hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Temaer som er debatert før....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Temaer som er debatert før....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  13:06:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke det er noe i veien å debatere et tema flere ganger. Det kommer hele tiden inn nye mennesker med nye meninger. Det at det ofte blir henvist til debatter på samme tema som blir tatt opp må være ganske frustrerende. Ganske mange som ikke har lyst til å lete i gamle innlegg...
Vil ikke lage noe trøbbel her men kanskje dere som svare debatter med henvisning til tideligere debatter bør tenke litt og heller la vær å svare. Jeg hadde hvertfall satt pris på det, men så kan det jo også hende at det er mange der ute som drar nytte av disse henvisningene...

Lene

www.stall-hestevold.dk

Redigert av - Lene23 den 05/02/2006 14:12:33

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  13:53:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
helt enig med deg. men hvis noen spørr om hjelp eller tips syns jeg det er greit å henvise til en annen tråd der det er kommet svar som kan være til hjelp men noen ganger virker det neste som det er en forbrytelse å lage nye tråder her inne, særlig hvis det er en tråd som handler om litt av det samme fra før. slapp av folkens det blir ikke fullt
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  14:17:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Japp, enig. Folk kan jo også ha skiftet meninger, pga av de har gjort seg andre erfaringer osvosv, og da kan det være greit å lage en ny tråd, som kan få et helt annet utfall enn en tidligere tråd
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/02/2006 :  15:43:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men allikevell kan man prøve søkefunksjonen. Og om man ikke finner svaret der kan man jo bare legge inn en ny tråd.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  15:55:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Og hva er i veien med å diskutere seg _videre_ i en gammel tråd. jeg tror ingen av oss som linker til gamle tråder prøver å si "nei detta har vi kommi fram tæl fasitsvare på ællt vi ama, så dæ får itte dekk diskutere". Jeg prøver bare å si: "det hadde vært veldig fint, organsiert og enkelt om du kunne finne mulighet for å legge inn dine innlegg her du også", eller "her kan det også hende du får noen tips for å løse ditt problem".

Det er ikke vanskelig å bruke søkefunksjonen, og mange skriver lange, omstendelige og gjennomarbeidede svar, kanskje har de ikke lyst til å gulpe opp det samme tusen ganger, og henviser da til et sted de har skrevet masse om emnet før, jeg syns det er normalt jeg da.

Om du ikke gidder å lete etter gamle tråder, eller heller ikke vil at vi skal henvise til tråder som omhandler samme tema får du skrive det øverst i topicen din da, men da tror jeg også fort at du må regne med at enkelte ikke "gidder" å svare på det du skriver (nei, dette gjelder ikke meg, og det er ikke _så_ ofte jeg har så masse konstruktivt å bidra med heller).

Samtidig kan man se at mange av de som kommer med henvisinger til gamle topicer er folk som har vært på mix'en en stund, og det er folk som er godt vant med bruken av internettforum som fenomen. For bare sånn at det er nevnt så er det ikke bare på dette forumet at slike innlegg dukker opp (om at man kan kikke). Jeg syns sånn sett det er minst like uhøflig å ikke gjøre et forsøk med søkefunksjonen før man spytter ut en ny topic, som å sette krav om at man ikke skal dele av det man vet, hvis det innbefatter linker til gamle emner.

Guro
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  16:04:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Så skal det sies at på dette forumet er det ikke bare drevene internett brukere. For mange er dette det første stedet men tør å legge ut en tråd.. Og da få beskjed om at man får se andre steder etter svar..

Dette her gjelder kun meg....men jeg gidder skjelden eller aldri å slenge meg på en gamme debatt. Den som opprinnelig skrev den følger ikke med på den tråden som ble laget.. hva er da vitsen med å gjennoppta den diskusjonen?
Får jo ikke svar tilbake fra debatt starteren..

Lene

www.stall-hestevold.dk

Redigert av - Lene23 den 05/02/2006 16:05:18 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  16:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så skal det sies at på dette forumet er det ikke bare drevene internett brukere. For mange er dette det første stedet men tør å legge ut en tråd.. Og da få beskjed om at man får se andre steder etter svar..

