hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hovedpulsåra til hjertet revnet.. :(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hovedpulsåra til hjertet revnet.. :(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2006 :  11:40:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
En hest på stallen døde i går, og dette var mulig årsaken. Hva kan det skyldes? :(

RIP MEDUSA <3

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*

lino

» VIP

Skrevet - 17/02/2006 :  12:45:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det skyldes vel som regel overanstrengelse, tror jeg - men er vanskelig å si noe sikkert.
Det kan skje hos mennesker også, og da er det vanligvis pga for høyt blodtrykk og for lite elastisitet i blodåren.

Var trist å høre!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:00:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Men de dør vell momentant da ja?! Eller går det over litt tid? Sånn at hesten føler seg litt dårlig, eller bare faller den om?
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/02/2006 :  20:14:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nei, da dør de rimelig momentant.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  11:43:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Det var i bra da i det minste :) SÅnn at hun ikke hadde følt seg dårlig først, og at rytteren bare ikke hadde merket det. :|
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/02/2006 :  16:22:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
En traver jeg vet om skulle gå løp for første gang på 8 mnd., og da skjedde dette. Han bare stupte, og alt skjedde kjempefort.

Ifølge dyrlege skjedde det p.g.a. alt for stor anstrengelse, noe hesten ikke var klar for akkurat på det tidspunktet. Er triste greier, men godt at det skjer fort.

Trist å høre om hesten som døde av det.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2006 :  22:21:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Huff, trist det der! :( Men bra de ikke kjenner noe til det.. Fått vite at hester heller ikke bare dør, de besvimer først før de sovner inn :)
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  19:02:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
så en ponni en gang,som løp og koste seg i luftegården.plutselig falt hun død om...rett ifra gallopp..tror det skjer rimelig fort og at de ikke lider når dette skjer...må si at dette var en eldre ponni..fikk beskjed om at det var denne blodåra som da hadde sprengt..
triste greier,men det fins verre måter å gå på...
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:18:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
det gjør det..

forhesten min døde i går kveld..! Krysslammelse som raskt ble verre.. skulle få en medisin *som siste utvei* som i det minste ga han 50% for å klare seg.. men den kunne også drepe han.. men siden det eneste alternativet var å se han pines, så ga de han sprøyta.. *fått smertestillende og musklavslappende først da* men det gikk desverre feil vei :'(

R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/03/2006 :  17:23:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Så trist.. :( Kondolerer
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  13:52:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Ikke noe gøy næi :( Men var en tur i stallen i går da, helt greit helt til jeg gikk inn i skolestallen hvor han sto.. Grima hans hang på plassen hans enda :'( og når jeg gikk inn i salrommet så lå sprøytene der enda :| ble litt gråting da ja :'(
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 11/03/2006 :  23:36:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
en hest døde rett etter og ha vunnet første plass i mounted games!
i en av de innledene runden!

hu bare falt sammen i kramper og var borte!

rip ta mailima ox!
du vil bli husket som en helt

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  22:51:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
Uffda, kan umulig ha vært særlig hyggelig å ha vært vitne til det!
R.I.P. Mr Pilot!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  22:55:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
nei var ikke det!
alle hesten rundt bare stivnet.

men vi fikk senere vite at det var en svakhet på hovedplusåra som hun hadde hatt siden hun var liten.

kunne skjedd hvor som helst!

også når hun skulle føllet 7 månder senere.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  01:16:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo - når hovedpulsåra brister er det dramatisk, plutselig og absolutt dødelig i løpet av sekunder.

Om det kan være noen "trøst", så er det den mest "skånsomme" måten å dø på. Like raskt, og faktisk smertefritt, som en slaktemaske/bolting.

OG - det er i de aller fleste tilfeller en medfødt tilstand av en svakhet i karveggen, eller det kan skyldes en eller annen infeksjon, enten nylig eller for lengre tid siden.

At det er dramatisk og sjokkerende å oppleve, er det ikke tvil om.
For å si det sånn: Det er verst for de som opplever det - hesten skjønte knapt at noe var galt med den, før den var "borte".
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  01:30:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Uff, trist. Men det skjer heldigvis veldig fort. Vet ikke om noen hester det har hendt, men typen til mamma fikk hovedpulsåren revet av for ikke lenge siden. Var så vidt han berget seg..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.