hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - College?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 College?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  16:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Noen som har vært på college? I utlandet?
Hvor var du?
Hvordan var det?

Har utrolig lyst til å gå på College et år. Men er jo langt fra gammel nok. Hvor gammel må man være for å kunne søke?
er det ikke 1. videregående??

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  17:50:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
College er det samme som universitetet, så jeg regner med man må være ferdig med vgs først
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:28:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Om det er videregående, så heter det vel High School?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  18:29:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
trodde faktisk college var videregående jeg... uff så jeg har tatt feil i mange år :) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  20:26:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jepp, Mari.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  22:57:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ikke College det samme som høyskole da? Universitet er vel University..

Edit for å legge til noen linker til organisasjoner som driver med High School utveksling:

EF Education
Speak High School
STS Education
Aspect

Vet ikke så mye om organisasjonene, men kanskje finner du noe interessant der?

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 22/02/2006 23:32:31 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  00:18:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tja, de har jo ikke helt samme utdanningssystem som oss Ildfuglen, så tror ikke College er helt det samme som høyskole.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  16:24:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Ojoj!! Beklager! Mente High School!! Syntes det ble noe rart når jeg skrev College ja! Huff...
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  16:58:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Skolen jeg gikk på ga elevene mulighet til å reise til utlandet 2. året på videregående og få det som et godkjent studieår i Norge. Det eneste kravet de hadde var at de måtte på en eller annen måte følge litt med på norskundervisninga man hadde her i Norge, for de skal jo opp i samme eksamen som de som er i Norge i 3. klasse. Så du kan si at det var flere av de som kom hjem til 3. klasse som hadde litt problemer med å følge med på norskundervisninga, da de ikke helt hadde vært flinke til å lese norskpensummet for 2. klasse selv. Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 26/02/2006 :  23:49:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det ikke i denne rekkefølgen ?

high school - college - university ?
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/02/2006 :  00:40:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
College er det samme som Høyskole.
High school er det samme som vidregående.

Redigert av - Bustetrollet den 27/02/2006 00:42:00 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  10:45:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Man kan begynne rett på university, på samme måte som her. Jeg kjenner flere som har gjort det, både norske og us-people
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 07/03/2006 :  19:15:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
College og University er det samme så og si. Jeg går på Writtle College, som er en avdeling av University of Essex. Man må ha gått videregående for å komme inn på bachelorgrad (det jeg går) som er det som betegnes som "higher education", altså en universitetsgrad. Man kan også ta såkalt national diploma/further ediucation grader, og da trenger man bare ungdomsskole. National diploma/further education er da noe det samme som yrkesfaglig utdanning i Norge.

I England kaller de det som i Norge er allmennfag A-levels, og det er over to år der de kan ta fag som i Norge omtales som realfag. Skolesystemet her er noe annerledes, men for å kunne gå på College i utlandet må man altså ha videregående i Norge, eller man kan ta sånne national diploma/further education kurs etter ungdomsskolen.

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  21:38:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
College og University er det samme så og si. Jeg går på Writtle College, som er en avdeling av University of Essex.
Opprinnelig postet av Anniken B.

Hei, litt OT, jeg har VELDIG lyst til å gå på Writtle College. Hvordan er det der? Skal besøke skolen tenkte jeg i høst, så får litt mer peiling, men hadde vært utrolig kjekt å hørt hvordan en norsk elev har det.

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 29/04/2006 :  21:59:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
College og University er det samme så og si. Jeg går på Writtle College, som er en avdeling av University of Essex.
Opprinnelig postet av Anniken B.

Hei, litt OT, jeg har VELDIG lyst til å gå på Writtle College. Hvordan er det der? Skal besøke skolen tenkte jeg i høst, så får litt mer peiling, men hadde vært utrolig kjekt å hørt hvordan en norsk elev har det.

Opprinnelig postet av Deftonah

Har skrevet litt om det i DENNE debatten, hvis du fremdeles lurer på noe etter å ha lest den er det bare å spørre.

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  14:51:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Okei, tusen takk.

Har mange flere spørsmål, men kan spør deg etter at søskenbarnet mitt med klassen reiser bort dit denne uken, hvis det er greit?

Tusen takk forresten.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.