hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Døl med flueskrekk.. hjelp!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Døl med flueskrekk.. hjelp!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:16:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har på for er *Av en eller annen grunn* redd for fluer og slike dyr..! Han blir nesten litt panisk.. Litt rart å se store dølen trave og skritte rundt som bare det for å komme seg unna fluene..!
Har prøvd det meste som fins av "anti-flue" midler og insektsmidler, men de holder jo "bare" fluene unna. Prøvde å kjøpe sånn ørehette til han, så han kanskje ikke hørte de.. Men den lille stunden han klarte å ha den på *før han klødde den av seg i et tre som jeg ikke nådde opp i :S* så hjalp det ikke så veeldig mye.. For da så han dem jo..! Fluedekken klør han også bare av seg..!

Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Eller en teori som skrekken kanskje kan skyldes??

- maria -

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  12:32:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sikker på at det er skrekk, og at det ikke bare er at han plages av dem? Det du beskriver, med at han traver og skritter rundt høres mer ut som om han bare plages av dem. Prøv Switch til sommern, et middel som kan kjøpes på resept hos veterinæren, eller på f.eks www.skoies.no. Dette skal hjelpe til og holde fluer og andre flyvende dyr unna. Ellers kan hvitløk i maten også hjelpe, men switch er nok det mest effektive. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:29:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres ikke ut som han er redd, men som ragnhild sier, han syns de er plagsomme.
ørehette tror jeg heller ikke har så mye for seg.
brukte switch i fjor og det fungerte bra, mye bedre enn mange andre fluemidler.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  14:50:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
joda, men som jeg skrev.. Det hjelper ikke om de holder seg unna, ser han eller hører de han, blir han redd..! Eller begynner å skritte og trave rundt..! HAn har gått meg overende flere ganger når det er ille, og jeg skal ta han inn..!
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  15:04:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
du mener vel om han hører de...?
en hest som er redd ville løpt, ikke begynt å skritte rundt. men det er mulig han reagerer sterkere og syns det er mer plagsomt enn eks mine hester gjør?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  16:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
oi, om han hører fluene ja :P
ja, det har du rett i..! Men er det på en måte en sterk fobi da? For det virker nesten som om han er i en slags transe..! For han skritter/traver rett fra, samme hva han støter på mer som..! *synessyndpå*

R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  16:25:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Men du vifter jo gjerne med armene selv om du hører en flue i nærheten, selv om du ikke kan se den, gjør du ikke?

Jeg tror nok fortsatt bare at han er plaget av det, ikke at han er redd for de. Men har du prøvd switch? For hvis du ikke har det, så gjør det og se hvordan det funker.
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  18:05:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Det gjør jeg jo..! hehe *føle seg litt dum*
Men eneste er jo bare det, at han blir så stresset at han ikke spiser heller, så han blir kjempe tynn.. Sommer eksemen har vell kanskje litt å si på det den også da men..

For det jeg mener *enig i det dere sier da :)* er, at om han "bare" er plaget av det.. hvorfor blir han som i en transe? Og han blir jo ganske tynn også...! Om dere leser på VIPen min, så måtte han nesten slaktes pga at han mistet matlysta..! MEn sommer eksemen spiller jo som sagt sikkert en rolle inn der den også da..

Har prøvd switch ja, men fungerer ikke særlig lenge..! Og vet ikke om d er så lurt å bruke det heller? Siden han klør seg sånn pga sommer eksemen at han begynner å blø og slikt..! klør av seg stort sett hele manen og masse hale..!

*sommer eksemen burde jeg vell kanskje nevnt i første meldinga..!*

R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 17/02/2006 :  18:43:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Eksemdekken holder vel fluene ute. Om han er så plaget med eksemen at han ikke spiser og sånn i tillegg til klør av seg alt, så må jo dette være et alternativ?? Med hette, hals, dekken og eventuelt mageplate er det meste mer utilgjengelig for insekter..
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  14:09:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hvitløk??
Har du prøvd det på den?
Anbefaler hvitløk i pulverform som tilsettes i fôret. Forbred deg på en forferdelig ånde, men all slags innsekt holder seg iallefall på avstand!

Lykke til!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:11:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvitløk??
Har du prøvd det på den?
Anbefaler hvitløk i pulverform som tilsettes i fôret. Forbred deg på en forferdelig ånde, men all slags innsekt holder seg iallefall på avstand!

Lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Dette kommer veldig an på. Har hørt om flere som sier at hvitløk ikke har funka på deres hest. Cisco får hvitløk, og på han funka det. Men ikke en mirakelkur, det gjorde det bare noe bedre. Ånden hans er heller ikke så ille. Men det skader jo ikke å prøve.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  20:58:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hvitløk??
Har du prøvd det på den?

Lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Dette kommer veldig an på. Har hørt om flere som sier at hvitløk ikke har funka på deres hest. Cisco får hvitløk, og på han funka det. Men ikke en mirakelkur, det gjorde det bare noe bedre. Ånden hans er heller ikke så ille. Men det skader jo ikke å prøve.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Jeg spurte min veterinær om dette, og han sa at det gikk ann å prøve, men at det som Ragnhild sier ikke er noen mirakelkur. Det vikret sånn passe på hesten min, insektene var der fremdeles, men det ble noe bedre.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  11:39:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Har prøvd hvitløk ja, både pulver, båter, oppskjært.. Men går ikke å få han til å spise det..! Strødde litt pulver over kreftforet hans og blandet det sammen.. Da åt han det ikke engang :( *særingen* prøvd å blande det i vann, over høyet. vannet drikker han ikke, høyet rister han før han spiser det. da får han jo litt, men ikke nok :(

jeg har ikke prøvd fluedekken på han, men Cathrine *hun som eier han* sa hun hadde prøvd det, og at han hadde klødd hull på det og fått det av?! *om det går, vet jeg ikke* Så det sa hun ikke var noen vits :(

R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  19:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Boett eksemdekken er bra kvalitet og blir ikke så lett ødelagt. Litt dyrt, men verdt det! Kan kjøpe det på www.skoies.no. Har hørt det finnes i hestestørrelser også. Er jo mest vanlig på islandshest. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.