hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skraper/slår ene bakbeinet under frambeinet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Skraper/slår ene bakbeinet under frambeinet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  21:44:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Fantastisk dårlig overskrift.

For noen dager siden la jeg merke til at ene bakhoven (h) er slitt langt oppover hovveggen. Jeg kjente på det og det både kjennes og ser ut som han på en eller annen måte klarer å skrape/slå broddene på frambeinet oppå bakbeinet, evt slår bakbeinet under frambeinet.

Han har en tendens til å stryke seg litt, spesielt når vi driver hurtigarbeid.

Satte ikke brodder på han før i midten av januar, og har ikke begynt å trene skikkelig før nå i det siste, ellers hadde sannsynligvis dette dukket opp før.

Jeg har ikke lang merke til at han har hatt lignende problemer før, men det kan jo være, for jeg har ikke noe ekspertblikk når det kommer til hover (og bevegelser).

Hva kan dette komme av, og hvordan skal jeg få ordnet opp i det?

Raving madness suits me fine

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Har samme problemet med min nå når han går med brodder, men han ble bedre da jeg gjorde noen småe forandringer på skoinga. Raspet av litt mer av hovveggen på bakhovene sånn at hovene ble litt steilere uten at draktene er høyere enn vanlig. Kan hende det hjelper å slå på tværtåsko å, hvis hesten din kan gå med det. Hvis du nevner problemet til hovslageren din, så skal han kunne hjelpe deg med det.

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:04:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan hende det hjelper å slå på tværtåsko å, hvis hesten din kan gå med det.

Hva er det?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  22:12:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Det er en framsko som er flat i stedet for rund i tåa, dette for at hoven på hesten skal rulle fortere over sånn at steget på hesten forandrer seg litt. Det heter vel kanskje tvertåsko å på godt norsk:)

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  23:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når du skor om kan du sko han med litt kortere tå bak.Om du legger belastning på han i tunge bakker så kan det hende at han klinker sko.Hester som er litt utrente gjør ofte dette når det blir litt tungt.Du kan ha skalper på han om det blir ille. Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 22/02/2006 :  09:31:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Det problemet har jeg og. Kommer av broddene. Uansett hvor trent hesten er vil broddene nesten alltid komme borti og skrape opp bakhøvene. Du kan jo prøve å sette på skalper, men det hender de blir dratt opp på benet og du ikke får slått i en søm som holder dem nede på hoven. Ellers gror dette bort av seg selv når broddene faller for vår og sommer sko.
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Tallulah

» VIP

Skrevet - 19/03/2006 :  14:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som nevt tidligere, overrulling på forhovene, også kan man forsinke bakbena med å legge på litt tyngre sko f.eks vanlig ridehestsko, hvis du ikke bruker dette fra før, og litt dårligere overrulling på bakskoene.. det å steile hesten er om regel en løsning man helst ikke bruker før man "må".. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.