hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blistre-sår?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Blistre-sår?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  12:36:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Men har ikke støtt på en veterinær de siste 15 årene her som har foreskrevet blister som behandling.(

Det har jeg...
Vet om flere veterinærer som tipser om å legge på litt blister hvis den ikke ømmer nok til at sprøyting er nødvendig..
Eller tipser om å legge på litt blister noen dager etter sprøyting, for å varme opp hudområdet og øke effekten av sprøytinga..
Er ikke ku-doktere disse, hvertfall..

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Kan ikke noe særlig om dette selv, men jeg har vært borte i flere tilfeller hvor veterinær har sagt at hesten bør behandles med blistring, og det har absolutt ikke vært noen ku-doktor. Disse hestene jeg tenker på har blitt bedre etter behandling med blister.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  13:25:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Jeg "blistrerer" meg selv innimellom. om du får blemmer av huden av tigerbalsam har du veldig sensitiv hud for jeg kan bruke bluelotion (tilogmed den sterke versjonen) med plastfolie utenpå på meg selv UTEN å få sår.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  15:55:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå har i alle fall vet. sett på dette, og han er enig i at det er mugg
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  09:45:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå har i alle fall vet. sett på dette, og han er enig i at det er mugg

Opprinnelig postet av lino

Så bra at dere fant ut av det, søs :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

zodjack

» VIP

Skrevet - 04/01/2007 :  12:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde aldrig hørt om blistring før ei i stallen fortalte meg litt om hvorfor de gjør det og hva det var. Men det hun fortalte meg var at blistring var for å lage sår og blemmer i huden for å øke blodomløpet i bena. Men her sier dere at blistring kan vere bare varmene på skadde ledd og at man ikke skal massere inn linimnt og blue loation osv. For en stund siden ble hesten min vond i ryggen på grunn av at salen var for vid og da spurte jeg de andre i stallen om hva jeg skulle gjøre for at han skulle bli bra. De sa at jeg skulle bruke blue loation og at jeg skulle massere det inn dette gjor jeg i flere dager og i tillegg la jeg på en ullmatte og et lite nikken magnetteppe akkurat oppå den vonde plassen men hesten fikk verken blemmer eller sår av det. Men er det slik at blistring med blemmer bare oppstår på bena hvis du masserer

Og jeg må også legge til at jeg synes Kraftig blistring slik at hesten for sår og blemmer ikke er noe særlig. Jeg ville aldri påført hesten min sår og blemmer Stakkars dyr sier jeg men jeg sir også at en skal høre på hva vetrinær sier uansett og viss man er usikker på den vætrineren snakk med en du er mer sikker på det er mitt forslag.

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 04/01/2007 :  18:18:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
zodjack; Anbefaler å bruke en annen farge på teksten, slik at den går an å lese...
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  20:01:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og kanskje sjekke dato på innleggene?? Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 04/01/2007 :  22:27:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og kanskje sjekke dato på innleggene??

Opprinnelig postet av liwedell

Er vel ikke ulovlig å svare på "gamle" debatter, da?

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.