hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest på fòr, betaling.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hest på fòr, betaling.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Torpedo

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  12:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
I sommer var planen at jeg skulle hente den faste "sommer-forhesten" min og ta hun og hesten min med meg til gården vår og ha de på sommerbeite der.

De som eier stallen hvor jeg står nå, spurte meg og jeg ville ta med meg ene hesten deres også, og sa jeg måtte tenkt og høre med besteforeldrene mine (-som eier beitene). Jeg kunne hatt alle 3 hestene, men fant ut at det ble mye for meg i sommer, siden jeg må trene alle også. Så har bestemt meg for å kun ha stalleiernes hest og min der ute. (Skal ha den andre hesten på helfòr seinere).

Jeg slipper å betale stall leien også om jeg har hesten deres (stall eiernes)

Det ble mye mas, nå til det jeg egentlig lurer på.. Hvem synes dere skal betale ormekur for hesten til stalleierne? jeg eller de? Sko betaler jeg, siden det er jeg som rir og evt sliter de ut.

Har dere noen avtaler for sånt? Hvem som betaler hva osv?

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

lino

» VIP

Skrevet - 20/02/2006 :  13:24:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Slik jeg ser det: hvis du har hesten på fór betaler du.
Dersom deres hest er der ute for sommerbeite (man kan jo se det slik at den stalleien du ikke må betale er betaling for beitet) betaler de ormekur.

Det virker for meg som om du gjør dem en tjeneste - og da bør de betale ormekuren. Men spørs om de er enige da..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  00:05:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
dere gjør hverandre en tjeneste, du slipper stalleie, de slipper hesten for en stund. kan dere ikke bare betale hver deres markkur? (hvis de får før og etter beitesesong)
det koster jo ikke så mye, så jeg vil tro eieren ikke gidder lage noe styr for det

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/02/2006 :  22:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke bare spørre hesteeiger hva hun syns?
Dersom du stiller med sommerbeite til hesten deres, så høres det jo mest fornuftig ut at eiger selv skal ta seg av utgiftene på hesten. Hva med skoing, og eventuelle dyrlegeutgifter?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.