hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpt katta i sekken............
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Kjøpt katta i sekken............
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  13:05:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte meg en renraset hoppe m føll i sommer.
Kjøpte henne usett, da jeg kommer fra Østlandet og hun stod i Nord Norge. jeg snakket med eierene flere ganger på tlf. Virket som veldig ålreite folk. Hesten var alt det jeg ønsket meg. Snill som dagen er lang.
Kunne gjøre hva du ville med henne. Disse folka kjøpte henne året før fra et kjent stutteri i Danmark. Men måtte selge pga av graviditet.

Jeg tok kontakt med stutteri i Danmark, og de sa hun var søt og god hest.

Så jeg kjøpte hesten. Da hun kom var hun skrekkelig tynn. Så ribbeina osv. Utrolig spiss. Også hadde hun sko på som hadde sitti på noen måneder. Så helt grusomt ut. Føllet var VELDIG uhåndtert.
Har hatt skikkelig jobb med henne. Men nå er hun fin da.

Mor la på seg, hun var helt herlig å holde på med. Snill som dagen er lang ja. Beynte å ri henne i desember. Hun var så snill. Men etter å ha ridd i ca 10 dager begynte hun å bukke. Og etterhvert kom det en kul på kneet. Fikk hun røntget og det viste seg at hele kneet var fullt av FORKALKNING......... Dette var nå på onsdag. Dyrlegen sa at dette var neo som har vært i 1-2 år, kanskje lengre. Men hun kan ALDRI mer rides på. Men avl kunne hun brukes til. Gudskjelov at hun ikke var en vallakk.

Jeg har vel ingen rettigheter?
Hva ville dere ha gjort.
Har eid henne i 6 mnd. Men fikk ikke prøvet henne fordi hun gikk med føll.

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  13:15:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
syns i grunn det er temmelig naivt å kjøpe en hest uten å se på den/prøve den først og uten dyrlege attest..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  13:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det ville gitt noen utslag på halhetsundersøkelse.
Hun haltet ikke verken i trav el galopp ved ridning i desember.

Men beslastning på litt lengre sikt ga resultater.

Jeg forhørte meg med de gamle eierne før jeg kjøpte henne (kjent stutteri i Danmark). Som bare sa positive ting.

Jeg har nå snakket med de som solgte til meg. De sier at de ikke brukte henne mye. Det viser seg også at stutteri i Danmark ikke eide henne så lenge før de solgte henne til Norge.

Denne hesten er en veldig ærlig hest. Så fint som hun gikk i desember, selv med et kne fullt av forkalkning. Stakkars hest

Har kjøpt hest usett før og har da ikke hatt problemer...

Redigert av - 654321 den 28/01/2006 13:40:10 Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  13:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må legge til at jeg kjøpte henne for også bruke henne i avl pga av god stamme. Derfor er jeg glad for at jeg kjøpte en hoppe. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  13:57:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg ville aldri kjøpt en hest usett og uten veterinærundersøkelse, uansett om jeg hadde gjort det 10000 ganger før, eller uansett hvor fint eierne snakket om den hesten.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  14:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg har lært nå. Selv om jeg tviler på at dyrlegen vill finni ut noe uten røntgen. Hun kom med veterinærattest fra Danmark.

Dyrlegen på klinikken sa det det er noe som har vært der noen år. (antag. etter skade)

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  14:08:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Forkalkninger vises på røntgen undersøkelser jo (tror jeg, sier ikke sikkert), hverfall kom det godt fram på hunden min (stakar voffen har forkalkninger i 2 hofter).

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/01/2006 :  14:10:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man har alltid noen rettigheter.
Men så spørs det litt på hva det står i kontrakten dere imellom også da..

Står det at du har godkjent hesten usett slik den fremstår og at selger ikke vil garantere/stå ansvarlig for evt. skjulte feil eller videre utvikling,kan det bli litt verre..

Redigert av - xxxx den 28/01/2006 14:10:34 Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  14:26:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg mente er at man ikke finner forkalkning uten røntgen.

Jeg tok røntgen på onsdag. Røntgen viser forkalkning (masse).

Det står bare i kontrakten at fyren selger hesten m føll til meg.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  15:15:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror desverre det har gått for lang tid til at du har noen rettigheter.... Sett føll på henne og gled deg over den snille avlshoppen din du =) Hvor gammel er hoppen forresten?

Jeg hadde heller ikke dyrlege på hesten min, kjøpte henne som hun var. Men tanken var der også å sette føll på henne senere.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  15:18:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
OT: men er det ikke litt skummelt å kjøpe avlshoppe uten dyrlegeattest? med tanke på arvelige sykdommer?

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 28/01/2006 :  15:22:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er kåret i Danmark. 2 premie. Har mange flotte avkom.
Så jeg visste hun var ei bra avlshoppe osv.
Så det var jeg ikke redd for....

Hun er snill som dagen er lang. helt uproblematisk.
Har allerede tenkt ut hingst til den vakre hoppa mi.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  17:24:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jaa, det var trist med de forkalkningene, men hoppa duger vel i avlen like vel. Lykke til.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  10:52:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Huff, detta var kjipt!
Man bør alltid se/prøve hesten før kjøp, noe du sikkert har lært nå?
Bra det var hoppe da!
Hvordan er føllet?
Lykke til!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

654321

Skrevet - 29/01/2006 :  11:04:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for det.

Hadde jeg sett og prøvet henne før kjøpet hadde det ikke hjulpet.
Hun var helt fin å ri de første gangene. Begynte etterhvert å bukke noen ganger. Etter nesten 1 mnd fikk hun en kul på forbeinet. og ble så halt. Dette ville man bare ha merket etter hun har vært i litt bruk.......

Det var det veterinæren sa også, at problemet ville nok komme først etter litt bruk. I tillegg er hesten så veldig ærlig at hun bare gikk selv om det var vondt, men ble det for ille bukket hun.

Føllet er kjempe nydelig:)
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  07:38:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei sann

Det var leit å høre at du har vært uheldig med hestekjøpet. Alle som kjøper hest som skriver en standardkontrakt må huske på at man støttes av forbruker/kjøpsloven i tilfeller som tilsier at hesten har vesentlige/skjule feil som gjør at den ikke kan brukes normalt. I ditt tilfelle er jo forkalkning virkelig en skjult feil (som du sier så vil det vises kun ved røntgen), og forkalkning tar TID å utvikle, dette er ikke gjort på noen få uker liksom.

Så du har absolutt hatt krav på å heve kjøpet, det finnes ikke tvil om det. Problemet er at du sier at du har eid hesten i 6 mnd. Har du reklamert på kjøpet i løpet av den tiden? For det spørs om du kan få problemer med å heve kjøpet når det har gått så lang tid, det er jeg litt usikker på. Var jeg deg så ville jeg tatt kontakt med en advokat og sjekket rettighetene, i forhold til at det har gått såpass lang tid.

Hvor gammel er hoppa di egentlig?

lykke til :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.94 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.