hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salen glir forover
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Salen glir forover
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  10:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Det selges jo også antisklipad i flere merker.
Hadde en selv for noen år siden, da hadde jeg en "tønnehest" uten manke og salen skled alltid sidelengs.
Var veldig fornøyd, selv om paden var vanvittig dyr.

Men nå har de fått rimelige utgaver.
http://www.islandshestsenteret.no/top_reiter_nettbutikk
http://www.skoies.no/shop.asp?p=1023840
--------------------------------------------------------------------------------
Anette

Anette Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  16:57:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Eventuelt kan du feste gjorden i de to fremste gjordstroppene, istedenfor den fremste og den bakerste. Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  17:32:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
som tidlgere nevt er jo anti skli paddene bra, jeg har en haflinger som er bred og har nesten ikke manke... så sprangsalen skled fremover. kjøpte en grip pad fra hestesport centeret er fornøyd med den nå;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  21:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eventuelt kan du feste gjorden i de to fremste gjordstroppene, istedenfor den fremste og den bakerste.

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Smart
kan prøve dette og se om det funker før jeg evt. kjøper noe som hindrer salen i å skli
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  22:13:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Hesten min er også slik; salen sklir framover. Dette er vanvittig irriterende, må fikse den minst to-tre ganger i løpet av en rideøkt. Den kan jo ikke ligge på skulderene å hindre bevegelsene. Vil helst ikke bruke halereim, føler liksom at salen blir holdt igjen i halen:p Akkurat nå er det ikke noe problem da, har ridd berbak siden november, siden hun er drektig.

Hva funker best å bruke mot saler som sklir framover?

Klem

MVH Milda Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  00:07:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten min er også slik; salen sklir framover. Dette er vanvittig irriterende, må fikse den minst to-tre ganger i løpet av en rideøkt. Den kan jo ikke ligge på skulderene å hindre bevegelsene. Vil helst ikke bruke halereim, føler liksom at salen blir holdt igjen i halen:p Akkurat nå er det ikke noe problem da, har ridd berbak siden november, siden hun er drektig.

Hva funker best å bruke mot saler som sklir framover?

Klem

Opprinnelig postet av *~milda~*

Kjøpe seg en sal som passer Det finnes saler til alle typer hester...også de med smale skuldre og bred manke.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 27/02/2006 00:10:42 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  10:25:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Oleo, selvom salen passer 100 % så kan vel ikke en perfekt sal engang hindres i å skli fremover om f. eks hesten ikke har noen manke og er litt tykk i tillegg så gjorden sklir fremover nærmere forbeina? Hvordan skal man kunne klare å forhindre dette uten å bruke noen form pad, rem etc. Har nemlig en hest på stallen som er flat som fy og med null manke. Salen er tilpasset, og blir sjekket opp flere ganger i året, men allikevel sklir den fremover.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  12:23:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, jeg mener at en sal som ¨passer¨ til akkuratt den hesten skal ligge der den skal uten hjelpemidler. Da har vel kanskje ikke hesten riktig type sal. Sier ikke at salen ikke passer, men fasongen, utformingen og stoppen er ikke av riktig sort til akkuratt den hesten. Kanskje hesten hadde hatt best av en bomløs eller western sal dersom den er så spesiel... Vi har også en slik tønne på stallen, i tillegg med ekstremt kort rygg slik at bæreflaten blir meget liten. Rytter ville ha dressur sal men endte opp med bomløs da det var det eneste som var riktig for hesten...
Leter man lenge nok er jeg derimot ganske sikker på at en kan finne noe som passer.... Eller, sette på en halestropp og ikke tenke mere på det...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  12:41:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ja, jøss. Er helt enig med deg jeg forsåvidt, men vet om flere som sliter med det problemet, men som faktisk har en sal som er tilpasset. Det med at hesten kanskje ikke har riktig type sal er jeg også helt enig i. Hesten på stallen har nå tilpasset Kieffersal, men det spørs om kanskje han ikke må få bomløs etterhvert.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  13:52:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Meeen.. jeg liker ikke egentlig haleremmer, men kan disse brukes i sprang da..? Og hva med stevner..? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.