hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppdragelse av "lille" bissevovven min! :S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Oppdragelse av "lille" bissevovven min! :S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  11:13:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
må bare nevne at det er litt forskjell på å kaste steiner for å plage hunden og hunden SER deg, og å kaste en liten vott for å avlede hunden der hunden IKKE ser deg.
og hensikten er to vidt forskjellige.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 21/02/2006 :  11:26:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jaja... akkurat nå så "trener" eg (går tur med, men trener på sitt bli osv) En liten tøff Dax, i hjerte hans så befinner det seg bare godhet, men i hjernen vett eg ikkje ka så befinne seg... løper om kapp med sin egen skygge, å drar i båndet sok det skulle vært en flokk ulver bak oss... Han er nok bare valpen enda, inne i hodet sitt. akkurat nå så prøver eg å få han til å sitte, noe han selvsagt nekter å gjøre Men eg setter forsiktig litt av foten eller hånda oppå ryggen hans og presser litt mens eg sier SITT! Han må tenke seg om før han skjønner teininga
men setter seg til slutt, noen som har noen tips der?

Tillit og respekt er ikke det samme:)
Redigert av - Ida&Fjellvåk den 21/02/2006 11:27:21 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 21/02/2006 :  11:45:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har noen av dere sett SOS hundehjelpen på tvnorge???
der fikk iallfall jeg bevis på at man kan "fixe" hunden sin uten å bruke fx strømhalsbånd (som muligens ikke egentlig er verre enn strømgjerde til hest, hunder er vel en smule smartere enn hester).

Den siste episoden jeg så var en gal huskey som beit og sjefa over dama i huset. En av de første tinga de retta på vr rett og slett at dama i huset spiste før hunden. Hun hadde matskåla hans klar, men først spiste hun sin egen mat, så fikk han sin.
Interessant hvor lite som egentlig skal til for å si ifra hvem som er på topp av rangstigen...
dette var litt OT, men måtte bare fortelle om programmet..
Det var noen gale hunder denne hundetreneren tok for seg, men utrolig (eller?) nok var det som regel eierne som var rota til alt ondt...
Når treneren tok over satt de fleste hundene tente som lys og gjorde det hun ville..

Helt utrolig med ei dame som hadde to bortsjemte småhunder, hun satt og kosa med de. Så beit den ene henne. AUUU sa ho, og fortsatte å klø lille bissevovven.. AT det går ann!!!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 21/02/2006 :  12:03:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hun hadde matskåla hans klar, men først spiste hun sin egen mat, så fikk han sin.
Interessant hvor lite som egentlig skal til for å si ifra hvem som er på topp av rangstigen...

Også det hvem man hilser på først når man kommer hjem. Det er lett å hilse først på hunden som kommer vimsende og glad for at du er hjemme, men man hilser alltid på de som er høyest i rang først. Så om du hilser på hunden før kjæresten, katta, unga, så betyr det for hunden at hunden er høyere enn dem i rang. Fikk tips om å overse hunden våres og heller hilse på de andre, og så på hunden.

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  12:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har noen av dere sett SOS hundehjelpen på tvnorge???
der fikk iallfall jeg bevis på at man kan "fixe" hunden sin uten å bruke fx strømhalsbånd (som muligens ikke egentlig er verre enn strømgjerde til hest, hunder er vel en smule smartere enn hester).

Den siste episoden jeg så var en gal huskey som beit og sjefa over dama i huset. En av de første tinga de retta på vr rett og slett at dama i huset spiste før hunden. Hun hadde matskåla hans klar, men først spiste hun sin egen mat, så fikk han sin.
dette var litt OT, men måtte bare fortelle om programmet..
Det var noen gale hunder denne hundetreneren tok for seg, men utrolig (eller?) nok var det som regel eierne som var rota til alt ondt...
Når treneren tok over satt de fleste hundene tente som lys og gjorde det hun ville..

Helt utrolig med ei dame som hadde to bortsjemte småhunder, hun satt og kosa med de. Så beit den ene henne. AUUU sa ho, og fortsatte å klø lille bissevovven.. AT det går ann!!!

Opprinnelig postet av carambee

har sett programmet, og jeg er imponert over treneren, men mer imponert over hundeeierene.
bla i ditt eksempel. hunden biter, eier sier AUUU og fortsetter å klø hunden.
tankegangen er.....??

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  12:15:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja hu er utrolig!.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  15:17:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hilser på hunden først for å vise kjæresten at han er nederst på rangen
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.