hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny dressursal
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ny dressursal
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 20/02/2006 :  22:56:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nødt til å hoppe på "bølgen" igjen, og kjøpe ny dressursal... og det er mye å velge i og mye jeg må tenke på...

Er selvfølgelig på utkikk etter en sal som passer heste, det er selvfølgelig det viktigste, men må ha en sal som passer meg også. Har en hest som er vanskelig å "sitte på", med den salen jeg har nå (med veldig lite knestøtte) føler jeg at med en gang han spenner seg eller hopper til har jeg ikke har noen støtte... og ikke mindst så føler jeg at salen ikke gir meg den støtten/hjelpen jeg trenger for å få sittet riktig, slik at jeg får gitt riktige beskjeder til hesten.

Prøvde en Windsor Elite dressursal i helgen, helt NYDELIg å ri i, akkuratt no slikt jeg kan tenke meg. Salen lå fint på hesten, men den klemte på et vis, så ble en liten hevelse, "pølse" rett etter der salen hadde ligget med putene oppå ryggen... Enten så er salen for smal, så jeg må få prøvd en No 4, eller så er det saltypen som ikke passer han... Men hvis det blir bra i en str større, er den nok ganske så aktuell!

Tenker litt på en Caprilli Bates med slikt "Cair" luft-pute system og utskiftbar bom. (vet han hadde wintec sal hos de som hadde han før, denne satt bra, men han måtte opp i den bredeste bom str). Noen som har erfaring med disse? En annen ting jeg tenker på er hvordan det er å få tilpasset disse salene til hesten, hvor mye vil det koste at en salmaker "justerer" på luften i putene? Noen som har erfaring med hvilke salmakere som virkelig kan dette? Og er det noen som har bilde av denne salen i fargen brun?

Jeg ringte til Fossum, de hadde inne noen globus saler (nei takk, har prøvd hatt en slik før) og to brukte KN saler (Symfonie og Largo) som kunne passet hesten min, (og mine krav) til den nette summen 13.000.- Har en i stallen som har KN Symfonie, så skal få prøvd den straks, så får se om dette er noe for meg.

Lurte på om dere hadde noen tips til meg, synes dette her er vanskelig jeg? Er spesiellt interessert i å få noen tips/meninger om disse Caprilli Bates salene! Jeg har ikke lyst til å være nødt til å bytte sal i nærmeste fremtid igjen etter dette (hvis ikke hesten legger seg enda mere ut da selvfølgelig). Så må bruke litt tid på å få til det beste for oss begge, som også passer lommeboka, ("budsjettet" ligger egentlig på max 10,000,- men kan strekke meg _litt_).

På forhånd takk for all hjelp

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  23:13:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Angående Windsor Elite så er jo disse fult omstoppbare, så dersom nr. 3 ellers går bra, går det jo an å få en uttalelse på det? Ellers ville jeg tatt meg råd til å engasjere en saltilpasser :-)
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  12:36:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min tidligere pass hest fikk en Bates dressursal med cair og utskiftbar bom. første gangen jeg red i salen syns jeg den var litt rar å sitte i, bred på en rar måte! Når jeg hadde vent meg til den salen syns jeg den var fantastisk å ri i Red tilogmed i denne salen på noen montekurs ganger og likte den bare bedre og bedre

Var jo en stor fordel at bommen kunne skiftes ettersom hesten skiftet fasong

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  21:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sier bare Pessoa Anky XL salen jeg!!! Suuuperfornøyd!!!! Gå til toppen av siden

LuckyLift

Skrevet - 24/02/2006 :  11:55:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har en windsor og er kjempefornøyd. God sits, masse støtte. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.