hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - LETTDØL/TINKERBLANDING?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 LETTDØL/TINKERBLANDING?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Maylene2

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  11:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEI ALLE HESTEFOLK!

JEG SKAL KJØPE EI HOPPE FØDT I APRIL I FJOR SÅ HUN ER ETT ÅR NÅ SNART.
HENNE ER BLANDING AV TINKER OG LETTDØL. PAPPAEN ER TINKER OG MORA DØL. HENNE ER IKKE HÅNDTERT NOE ANNET ENN AT HENNE KAN LØFTE BENA. HVOR MYE VILLE DERE GITT FOR HENNE?

hILSEN mAYLENE

Lopke

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  11:55:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
5000,- Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  12:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte akkurat det samme, 5000 holder lenge.Men så spørs det med de som eier hesten da. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/02/2006 :  14:48:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
0 - 5000,-

Ville iallefall ikke betalt ett øre over 5000,- for den.

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oao.
Dere betaler godt!
2000,- MAX!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/02/2006 :  18:45:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oao.
Dere betaler godt!
2000,- MAX!

Opprinnelig postet av Kurre

Egentlig enig. Kunne vært gitt bort, iom at hesten er så ung(en lærepenge for de som avler frem blandinger), pluss at den uhåndtert.

Redigert av - Bustetrollet den 23/02/2006 18:46:24 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:01:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Rundt 5.000,-. Syns 2.000,- var lite, det er ikke alle som ha en renraset hest. En blanding egner seg like godt som en renraset til alt, utenom videre avl.

Man må selvsagt ha et kritisk øye for å se om blandingen kan ha alvorlige feil/mangler, men dette gjelder også renrasede eksemplar av arten.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
slaktepris. men folk betaler vel ofte litt ekstra for flekkene? (hvis denne hesten har flekker da?)
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  18:12:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Forstår igrunn ikke hvorfor enkelte setter prislappen på denne hesten til rundt 2.000 kroner. Grei nok at hesten er en blanding og av den grunn ikke er verdt like mye som en renraset hest siden den er ubrukelig i avl. Greit nok at den er uhåndtert, men at en åring er uhåndtert er slettes ikke et unikt tilfelle, og ei heller ikke noe man ikke kan arbeide seg gjennom.

Forresten heter det hun, ikke henne. Hun er en blanding av tinker og lettdøl, hun er ikke håndtert..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  20:04:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Ang det at hesten ikke er noe særlig håndtert, jeg ville heller kjøpt en lite håndert åring enn en som var gjort veldig mye dull og dill med.
F.eks, jeg ville heller kjøpt en åring som omtrent ikke var tatt i enn en som allerede var sittet på og div.

Begge mine unghingster var svært lite håndtert når de kom til meg, men det har ikke vært noe problem. Aldri vært borti mer snille og lettlærte hester jeg.

Redigert av - SkyggenogCo den 24/02/2006 20:08:49 Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 24/02/2006 :  20:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor vil dere ikke gi mer en 2000? Har aldri sett et føll så billig noen steder, jeg da Selv om dette er en blanding så er det jo en fult brukbar hest for det. Syns 5tusen høres ut som en grei pris.

Til HI: Hvorfor vil du kjøpe deg en uhåndtert åring? Var inne og kikket på vip'en din, og du kan ikke være så gammel, 13-14år? Selvsagt er dette opp til deg selv, men ville trodd at en eldre læremester hadde passet bedre for en på din alder, en et føll.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  21:48:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Slenger meg på 5000. En hest her er samme mix'n, og han kostet det.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 26/02/2006 :  00:00:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ikke gitt mer en slaktepris, det er ikke hesten verdt i.o.m at den er uten papirer, ung og ikke håndtert. Husk at du ikke kan sette føll på henne heller! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  11:40:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Rundt 5000,-. Men det kommer an på hvordan den ser ut, og gemyttet dens sålangt.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  00:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville tenkt meg om både en og flere ganger om dette er et lurt kjøp i det hele tatt.
Har du hestevante OG meget rike foreldre?
Den hesten vil koste utallige timer med (riktig) opplæring, samt utgifter til utstyr, for ikke å snakke om oppstalling og for, veterinærutgifter, hovpleie osv osv. Ja, kanskje du må betale for opplæring av hesten også hvis ikke alt går like greit.
Det vil ta minimum to (helst tre) år før den kan brukes til ridning.
Sett opp et regnestykke - et realistisk et, altså.
Det du da vil ha brukt på en uregistrerbar unghest, kan du idag spandere på en voksen hest som du kan bruke med en gang.
Dette er bare nevnt som et velment råd.

Gå til toppen av siden

Maylene2

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  13:34:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sier takk for det!=)

Jeg er 15 og har lyst til å ha henne på prøve og det skal jeg..henne skal stå på prøve i 2 mndr.. Etter da kan jeg se hva jeg vil..
jeg bor jo på gård med hester også=)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.