hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tygger på bittet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 tygger på bittet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  19:55:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
når jeg tar bittet inn i munnen på hesten min begynner han å tygge på bittet, man hører hele bitter knirke når han begynner...
det pågår en liten stund, så gir han seg...

hvorfor gjør han det?
er ikke lenge siden jeg bittet bitt, og han gjorde det samme med det forrige...

bruker nå et tredelt muffebitt og brukte et goldm medal 3 delt før..

han ble raspet tenner i høst..han driver å feller noen tenner vet jeg, men han har gjort dette en stund..
fikk beskjed om at jeg kunne prøve år i så lenge det ikke var flere løse tenner på vei...fant nemlig den ene tanna i går..

hva kan jeg gjøre for at han slutter med denne tyggingen?

LivogZara

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  09:20:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ingen??
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  10:01:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
At hesten tygger på bittet og skummer er et resultat av at hesten aksepterer og godtar bittet, og er på ingen måte noen negativ reaksjon. Tver imot.

Så lenge hesten ikke tar tunga over bittet, gaper eller undrar seg på annen måte er dette bare en helt vanlig reaksjon, du ikke bør motvirke.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  10:06:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det var da godt å høre..var redd han ikke likte det derfor den voldsomme tyggingen i starten..
må nok snart slutte å engste meg for alt

Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway

Skrevet - 25/02/2006 :  20:03:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten din derimot drar bittet opp i tennene er det ikke bra! Dette hører du på lyden. Tenner mot bitt er en dårlig kombinasjon. Da får de slitasjeskader på de fremste jekslene. Da ville jeg funnet et kortere bitt. Får hesten din tak i bittet med tennene er bittet for langt. Selvom han gir seg etter "et par tygg" må du finne et kortere bitt. Mange hester tar tak i bittet og tygger det på plass og holder det på plass helt til du tar bittet ut igjen. Bare nevner det sånn i tilfelle...

Frøydis
Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 27/02/2006 :  17:42:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessverre er det mange som misoppfatter denne tyggingen.

Dersom hesten bokstavelig talt tygger på bittet slik Frøydis beskriver det er det svært skadelig.

Hesten bør sjekkes av en tannspesialist dersom det er tilfellet, vanlige dyrleger ser ikke etter dette problemet, og kan heller ikke behandle det.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.