hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Transport av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Transport av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 15/02/2006 :  14:40:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ligger sikkert et lignende emne et sted, men jeg hadde en lite samarbeidsvillig søkefunkjson atm.

Jeg lurer på om hvor lenge en hest kan stå på hengeren i ett strekk? Skal kjøre til Danmark med hest og er veldig usikker. Alternativene er jo båt eller kjøre om Sverige, men jeg er ikke så glad i å kjøre båt selv og ihvertfall ikke med hesten min. Vet heller ikke hvordan han reagerer når han blir alene så lenge. Regner ikke med at jeg får gå under dekk å sjekke han med jevne mellomrom.
Det andre alternativet er jo å kjøre bil om Sverige. Da har vi mulighet til å kunne stoppe å sjekke han med jevne mellomrom også.

Et annet spørsmål er om det stilles noen krav til henger når man skal kjøre så lenge? Eller trenger den bare være EU-godkjent? Kommer selvfølgelig til å prioritere en stor, lys henger som er behagelig for hesten så lenge jeg skal kjøre så langt, men fint å vite om det finnes noen krav.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 15/02/2006 14:57:23

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/02/2006 :  14:49:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kan hjelpe med å søke jeg:
Transport

Et emne om noe det samme:)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/02/2006 :  14:49:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En side jeg fant:
Regler for transport av hest.

Når det gjelder å kunne gå inn på dekk for å ha oppsyn med dyr tror jeg du får det, selv om man med venlig personbil gjerne ikke får.

En regel som er kjekt å ta med seg, selv om dette ikke blir aktuelt for din del da jeg antar at du forhånds booker plass, så har man ved transport av husdyr i Norge krav til å gå forran i ferjekøene dersom du skulle endre med å stå i kø. Kan være kjekt å vite særlig når det gjelder transport av hest på Vestlandet.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.