hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Verdens verste hesteeier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Verdens verste hesteeier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  17:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Huff, har virkelig møtt veggen nå og søker litt trøst her. Sånn utenfor stallen har jeg det sinnsykt tøft om dagen, uten at jeg går mer innpå det, og merker at det er veldig lite som skal til før jeg tyr til tårene. Anyway, jeg går på skole fra 08.00 til 15.00 hver dag, og jobber to-tre dager i uken fra 16.00 til 20.30, nettopp for å tjene penger til å kunne ha hest og andre ting. Jeg har to søsken som også holder på med hest, og selvfølgelig blir det mye penger for mine foreldre. For meg var det en selvfølge å begynne å jobbe når jeg fikk hest.

På stallen har vi flere som ikke jobber, men som også har hest. Disse har muligheten til å være i stallen hver eneste dag. Som sagt jobber jeg en del, og det blir derfor til at jeg kommer i stallen på kveldstid etter jobb. Prøver derimot å være lenge i stallen når jeg først er der, og er gjerne i stallen fra 10.00 i helgene til langt på kveld. Allikevel er det flere i stallen som hele tiden påpeker at jeg er så lite i stallen. ¨Du er en sjelden person å se¨, ¨Kanskje på tide at hesten din blir trent litt også?¨, ¨ikke rart han er god og rund¨, er kommentarer jeg gjerne får. Og det sårer meg, gud som det sårer meg. Jeg blir så utrolig lei meg når jeg får disse kommentarene at det kan ikke beskrives en gang. Jeg føler meg som verdens verste hesteeier fordi jeg ikke klarer å være i stallen som alle de andre, hver eneste dag. Får så dårlig samvittighet, selv om jeg vet at hesten min ikke lider i det hele tatt. Men selvfølelsen min synker sånn når jeg får sånne kommentarer. Åh, vet ikke hva jeg skal gjøre

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Lopke

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjenner følelsen :)

Jobber selv veldig mye og er bortreist 3 dager i uken. Sliter selv med litt dårlig samvittighet
da jeg så gjerne skulle ha vært der hver ENESTE dag. Men det er altså umulig for meg i den jobben jeg har nå. Dessuten vet jeg at hun blir tatt veldig godt vare på. Tante dyrlege har og hesten sin der og stalleier er en grei kar :)

Du vet det ikke er gratis å ha hest.. Det finner disse såkalte drittungene også ut av en eller annen dag. Du kan bare trøste deg med at den dagen dukker opp for dem og.. pappa betaler nok ikke i evigheter. Du vokser med oppgaven. Tenk heller på at du er et ansvarlig menneske som tar oppgaven i egne hender. (kanskje det ligger litt missundelse bak disse dumme kommentarene og?)

For hesten den lider ikke. Jo flere timer med hestekompiser jo bedre.. Den er like gla i deg for det!!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:33:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skjønner deg. Synes det er idiotisk at folk sier sånt, men som Lopke sier - en eller annen gang vil de oppdage at det faktisk koster penger å ha hest.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:41:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ja, det koster jo penger. Og det vet de nok også, men det er de sarkastiske kommentarene som gjør at jeg blir så såret. De får meg til å føle meg som en dårlig eier istedenfor å forstå at jeg faktisk jobber og tjener penger for hans skyld.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 22/02/2006 :  18:51:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis de er sarkastiske mot deg, vær sarkastisk igjen!

Hvis de kommer med kommentarer på hvorfor du aldri er i stallen osv...bare svar: "det er nå slik at noen av oss må tjene penger for å holde disse hestene" Vær litt frekk igjen, så holder de nok kjeft:)

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:56:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror jeg hadde slengt noen små kommentarer tilbake jeg..

"at noen må arbeide for pengene"
"takk, jeg har også savnet dere"

selvom det er litt barnslig.... men hadde ikke klart å holde meg.

