hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Merkelig og farlig <ridestil>
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Merkelig og farlig <ridestil>
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  09:47:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Må bare bemerke Ida, at jeg har sett mange bilder av deg uten hjelm ;-)

Opprinnelig postet av Isabel och Perla

det tar seg jo ikke særlig bra ut på bilder med hjelm da.. på bilder er det ofte litt av poenget å få frem anisktet..

Opprinnelig postet av mariie.

Kanskje ikke om du sitter hjemme i stua, men på hesteryggen ser det heller ikke særlig bra ut om du sitter med sal, hodelag +++ og ser ut som DEN rytteren men mangler hjelm.. ehh...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  10:09:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bruker ALLTID hjelm, uansett hva som tar seg ut på bilder! Hjelm er kjempeviktig. Rir alltid uten sal, men alltid med hjelm!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 21/02/2006 :  11:21:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Til de som er for å bare ri uten sal, hvorfor? Bortsett fra når hesten går skikkelig samlet og har sterke ryggmuskler synes jeg barbakridning til hverdags er en uting.
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  11:25:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor er det en uting å ri en hest uten sal?
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  12:02:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bruker alltid hjelm, både når jeg rir og kjører. Spiller ingen rolle om det ser bra ut på bilder eller ikke, hjelmen har jeg på.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  19:03:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det høres jo MEGET intelligent ut å ri med et saueskinn/ullteppe som ikke engang er festet på hesten.. Det sklir jo garantert, og da følger jo rytteren med.. Skikkelig lurt når man i tillegg rir uten hjelm. Synd de antagligvis må brekke både armer og bein før de lærer, om det i det hele tatt er nok..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  19:33:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Til de som er for å bare ri uten sal, hvorfor? Bortsett fra når hesten går skikkelig samlet og har sterke ryggmuskler synes jeg barbakridning til hverdags er en uting.

Opprinnelig postet av carambee

Jeg av av de som aldri rir med sal, men jeg gjør det p.g.a. skaden min i kneet, ingen annen grunn. Dessuten liker jeg barbak, rir jo bare på tur likevel.

tebj0

Skrevet - 21/02/2006 :  20:14:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hender at jeg også rir uten sal. Dersom vi bare skal en liten skrittetur, så saler jeg ikke på for det. Men bruker alltid hjelm, sitter også å funderer på om jeg skal kjøpe meg en sikkerhetsvest også, bare sånn i tilfelle Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  20:19:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg liker egentlig ikke barbak riding på en måte, mange som ikke sitter korekt da, og det blir feilbelastninger. MEN om jeg rir hesten min barbak rir jeg han alltid på bittet, så jeg sitter på musklene og ikke sjelettet.

Ja, kanskje litt dumt av meg å ri uten hjelm den ene dagen..

Får meg til å tenke på da jeg var yngre, "glemte" ofte hjelm.. huff

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!
Redigert av - Torpedo den 04/03/2006 13:29:34 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 21/02/2006 :  20:23:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvorfor er det en uting å ri en hest uten sal?

Opprinnelig postet av lucky june

Vil tørre å påstå at jeg skrev det jeg mente i innlegget.
Ser at flere mener det er mer naturlig for hesten å rides barbak. Men siden vi gjør noe så unaturlig som å ri dem synes jeg vi skal gjøre det på en skånsom måte.
En sal vil fordele vekten bedre (selvfølgelig må det være en sal som passer)
For all del, jeg tar en skrittetur innimellom uten sal jeg og. Mente bare at man bør tenke på ryggen til hesten sin.

Som jeg sa er det sikkert helt ok når hesten løfte ryggmusklene, slik at det er bare de du sitter på,men ellers mener jeg en god sal som gir klaring over ryggvirveltappene er bedre for en hesterygg enn barbak hver dag...

Mari: Det er akkurat det jeg mener blir litt feil, rir bare på tur likevel... Hva slags holdning går hesten din i på tur? Hørt om kissing spine?

Sier absolutt ikke at jeg har helt rett her og at dere mishandler hestene deres. Bare min mening.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  21:05:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mari: Det er akkurat det jeg mener blir litt feil, rir bare på tur likevel... Hva slags holdning går hesten din i på tur? Hørt om kissing spine?

Opprinnelig postet av carambee

Jeg rir bare på tur, og jeg trives best med å ri uten sal. Alle har ulike meninger, så jeg gidder ikke diskutere dette så særlig, men jeg jobber med hestene på tur.

Jeg føler selv at jeg mestrer og rir hestene like bra uten sal som med, og selv får jeg et enormt utbytte av det i henhold til balanse, føler jeg selv. Jeg rir ofte sammen med folk som rir med sal, og når vi driver med øvelser ute i terrenget går ikke hesten jeg rir i dårligere holdning enn den andre hesten. Jeg rir også gjerne med sal, men nå er det slik at jeg kan ikke.

Hestene blir selvfølgelig ridd med sal igjen innimellom, men for meg ser det ut som at de trives likegodt uten sal.

Når jeg sier: Ja, jeg rir alltid barbak jeg, og jeg rir bare på tur.
Da møter jeg fordommer med en gang. Jeg har absolutt ingenting imot folk som har andre meninger enn meg, og jeg er åpen for andre ting. Hesten min, som jeg hadde i 14 år, red jeg for det meste bare uten sal, både i sprang, dressur, tur osv., men hun jobbet villig med fremdrift og samling, og hun tok ikke akkurat skade av at hun ble ridd uten sal.

Håper du forstår at jeg ikke bare lusker rundt på slakke tøyler nå

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  21:07:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sier absolutt ikke at jeg har helt rett her og at dere mishandler hestene deres. Bare min mening.

var ikke sånn ment altså. jeg forsto det ikke som at du hintet til at vi som rir uten sal mishandlet hestene. lurte fordi jeg ikke skjønte første innlegget:-/ dum som et brød...?

jeg rir ikke hesten min i holdning på tur når jeg har "ridebane" da trener vi på bane, mens tur er mer for kos og hun går på lange tøyler.
du spurte mari, men jeg svarer;) har ikke hørt om kissing spine. hva er det?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  21:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et teppe/skinnfell vil ikke gli så lenge rytteren sitter balansert. En god rytter trenger ikke salgjord til annet enn oppstigning/avstigning.
Renate
Gå til toppen av siden

Ylvah
» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  21:33:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den eneste gangen jeg har vært på en hesterygg uten hjelm, var da jeg tok konfirmasjonsbildet mitt;) Hvis jeg hadde blitt tatt uten hjelm på en hest, hadde jeg blitt FLAU. Hjelm er et must her, selv om jeg godt kan ri barbak hvis vi skal på badetur, trene, eller hvis hesten har sår i salområdet. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 21/02/2006 :  21:51:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg liker egentlig ikke barbak riding på en måte, mange som ikke sitter korekt da, og det blir feilbelastninger. MEN om jeg rir hesten min barbak rir jeg han aldri på bittet, så jeg sitter på musklene og ikke sjelettet.

Ja, kanskje litt dumt av meg å ri uten hjelm den ene dagen..

Får meg til å tenke på da jeg var yngre, "glemte" ofte hjelm.. huff

Opprinnelig postet av Åssmo

Når du sier at du ikke rir hesten på bittet, mener du at hesten ikke går til tøylen/er samlet osv.??
Det er nemlig når hesten setter bakbeina under seg at ryggmusklene kommer opp og bærer rytteren...

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.