hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - når ting faller på plass
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 når ting faller på plass
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  17:14:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ridde da på min lille hest i dag, for instruktør til min store glede..

han er jo såpass ung, så vi driver bare å repeterer en de...
og i dag jobbet vi på volte, holde samme rytmen gjennom hele, og stille så vidt innover på begge sider...

det gikk greit på den lukkede delen i førsten, da gikk han i samme rytme , men når vi kom på den åpne delen, var det lissom som om han fikk en rakett i rumpa og skytet fremover...det gikk en liten stund med å få til å gå rolig der, og ikke snu andre veien, og plutselig gikk alt helt perfekt..han var rolig og avslappet på hele volten, og vi kunne ri runde volter i stedet for mangekantede volter, og han svarte på forholdningen bedre enn han har gjort på evigheter...

dette må ha vært den beste følsen når jeg har ridd han...
noe så deilig å kunne jeg kjenne han var så rolig og avslappet og ikke spent og hyperatkiv...

lærte noe nytt i dag også...

noen andre som har følt det samme når de har ridd?

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  17:56:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har ikke enda opplevd at alt har falt på plass med Løkken enda. men håper det vil det snart. Skal starte LD om 3 uker så da håper vi at det faller på plass før da:)

Men har opplevd det med hest på ridekurs. Er en fantastisk følelse.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  18:34:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hehe, morsomt at noen skulle tenke på akkurat samme emne som meg.

Da vil jeg også skrive, og her kommer alle mine tanker de siste 7.mnd'ene, nesten ihvertfall..

Mille og jeg flyttet jo i juli ned til Blue Hors, siden jeg skulle begynne i arbeid der. Etter å ha slitt med treningen en god stund, trengte både hest og rytter og skifte miljø. Da jeg flyttet hit, hadde ikke Mille gått bra siden oktober 04, og det er jo 9mnd'r det. Det hadde bare gått nedover og nedover og innover og innover i en tunnel jeg trodde var endeløs, der skulle jeg fort finne ut at jeg tok feil. For da alt så som værst ut, ble ting forvirrende fort mye bedre. Etter en mnd på Blue Hors virket hun som en annen hest. Jeg måtte skjerpe meg og bli strengere, jeg måtte ta i henne litt og ikke finne meg i tull.

De første gangene vi red for Andreas(Helgstrand) red vi masse sjenkelvikninger og versader, som var veldig løsgjørende for Mille, og hun var ikke lenger så stiv i høyre kontakten som hun hadde vært de siste 9 mnd'ene. Vi red sikkert 35 halvparader i løpet av en runde rundt firkantsporet, og den 35. gangen gikk det uten at hun falt på fremparten. Bare DET var et steg i riktig retning for meg, og jeg var sjeleglad. Så da kan dere tenke dere hvordan jeg er nå, som Mille gjør versader, traverser, changementer, atore arbeidspiruetter, passage og har smakt litt på piaff. Jeg har gledestårer og smil om munnen hver gang jeg rir. Og det er jeg som for 7.mnd'r siden holdt på å gi opp hest, pga. mye vanskeligheter. Og øvelsene blir gjort på den hesten som 19.juni 2005 gikk en LB til 52%...

Så ting faller faktisk på plass. og gjett om jeg har lært mye!

Lykke til videre folkens

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  20:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Følte det på sist dressurtime. Har slitt veldig de siste gangene å ri på min ridelærers måte (bruke tærene, vri om lårene o.s.v, voltesits), men plutselig falt alt på plass! Hesten jeg rir er heller ikke en av de aller letteste å ri heller så jeg ble skikkelig glad :D
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 09/02/2006 :  22:23:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempebra at ting har gått så bra for deg, Amillion! Er innom å leser i dagboka di av og til, og ønsker deg bare lykke til videre! Mye slit, men hva får man ikke igjen for det?

Følelsen av at endelig faller ting på plass, er helt helt utrolig deilig:)
Red ponnien min opp fra nesten ingenting til LB, og det er et lite eventyr som tok 4 år for meg.
Jeg kunne omtrent ingenting når jeg la ut på dette eventyret.
Og i løpet av denne tida har jeg lært så utrolig mye. Det har vært mange nedoverturer, og ikke mange oppturer. Men var vel oppturene som ga meg motivasjonen til å holde på med dette.
Er nok ganske mange som ikke synes dette ikke er noe stort i det hele tatt, men hvor mye lærer man ikke ?

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 09/02/2006 :  22:57:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lever enda på siste dressurtrening med Bajass Og det er 2 år siden nå....

Har slitt leeeeenge med å få han til å fatte galopp og holde den. Dette er da en traver som er hissig og kunne ingenting. Sjenkler betyr mer fart- ikke sant? Ihvertfall så hadde jeg da ridd på treningshelger i ca 2 år og da for det meste bare sommerhalvåret og 1 gang pr mnd.
Rei på storvolte og ga galoppsjenkel og han fattet galopp, rett galopp også og holdt den en runde i volta før JEG brøt av Samme skjedde på andre hånden også Jeg ble så glad at jeg kunne ha trillet ut av salen. Gjett hvem som hadde et stort glis som bare ble stoppet av ørene fra å gå rundt hodet Instruktøren var også glad!
Den som hadde hatt slike øyeblikk på film *sukk*

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/02/2006 :  00:56:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har hatt mange slike opplevelser oppigjennom åra. men føler nå at mye har vært på feile premisser....
Har startet ganske så på nytt igjen. Vil lære meg dressur som er til for hesten, ikke dressur som får meg og hesten til å se sånn nogenlunde bra ut på kun kort tid.

Har hatt noen aha opplevelser og kjent at ting løsner på min "nye" ridemåte nå også, det er virkelig gøy. Siden jeg lærer meg og hesten helt nye ting. Og at jeg nå har lært meg til å tenke på hestens beste, og bruker mye mer varsomme hjelpere enn før. Derfor er det ekstra gøy å se resultater når hesten gjør det jeg ønsker

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.