hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sommer ferie.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Sommer ferie.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

marcello

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  00:26:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vært på etablerer kurs i hele kveld.Temaet i dag var markedsføring.Jeg og samboeren min driver en hyttegrend på Geilo og jeg har fått den fikse ideen at det kanskje er noen som ville ha med hesten sin opp hit på ferie om de hadde kunnet.

Mange har med hester på Hardangervidda om sommeren,men det er ikke noen steder der man kan ta med hesten sin og ri mindre strabasiøse turer,komme tilbake til stallen og få vaska hesten,osv

Sånn ellers kan jeg nevne at vi har en 20-40 ridebane og rundpaddock.
Om man ikke vil ut i terrenget, er det grusveier på kryss og tvers.
Hyttene er rimelige å leie,og det er lov å ha med hund.

Hva ville du ønske om du skulle ha med hesten din på ferie,eller er det best å ha den hjemme.
Om man er en annsvarlig hesteeier kan jeg leie bort en turhest eller to,men har ikke lyst å drive med utleie ridning,er ellers utdanna hovslager.

Kom med forslag og ideer om hvordan din hesteferie skulle være.

Satte det på diverse da jeg ikke syntes det passa under rideleir.

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  11:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en bra idé :D

Det som hadde vært viktig for meg hvis jeg skulle hatt med hesten min på fjellet var at det måtte ha vært bra beite og inngjerding(slik at det ikke er noe fare for at hun stikker av), og at det er tilgang på friskt vann hele tida. Ville også ha sett på om hesten måtte stå langt unna meg eller rett ved hytteveggen(når jeg skal på ferie med hesten er det viktig at vi er rett i nærheten av hverandre). Deretter ville jeg ønsket meg at det hadde vært mange fine ridemuligheter i fjellet slik at jeg og hesten kunne oppleve noe helt annet enn hjemme på gården.

Det at du har ridebane og rundpaddovk er jo bare et pluss i boka.

Synes dette hørtes ut som et veldig spennende prosjekt, lykke til ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  12:35:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det høres ut som en super idè. Nå har ikke jeg egen hest, men dersom jeg hadde hatt og skulle tatt meg en slik ferie er det noen ting jeg synes er viktig.

- Dersom pågangen er stor, er det greit å kunne skille hestene på beitet. Ikke alle er interesserte i å slippe hesten sin sammen med en mengde ukjente hester, og på et slikt sted blir det nødvendigvis en del omrokkeringer i flokken osv. Så muligheten for egne paddocker eller å kunne sperre av beitet er et stort pluss for meg.

- Du har ridebane og rundpaddock; flotters. Det hadde vært enda greiere om det hadde gått an å alliere seg med en instruktør eller lignende som feriegjestene kan benytte seg av (dette kan man jo som hesteeier finne ut av selv, men dersom du har en "anbefalt" en og kanskje forhandler frem en gunstig pris hadde det blitt ideelt).

- Tilgang til godt fôr, vann og ly ser jeg på som en selvfølge. Et låsbart sted å ha utstyr er kanskje greit?

Ellers høres dette ut som et supert prosjekt, det er bra - vi trenger slike steder. Hadde jeg hatt hest og råd, hadde jeg definitivt benyttet et slikt tilbud.
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  12:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvert år er det hester som stikker av på fjellet,det hadde vært min store skrekk.Ellers synes jeg det ofte er forlite mat,så tillegg er et must.Mange kommer oppover med hester som ikke takler myggen og blir bare gående og stresse langs gjerdene og dette gjør ofte til at de ikke spiser og får til slutt hetta og går på gjerdet.
Da kan det være fint å få de i hus.
Har lyst å utvide med gjestestall,walkmaskin,solarie osv,men jeg må begynne et sted.Låsbare salskap/rom er et must,men også ekstra for rom til de som ønsker å ha med eget for.

Hadde jeg fått opp en gjestestall så kunne jeg hatt hester her mye lenger ut på høsten.

Må legge til at vi har hytte inne på fjellet som kan benyttes,den er lett å finne for en som ikke føler seg så fjellvant.På vinteren kan vi kjøre inn høy med scooter slik at det er nok mat til sommeren.

Beiter har jeg mye av om ikke helt inne i hytteveggen,men de er alle lett tilgjengelige med henger.Liker heller ikke å sette for mange nye hester sammen pga slossing men også pga smitte.

Noen som har flere ting å komme med?Alt mottas med takk
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  15:25:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Se der du kjære!
Endelig kommer ting ut av hodet ditt og ned på papiretog som sagt så mange ganger tidligere,dette er en kjempeide!!!!

Trenger du hjelp med det jeg kan bidra med av undervisning 8om det er de med 3 eller flere gangarter) så skal jeg komme til deg på dagen!
Du roper,jeg kommer!!!

Og smell opp et ridehus,så skal du se du ikke får være i fred på vinterstid heller.