Dette er jeg fullstendig klar over, men jeg syns _fortsatt_ at det er bedre å få vite hvor man kan lete, der kanskje andre brukere har svart enn de som svarer i dag...så får man enda flere syn på saken.
Det er sjelden slike svar er uhøflige, iallfall oppfatter ikke jeg dem slik. Og jeg har aldri til mening å skremme noen, men jeg har til mening å opplyse dem om at det allerede er gitt mange gode svar på det spm de har stilt. Og samtidig er det også ofte sånn at mange blir "lei" av å svare på de samme spørsmålene på nytt og på nytt, og da er det jo greit å henvise til et sted man kanskje finner mange svar på det man lurer på:)

Kopi av melding:

Dette her gjelder kun meg....men jeg gidder skjelden eller aldri å slenge meg på en gamme debatt. Den som opprinnelig skrev den følger ikke med på den tråden som ble laget.. hva er da vitsen med å gjennoppta den diskusjonen?
Får jo ikke svar tilbake fra debatt starteren..

Opprinnelig postet av Lene23

For meg er det ikke så viktig å få svar fra trådstarter, hvis vedkommende feks hadde samme problem som jeg nå har, da er det mye viktigere for meg å få lest de løsningene andre brukere forespeiler en, og ikke minst få komme med mine tilleggspørsmål, også kan andre brukere igjen svare på det jeg lurer på, som en videreføring.
Det er jo ikke sånn at den som starter en tråd eier denne tråden. (syns ikke jeg iallfall)

Men om det er slik du føler det er det ikke værre enn å skrive noe ala: "vil ikke ha link til gamle tråder i denne tråden, håper alle respekterer dette og heller svarer her" (eller noe sånt)

Guro
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  19:29:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Det jeg ville fram til med denne debatten var vel å høre om det er fler der ute som føler de blir avvist når de starter en ny tråd... Jeg orker hvertfall ikke legge ut nye spm. når jeg alikevel får beskjed om å søke på relaterte temaer...
Ikke for å provosere noen altså..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/02/2006 :  20:37:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fin oppfordring *vifter med ironiflagget*

Redigert av - Bustetrollet den 05/02/2006 20:38:50 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  21:22:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har en litt dårlig dag i dag tror jeg (dvs at jeg begynner å bli alvorlig tett i nesa, tråkka over når jeg spilte squash, og har en følelse av at jeg vet hvor knærne mine er for å si det sånn). Så jeg var kanskje litt skarp i tonefallet *ber Lene23 pent om unnskyldning*

Det jeg ville fram til var vel bare at det i grunnen anses som god skikk å sjekke først, så kanskje man kan utbrodere sitt problem bedre også hvis man starter en ny tråd. Prøvde vel også å si at jeg mener ingenting vondt med å si at det finnes svar på dette før.
Egentlig skal det vel være "ingen nevnt ingen glemt", men feks Spoff og Destrier og Nancy (for øyebliket In_Nancyville) skriver ofte veldig lange og omstendlige svar, der de har mye å formidle. At de kanskje ikke alltid er der, eller alltid kan/vil gjenta dette svaret i uendelighet, da syns jo jeg personlig at det er dumt om en ny bruker skal gå glipp av det velbegrunnede svaret bare fordi det ligger i en gammel tråd.

Men nå skal jeg slutte å gnåle om hvorfor jeg nevner gamle tråder, så skal jeg prøve å være litt mer forsiktig med å brøle "bruk søkefunksjonen" hvis jeg på den måten skremmer folk bort fra forumet

Guro
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  21:22:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg orker hvertfall ikke legge ut nye spm. når jeg alikevel får beskjed om å søke på relaterte temaer...
Ikke for å provosere noen altså..

