en fin natt videre folkens

ps nye bilder på vipen min

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  10:08:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det er vel ikke nødvendig å slenge dritt om en stall selvom en har dårlige erfaringer med de forskjellige stallene? jeg har også vært borti staller jeg likte mindre godt, men slenger ikke dritt om de på et forum for det...det blir litt for dumt syns nå jeg..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  11:14:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
sorry !

Dalsrud_Gaard

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  14:05:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDalsrud_Gaard  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDalsrud_Gaard  Svar med kopi av melding
Jeg er så heldig å ha egen stall hjemme på gården.
Har stått på mange staller før vi kjøpte gården, og ikke en stall har hatt dette fantastiske miljøet dere andre har opplevd. Men jeg er nå ganske uheldig tror jeg. Også har jeg da hatt hest i Drammen. hehe...

Nå er alt fryd og gammen... Hjemme best:)

Livet er herlig:) Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  15:56:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
borte bra men hjemme best!

men en grunn at folk kalte gammel stallen asylet da :p

men nå snakker vi ikke mer om alt det teite!

tror dere det er sånn at når det er for mange fjortiser i et miljø at det ødelegger for de eldre?

lucky june

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  18:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tror dere det er sånn at når det er for mange fjortiser i et miljø at det ødelegger for de eldre?

hva mener du?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  20:23:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forstod hva du mente, men jeg tror det blir et "sunnere" miljø om det er eldre der og. Tror ikke at mange unge (fjortisser) ryttere ødelegger for de eldre. De fleste på min alder blir leie av slikt og klarer å gi beskjed. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  21:24:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
De eldre er så absolutt like ille.
Det bare brukes litt andre ord og vendinger.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 12/03/2006 :  22:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
ødelegger på hvordan måte?
skulle tro de eldre var gamle nok til å overse fjortiser som prøver å ødelegge uansett måte, evt ta tak i dem og si fra åssen ting fungerer

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  09:44:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg har for det meste bare vært borti brae staller med ett godt miljø, men har vært borti spessielt en stall som var helt grusom. Det var helt håpløst, alle hatet hverandre, alle var sur på en annen for noe.

Ble ikke noe gøy å jobbe i den stallen nei.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/03/2006 :  16:51:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
tenkte sånn at når det var litt mere voksene mennesker i stallen som hadde ansvaret så ble det bedre miljø for noen voksene folk er jo greie og ha med og gjøre!

når jeg tenker på fjortisser så tenker jeg de som er sikkelig turbo fjortisser som kan alt og er verdensmestere!

susanne

Norway

Skrevet - 15/03/2006 :  20:04:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
"fjortiss" er jo mer en tillstand enn enn selve alderen, så ja, jeg tror "fjortisser" ødelegger en del, MENdet er jo som oftest noe som går over av seg selv, synes det er best å bare la dem snakke så mye dritt de vil og ferdig med det.

i stallen hvor jeg var , var det faktisk et godt miljø til tross for at vi var 5 jenter i alderen 14-16.
alle hjalp til. det kan jo også ha noe å gjøre med at kun 2 av dem hadde egne hester og resten var omtrent som "ikke betalende helför ryttere"

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.