Annet å tenke på?
Vel,du satser på høy kvalitet og grad av service,det er viktig tror jeg.
Evnen til å tilpasse ting til den enkelte hest/eier (innen rimelighetens grenser selvfølgelig) vil være et pluss.
Ser altfor mange steder at det ikke er mulighet for å få det lille "ekstra" som er så viktig for at man skal føle at hesten virkelig har det BRA.

Noen små terrenghinder hadde ikke vært av veien?
Mulighet til å hoppe en og annen tømmerstokk,grøht o.l. et lite opp/nedsprang...

Hindermateriell til ridebanen...

Spesielle "kurshelger" med feks. Western-instruktør,kjøring,Islandshest (heiii) ,barokkriding...listen er endeløs,men tanken er litt slikt som man ikke nødvendigvis får på annethvert ridesenter bortover.

Det er et praktfult sted dere har og dette er planer du ikke må rygge vekk fra,men gå etter og sette ut i livet!

At folk og dyr vil trives oppe hos dere er det ikke noe spørsmål om engang!
Hvem blir ikke et bedre menneske etter en tur på fjellet på sommeren?

Stå på Lindus!
Og trenger du hjelp,er jeg her med det jeg måtte ha å tilby!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 22/02/2006 :  20:25:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner nok med deg ja Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  20:40:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres absolutt ut som er fjellferie jeg kunne tenkt meg marcello! Går IKKE på ski og fryser LETT, noe som fører til pes med fjellturer.. Men kunne jeg tatt med "ponnien" min så hadde det vært noe helt annet - ville gjerne hatt nattboks jeg da, hvertfall mulighet til en.. Men stå på - høres ut som et SUPERT prosjekt som jeg gjerne kunne tenkt meg å besøkt ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  20:52:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Utrolig knall idè!!

Hva jeg kunne ønsket meg:

- Mulighet for adskilte beiter
- Mulighet for instruktør noen dager kanskje
- Mulighet for "juniorleder"/turleder for de som ikke er så erfarne
- Terrengbane (vi rir terrengritt!! )

- Fint vær
- Blide hestemennesker

Det var det jeg kom på...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  22:10:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint vær skal det bli!
Kan løpe ved siden av deg rundt på fjellviddene med paraply jeg Mari!!

(Og avogtil kan jeg nesten kalles blid...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:49:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fint vær skal det bli!
Kan løpe ved siden av deg rundt på fjellviddene med paraply jeg Mari!!

(Og avogtil kan jeg nesten kalles blid...)

Opprinnelig postet av Kurre

*smiler*

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:11:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kjempeidé! :-)

Nå har jeg mulighet til å ha hesten på fjellet selv, men om jeg ikke hadde hatt den muligheten hadde jeg absolutt villet være med på noe sånt.

Jeg ville nok ønsket mulighet for å skille av beitene, instruktør, litt trerrenghinder hadde jeg heller ikke sagt nei til ;-) Hadde nok også ønsket meg mulighet for nattboks hvis det skulle skje noe.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 23/02/2006 19:11:47 Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  20:31:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Joda! En slik en hadde vert kjekt!!! Men da burde du kanskje ha en salgs "butikk" Med,: Mygg spray (mange tenker ikkje på det) Grimer ( Går veldig lett ødelagt) Førstehjelpsutstyr , Hjelmer, og noen lette rideantrekk, som bukse og sånt, siden det kan vere bra å få tak i. Dette hadde jo vert ganske bra, så treneger ikkje folk reise hje, om di mangler noe... Men det kommert vel andre folk og? så da burde du tenke på å få det fint hods dem og... Det er vel ikkje gøy å gå turer når det ligger møkk i veien? Eller det kommer en galloperende heste rett kot deg? Så må du passe på at barn ikkje løper under gjerdet til hestene, selv om dett ikkje blir deres ansvar, så kan det lett skje, og ikkje allle hester liker sånnt... Men dete er bare noe teit eg kom på. Sats på å få det font, hos dem som har med hest, og dem som ikkje har med hest. Synst dette virker kult. Paser bra, siden ikkje alle du reiser med liker hester, kanskje bare en person, og da er det noe å finne på for di andre og... jaja, masse merkeliig her men, Det blir nok Kult.

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  21:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
knall de:P slikt burde man skaffe flere steder:) beste ideen jeg har hørt på lenge veit jeg:P Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  17:25:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Knallidè!!!
Alle idè`ene mine ligger i de andre`s meldinger, så har ikke noen å komme med!
Håper du gjør alvor av tanken! Da kommer jeg og Day på besøk vettu! Og sikkert alle de andre her på mix`en òg!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  21:45:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
MIX-treff hos Linda på Kikut,med hest!
Det hadde vært noe det.
Tenk for en fantastisk blanding av diverse raser,bruksområder,folk,aldre...

Edit,en liiiten skriveleif!

www.forum-hest.moo.no
Redigert av - Kurre den 26/02/2006 08:36:44 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  21:56:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
MIW-treff hos Linda på Kikut,med hest!
Det hadde vært noe det.
Tenk for en fantastisk blanding av diverse raser,bruksområder,folk,aldre...

Opprinnelig postet av Kurre

Jeg tror nok hun hadde fått endel besök av Mix-folk jah

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.