hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sosiologi og hestesport
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Sosiologi og hestesport
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  21:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått tilbud om å jobbe med et prosjekt (på master) om hestesport innen idrettssosiologi, men er litt usikker på hvilke problemstillinger som kan være spennende!
Har tenkt litt på klasseskiller, kulturen innen ryttersporten, det at mest jenter driver med hest osv, men har foreløpig lite konkrete ideer. Skal sende inn et notat til veileder allerede i helgen (helst i morgen tror jeg), så det haster litt! Fikk ikke vite om det før i dag, så tidsfristen ble litt vel kort..

Så er det noen kloke hoder der ut som har noen ideer eller tanker å komme med? Det er altså snakk om å studere ryttersporten fra et sosiologisk ståsted, og jeg tar i mot alle tanker med stor takk

Hege
Redigert av - Hege J den 09/02/2006 21:48:52

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  21:52:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg er ute på tynt vann nå, men hva med hvorfor det er flest menn som er i toppen, og hvorfor det tar dem så utrolig mye kortere tid å komme dit enn jenter. Eller noe rundt aspektet med jenter/hest vs. gutter/hest osv.? Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  22:06:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var en god idee! Er selv ute på tynt vann, vet egentlig ikke hva som kan være relevant eller ikke. Har faktisk ikke tenkt over det særlig før i dag, så derfor er alle ideer gode:)
Hege Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/02/2006 :  01:21:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg vet hva sosioligisk betyr egentlig.. men her er noen forslagtil mennesker i hesteverden-problemstillinger

Hvorfor det er så utrivelig miljø på de fleste store (og noen små) ridesenter... Jeg vet jo svaret der da, alt for mange jenter på ett sted.. Her har du ofte en miks av godt voksne og "småunger",og istedet for å trives sammen og lære av hverandre blir faktisk mange fryst ut av miljøet, og slutter med hest.

------------
Har oppdaget at en hest har evnen til å få ut det beste/verste i deg. Har du en dårlig dag for eksempel, så er det større sjans for at hesten får merke humøret enn dine menneskevenner...
En hest som stopper seg ut i et sprangstevne får jo ofte smake både pisk sporer og saging på bittet (uansett hvem det var sin feil at hesten ikke hoppet).
I en fotballkamp hvor en på laget brenner en straffe blir han sjelden banket av sine lagkamerater Hvorfor er det sånn tro?
Kan det være noen mennesker som driver med hest bare fordi de liker å kunne bestemme over et så kraftfullt dyr?
Har mange ganger tenkt at konkurranseryttere ikke virker såå glad i hester.. men kanskje de bare er for busy til å vise det akkurat når jeg har sett noen glimt da...

Tja ikke helt konkrete ting,men kanskje du fikk noen ideer

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.