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  19:11:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er utrolig voksent av deg å selv jobbe for de økonomiske utgiftene.
De bør ikke slenge slike komentarer. Det er et utrolig tegn på usikkerhet og ikke minst umodenhet! Dette har du vel hørt før. Svar dem og tenk på at i det minste du JOBBER for at Ibrahim skal ha det bra! Ergo er det du som bør ha best samvittighet. Så ikke gå rundt å ha konstant dårlig samvittighet for Ibrahim. Han er den sisten du skal ha det for. Husk: DU jobber jo for at HAN skal få stallplassen, fôret osv. som han trenger! BRA!!
Stå på og lykke til!!!
Det er folk som DEG som virkelig FORTJENER å ha hest!

Edit: Noen leifer og dårlig norsk!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Redigert av - Andrea & Daytona den 22/02/2006 19:24:30 Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  20:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vært i nesten samme situasjon som deg!Har alltid betalt alt som har med hest og gjøre selv, gått på skole, studert og hatt deltidsjobb og hest!Stå på sier jeg bare og ikke bry deg om hva alle andre mener..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  20:35:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sånn har jeg også opplevd å få høre, husker jeg var veldig lei meg fordi noen i stallen min satt ut rykter om at jeg ikke tok vare på hesten min og ikke red han osv, fordi jeg ikke var i stallen samtidig som dem.
Nå er det engang slik at jeg har mindre tid til alt mulig enn jeg skulle ønske, og innimellom har jeg ikke tid til å bruke fire timer på å pusse hesten min slik de andre gjør. Men jeg møkker, koser og gir dyret mat, trening også. Hesten lider ingen nød, hun er bare glad til om hun får stå ute og kose seg fremfor å tilbrine fire timer på stallgangen for halefletting.

Ikke ta det til deg, hesten din lider nok ingen nød!
Har du forrytter eller hestepasser noen dager i uken?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:12:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg synes du skal ta det opp med vedkommende det gjelder, si fra at det sårer deg å høre slikt, og si fra hvorfor det er slik (at du må jobbe for å ha råd til hesten), å slenge ut sarkastiske kommentarer gjør bare miljøet surere.

Nå har jeg aldri opplevd noe slikt, men er det noe jeg er misfornøyd med så tar jeg det opp med de det gjelder og får en slutt på det, på en saklig måte.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:32:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff,Kristine...dette var trist å lese...
Men først og fremst så skal du legge fra deg den dårlige samvittigheten,den har du ingen bruk for,og du har ingen grunn til å føle sånn.
Jeg,og sikkert flere med meg,har fått inntrykk av at Ibrahim ikke kunne ha fått noen bedre eier enn deg

Etter å ha sagt det,så kan du trøste deg med at det å møte veggen ikke er noe ukjent begrep for de aller fleste av oss. Det koster å ha hest,ikke bare av penger,men også tid og overskudd...
Jeg møtte veggen selv tidlig i høst,og endte opp med å sende fra meg Knekten...kun for en mindre periode,men dog.
Det er helt normalt å innimellom ha dårlig samvittighet ovenfor disse dyra våres Og jeg vil heller si at dem som aldri har hatt den følelsen,før eller siden kommer til å gå på en smell... For det er jo fordi vi er så glade i dyrene våre,og ønsker å kunne gi dem det beste,at denne dårlige samvittigheten kommer snikende... Hadde vi ikke bekymret oss over at vi ikke klarte stille opp 100 % til enhver tid,så hadde vi heller ikke hatt den følelsen

Når verden går oss imot på flere fronter,så er det ikke så rart at man innimellom føler seg mer nedfor og utbrent...tror nok ikke at Ibrahim ønsker å være den ekstra byrden lagt på deg...men heller at du bruker den tiden du faktisk har i stallen til å lade opp,og slappe av med din beste venn...

Og hev deg rett over de dårlige komentarene,de er ikke verd en dritt om du ikke tar de til deg. Og du har ingen som helst grunn til å gjøre det...

