hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny hest...araber?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Ny hest...araber?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

DeeDee

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  17:21:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg skal kjøpe meg ny hest til sommeren/høsten,men er litt i tvil om hvilken rase eg skal ha!
har hvertfall disse kriteriene:
*må være varm/halv/full blods,ikke kaldblods.
*må være ridehest,ikke traver.
*skal for det meste bruke hesten til sprang og tur-riding
*kommer til å bruke et sted mellom 20 - 30 000 kr i kjøpssum ca.

Har tenkt en del på araber,eg synes det er flotte hester.men eg lurer på om de ev.blir litt lave til meg,da eg er lang og tynn.(174 cm høy).
Og så lurer eg litt på dette med sprangen..araberne er vel mest egnet som distanse-hester?Noen som har erfaring med arabere,tips/råd å komme med?Takknemlig for alle svar!Mvh Helena.

Olithyon

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  19:22:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det viktige er at du finner en hest som passer deg og at kjemien stemmer. Da er ikke rase så viktig.Tror arabere kan være like allsidige og gode hester som andre. Min erfarig at de kan være svært gode i de litt lavere klassene i både dressur og sprang, og at de er flotte turhester. Det gjelder selvsagt å finne en araber som er flink til å plasere beina sine, men det er jo individavhengig. Jeg har en araber på for, han er 158 i mkh. Jeg føler meg bittelitt stor til han (er selv 1.73), men han har absolutt ikke noe probl. med å bære mg. Har blitt veldig glad i denne araberen hvertfall, en intelligent og våken hest som er glad og positiv. Har også hørt at arabere knytter seg spesielt til de som håndterer dem, så de er flotte hester hvis man investerer tid i dem:)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  09:21:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Har du tenkt på shagya-araber? De er større og mer robuste, og FLOTTE ridehester/konkuransehester! Egner seg godt i sprang, dressur, distanse, kjøring, western, tur osv! Du kan få en shagya langt over 160 i mankehøyde! De virker også litt strørre pga at de er litt kraftigere! I tillegg til å ha litt størrelse og masse, har de araberens egenskaper! Har selv 3 shagya-arabere og de kan absolutt anbefales (tror ikke det er så mange som kjenner til rasen!).

For å reklamere litt så har jeg en stor åringshingst til salgs som vil bli rundt 160 i manken

Har også fullblodsarabere, og de er også flotte hester, men mange kan bli små! Men til gjengjeld er de sterke! Har en hingst på snart 3 år, som nok kommer til å nå 158-160 i manken, og venter føll på min araber hoppe etter en hingst på 158 i manken - så en får arebere som er større også!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Aremeriel

» VIP

Skrevet - 09/03/2006 :  23:53:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAremeriel  Svar med kopi av melding
Vel.. Jeg er 180 cm og min araber er 151 cm.. Ingen problemer der i gården.. Selvsagt "føler" jeg meg litt stor til tider, og ikke akkurat rette størrelsen til å satse på ridekonkurranser, men det var heller aldri planen. ;)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.