hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Psykopat....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Psykopat....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  09:25:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om en du kjenner har et forhold til en psykopat, hva kan du gjøre da for og hjelpe? Du ser og hører at h*n blir såret, gråter mye og blir utrolig deppa av dette.. Likevel vil ikke h*n gi slipp på denne psykopaten

Er der noe som vi som står h*n nær kan gjøre? Finnes der noen kontakttlf. eller noe?
Vi har prøvd flere ganger og prate med h*n, men til liten nytte

Kan vi gjøre noe?.....

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Madam Fame

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  09:54:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hmm.. Er borti et lignende tilfelle selv, med *noen* vi kjenner.. Andre parten terrorisere/plager *noen* med tekstmeldinger, anmeldelser, skittkasting med sjefen og kollegaer..

Dessuten bruker den andre parten opp hele lønna til *noen*, for å bruke det opp på spilleautomater, handling på nettet.. Og aldeles ikke strømrgninga.

Andre parten har til og med forlangt ny vaskemaskin/støvsuger, men aldri tatt det ut av innpakningen.. Mat blir heller aldri lagd i huset der (snakker da om frokost/lunsj/middag/kveldsmat) Bare skiver med ost.. For matlaging setter lukt på kjøkkenet.. (fy å fy)

Det vi rundt *noen* kan gjøre er å stå sammen med *noen*, og hjelpe vedkommende med å få bukt med den andre parten.. Foreslå tiltak, "vise" fra vårt ståsted hvordan vi opplever hvordan den andre holder på mot h** Vedkommende som jeg skriver om, har vi fått overbevisst såpass at h** har tatt kontakt med advokat nå.. Så får vi se om h** får ryddet opp med problemet og kommet seg videre med sitt eget liv..

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  10:29:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Når vi prøver og snakke med h*n, klikker personen nesten helt i vinkel..
Personen vi prøver og hjelpe har ikke kontakt med vennene sine i det heletatt nesten, så h*n har kun denne som tyranniserer seg nå...

Jeg har så lyst til og skrike, skjelle ut og kjeppjage dritten men vet jo at det gjør allting bare 100 ganger værre

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/02/2006 :  11:36:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Fra en som har vært i klørne på en psykopat:
det eneste dere kan gjøre er å la vedkommende vite at dere er der for ham/henne, og stille opp så mye dere kan den dagen han/hun selv kommer seg vekk!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  12:45:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Så spørs det hva dere legger i ordet psykopat.
En som oppfører seg som en egoistisk drittsekk?
Eller en som faktisk har DIAGNOSEN psykopat?

Ordet psykopat blir alt for ofte brukt mot folk som rett og slett bare er egoistiske drittsekker.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/02/2006 :  12:58:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
psykopat eller drittsekk... Vanskelig å overbevie persone ågjøre det lutt.
men nå de endelig finner styrke til å komme seg vekk, så må dere støtte opp så mye som mulig, som lino sier

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/02/2006 :  14:07:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ordet psykopat blir alt for ofte brukt mot folk som rett og slett bare er egoistiske drittsekker.

Opprinnelig postet av Wulfi

Ja, det er i grunnen litt dumt.
Jeg bruker ordet psykopat om mennesker som har eller ville fått diagnose psykopat, og går som regel ut i fra at andre gjør det også..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  15:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Og hvor går da grensen for og være egoistisk drittsekk og psykopat?
Personer som på en snikende måte tar over styringen av andres liv, nekter motparten sin og være med andre- og snakke med andre, sårer på det groveste og "trenger" og høre motparten sin ordentlig langt nede psykisk (ligge hulkende og trygle og be). Slike betegner jeg for psykopat...

Men er det absolutt ingenting vi rundt kan gjøre? Bare være der for h*n og støtte? Alt vi sier blir bare feil, så vi vet ikke lenger hva vi kan gjøre...
Det er et h....... og bare sitte på ræva og ikke kunne foreta seg noe.... Se at denne personen lider og har det jævligt.... * river meg i håret av fortvilelse *

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 10/02/2006 :  16:13:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Psykopat er en diagnose man bruker på pasienter med ekstreme mentale forstyrrelser.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  17:05:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
En psykopat er begrep som har kommet inn i dagligtalen vår, selv om det i utganspunktet betegner en psykiatrisk diagnose, på norsk dyssosial personlighetsforstyrrelse. Det er en av de psykiske lidelsene som er vanskeligst å behandle, desverre er det også sånn at mange psykopater kan bli værre av behandling. En psykopat (diagnostisk, men også slik det brukes i dagligtalen) kjennetegnes vel først og fremst av at de mangler evnen til empati, dvs evnen til å sette seg inn i den andres situasjon. De kjennetegnes også av manglende respekt for samfunnets normer og regler, samt uttalt manipulasjon for å oppnå egen behovstilfredsstillelse.
Hva gjør man så når man ser at noen man er glad i får livene sine ødelagt av en slik person.. Jeg ville nok anbefalt venninnen din å søke profesjonell hjelp, egenbehandling for å finne ut av om hun ønsker å fortsette forholdet til denne personen. Parterapi hadde selvsagt også vært en ide. Det er viktig også at selv om du ikke føler at du gjør noe, så vil nok det at du er der for henne gjøre ting enklere, selv om du ikke ser at situasjonen endrer seg sånn med en gang. Så ville nok bare fortsatt å støtte henne, selv om det er vanskelig, og så ville jeg sterkt anbefalt henne å søke behandling, særlig hvis hun ønsker å gå ut av forholdet (tenker da på sikkerhet).

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 10/02/2006 :  21:40:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Dessverre ønsker ikke vedkommende og gå ut ifra forholdet.. Vedkommende sier at motparten er sååå snill, det er bare av og til at h*n sårer vedkommende. Men vi ser jo - og hører selv at det er en god del værre enn som så...

(Det er ikke en veninne av meg, men jeg tror ikke det er så lurt av meg og skrive noe navn eller noe. Greiest at jeg omtaler dem som h*n og slikt).

Olithyon

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  09:43:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det er jo slik da, at folk er utstyrt med fri vilje, og om de ikke vil ut av forholdet eller ta imot hjelp, da det desverre ikke så mye annet man kan gjøre enn å stå og se på, desverre. Men det man man gjøre er å være der og støtte, selv om det ikke virker så mye der og da.. Lykke til!
Mvh Christine
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.