hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny sal ^^,
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ny sal ^^,
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  15:45:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har nettopp kjøpt meg en ny sal(), men har el lite problem. Har aldri hatt lærsal, bare stoff, så er litt usikker på når man skal pusse den, og med hva. Har jo vanlig salsåpe, eller salfett eller noe sånt, men bruker man ikke noe mer? :S

Lurer også litt på hvor mye du ville betalt for en ganske slitt og gammel brun sal. Ikke noe spesiellt merke eller noe sånt.

Takknemlig for alle svar

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Bustetrollet

Skrevet - 12/02/2006 :  16:08:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøp ordntlig salsåpe!
Ikke billig sorten! Du må gjerne legge i noen kroner, fra 80-150 kr. Kjøp noe stoff på sprayflaske. Gjere hos en forhandler som selger vesker osv. eller en salmaker.
Jeg anbefaler å kjøpe helt flytende såpe, så du lipper hvite flekker som sitter i sømmen.

http://www.skinnlaaven.no/ny/ feks. Mange brae produkter selges der!

Hvor ofte? det vet jeg ikke, ville smurt utstyret før jeg begynner å bruke det. Bare smør utstyret når du selv føler for det. Veldig enkelt om du får i flytende. bare ta litt i fingrene å smøre over liksom.

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  16:22:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Ok, takk for svar
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 12/02/2006 :  21:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også nylig kjøpt meg ny sal. Jeg ble rådet av hestebutikken å ikke smøre salen inn med olje i starten. Viss salen er av god kvalitet så er læret mykt og inneholder en del fett fra før. Satte inn gjordstroppene med balsam evt lærfett for å myke dem opp litt. Ellers så så pusser jeg utstyret mitt et par ganger i måneden. Og etter å ha ridd i regn så utstyret er blitt vått.
Min fremgangsmåte når jeg pusser utstyr er å først vaske over alt med en god lærsåpe, stubben sine produkter er bra. Så setter jeg læret inn med fett eller balsam og lar dette ligge en stund. Tørker så bort overflødig fett, og det er det! Bruker bare lærolje dersom læret er tørt og stivt. Oljen sliter på læret i lengden, og man skal være sparsomelig når man oljer inn læret.
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/02/2006 :  07:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husk å ikke bruke olje i setet eller under salen!
Hvis du bruker det under salen, blir stoppingen inni klumpete..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.