*Trøste-klem*

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 22/02/2006 21:32:59 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  22:07:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vet du, hvis Ibbe får mat, er ute daglig og har det rent rundt seg (altså at det møkkes;-)) og du passer på han så tror jeg helt sikkert at Ibbe ikke savner trimming noe særlig :-) Så som Lene sier: dårlig samvittighet har ingenting her å gjøre!!

Det finnes tøffe tider, og det er når de tøffe tidene slår til at man har lyst til at stallen og hesten skal være et fristed, et sted der man kan finne igjen seg selv litt. Når det ikke er sånn så blir det ikke noe mindre tøft å være til. Derfor støtter jeg i grunnen Natalie sitt forslag, det er vanskelig å si slike ting, men om du klarer det så skal jeg vedde på at vedkommende som har sagt ting blir litt svar skyldig og forhåpentligvis litt lei seg. Innimellom sier vi dumme ting, det er ikke sikkert disse vet _hvor_ dumt det blir for deg akkurat nå!!

Sender mange positive tanker i din retning Kristine og håper at ting retter seg sakte men sikkert opp :-) Husk å rams opp alt du har gjort for Ibbe for deg selv sånn innimellom, det burde hjelpe på samvittigheten! Og mens du er i gang syns jeg du skal ramse opp et par ting som er bra med deg selv også, det høres teit ut ja, men det hjelper på selvtilliten, helt sant!!

Guro
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  22:25:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine slutt!!!
Du er en ansvarlig ordentlig hesteeier som gjør det du kan for at hesten din skal ha det best mulig.
At ikke disse menneskene forstår at noen ikke bare kan si "Pappa jeg vil ha" og dermed føler for å rakke ned på deg...Møkkaunger!

Neste gang du får en sånn så bare smil søtt,si at ja ja,du er da i hvertfall der nå,fortsett med det du driver med og bank dem ned i støvlene på neste stevne!

Du har et samlet mix i ryggen her.
Vi backer deg opp med masse små positive "vibber" og er klare til krig om noen skulle tråkke på deg!
Skal nok ta dem...

Tunge stunder har vi alle,da ting går mer innpå en enn det det ellers ville gjøre,da trenger man såvisst ikke noen som river deg ned.
Vit at du gjør en GOD jobb med hesten din.
Stå på og hold ut!!
Det kommer til å snu seg.

"Trøsteklemmer"

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  22:27:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det er full pensjon der han står, så det blir møkket og han blir tatt ut og inn pluss fôret. Sånn sett er det ikke noe problem. Har en person som rir litt innimellom, men hun går på skole og er hjemme i helgene (bor et stykke unna), så det blir litt sånn i rykk og napp.

Godt å få noen oppmuntrende ord! Gode dere er

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  23:10:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Er det ofte disse personene er der når du er der da, eller er det gjerne slik at du er der andre tider enn dem? Annahver uke jobber jeg åtte timer i stallen, fem dager i uka, pluss at jeg har Cisco. Allikevel har det går langt over en uke før jeg har sett ei anna ei, som også har vært der hver dag. Det er faktisk mulig å omgåes hverandre er noe du kanskje kan si til dem.

Og nei, du er ikke dårlig hesteeier. Som flere sier, så lenge han får mat og vært ute, hvilken nød lider han? Han lever jo livet jo! ;)
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  23:36:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
trist å høre at du har det vanskelig. men det hjelper iallfall ikke å ha dårlig samvittighet for at du er en dårlig hesteeier, for det er du ikke. og hvis du virkelig tenker deg om så håper jeg du ser det selv også!
jeg er i samme situasjon som deg, utenom at jeg har egen stall så jeg slipper ekle bortskjemte jenter, men sliter utrolig for å få endene til å møtes. nå om dagen gjør de ikke det en gang...
iallfall på meg så kan dårlig økonomi sende meg rett ned, og kanskje det er derfor du blir ekstra såret og "tror" på løgnene deres?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.