Opprinnelig postet av Lene23

For det første er jo ikke spørsmålet ditt "nytt" når du da får henvisniger til tidligere tråder. For det andre legger en inn henvisning til tidligere tråder som en tjeneste, slik at du kan finne hvertfall noen av svarene du søker der først. Hvis man etter å ha lest de henviste trådene fortsatt har spørsmål som ikke egner seg i de gamle trådene, ja da er det jo bare å skrive i vei i den nye tråden? Jeg leter personlig ofte frem gamle tråder, og jeg gjør det jo ikke for å være slem! Det tar faktisk tid å søke opp trådene, legge ut linker og ordne innlegget for sending. Og det er i hvertfall fra min side gjort i beste hensikt; å opplyse den som spør.
Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt når folk igjen og igjen legger ut f.eks barfotdebatter og blir sure når man henviser til tidligere debatter med flere hundre innlegg. Hvis de etter å ha lest dem fortsatt har ting å tilføye som ikke allerede har vært oppe, ja da er det jo ikke noe problem å fortsette den diskusjonen i aktuell tråd, ny eller gammel.
Jeg ser ikke problemet med å kjøre et kjapt søk før en legger ut en ny tråd.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  21:41:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg klarer nå hvertfall å få igang en diskusjon her.
Mye av grunnen til jeg tar opp dette er at jeg synes aktiviteten er gangske synkende her, litt kjedelig egentlig. Brukte dette mye før, men merker at interessen er avtrappende fordi det skjer lite nytt her.
Men er helt ok det finner bare nye steder å debatere... Og kommer det opp nye tråder blir det ofte henvist videre. Greit nok det for dem som vil lese en "gammel" debatt.
Dere som er mye her kan jo bare enkelte ganger bite det i dere å la være å svare...eller?
Har sett at det er endel her som skriver lange og utfyllende svar kjempe bra! Er enige med dere at det tar tid og krefter å skrive så gode og velmente svar og at dere da ikke ønsker å gjenta dette. Men så er det vel også opplagt at de fleste som ønsker svar på sine spm leter på søkefunksjonen først..
I så fall burde det være ok for andre at det birr skrevet ny debatt på samme tema som event. tideligere er diskutert..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  22:30:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er vel en av de svært ivrige "henviser gjerne til gamle tråder"-debattdeltagerne. Ser dere antall innlegg jeg har skrevet (*skamme seg*), så ser man at jeg har skrevet litt opp gjennom årene. Noe som ikke er så rart når man har vært her fra dag en. Og det er mye som går igjen, og jeg synes jeg også har god oversikt over mange av de debattene som for lengst er utdødd.

Og.. Jeg har brukt mange timer på å utrede gode råd for andre, og jeg har brukt mye tid på å få gode råd fra andre igjen. I gamle tråder. Ofte er ting utdypet nærmere, og er mye lengre på vei enn hva en ny debatt har startet med. For min del er det begrenset hvor mange ganger jeg gidder å skrive side opp og side ned om hvordan man får en god galopp, eller hvordan man rir hesten på tøylen. Jeg har skrevet det flere ganger før, og det jeg har skrevet har blitt godt bygd opp av andre råd også fra andre debattdeltagere. Ofte kan man kanskje også se at folk har fått resultater i hva de har gjort, og er ikke det bra?

Min filosofi er at "gamle debatter blir lett som nye", og en gammel debatt er langt fra utdødd. Jeg ser jo at selv om mine henvisninger dukker opp, så fortsetter gjerne debatten i sin egen tråd likevel. Kanskje fordi folk ikke gidder å grave opp de gamle trådene jeg viser til, eller fordi problemet/spørsmålet vinkler seg en litt annen vei. Jeg er på langt nær ute etter å drepe debattgnisten her, men å gi de beste omtanker, de beste råd og den beste oppslutning rundt temaet som debatteres. Om man faktisk har et spørsmål eller et problem, regner jeg vedkommende som rimelig "sulten" på å få det de kan av gode svar. Om gamle debatter de erfarne debattdeltagerne til og med ønsker å grave opp som rike og verdifulle debatter ikke er bra nok, så er man for lite sulten på svar også. Mener nå jeg.. Folk må jo uannsett få lov til å debattere, og det er jo nettopp det de gjør også. Men noen temaer er liksom tatt opp for mange ganger, iallfall for de som har bidratt litt over tid. Jeg ser jo også ofte at andre har tips å dele, som ikke jeg nødvendigvis har erfaring med. Da er det gull verdt å kunne dele en henvisning til en tidligere debatt jeg kjenner. Jeg trodde det var en kjempetjeneste, og beklager så mye om det er fullstendig feil.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 05/02/2006 22:38:11 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  22:31:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er enig i at aktiviteten ikke er så stor her, iallfall når det kommer til det hestlige. Det som derimot er stort er tråder av typen "visste du at", "diverse regler", "<sett inn ett eller annet artig>" osv. ;-) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  22:52:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke det er noe galt i å henvise til tidligere debatter. Det skader ikke å bruke søkefunksjonen, og du enda ikke har funnet et tilfredstillende svar på det du lurte på får du heller gjenopplive den gamle tråden eller starte en ny.

Kopi av melding:
Ganske mange som ikke har lyst til å lete i gamle innlegg...

Da har man et problem og går glipp av mye, mener jeg.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 05/02/2006 :  23:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima, nå må du slutte å være så negativ.

Det er mange hesterelaterte emner her på hm, totalt sett er de i et godt flertall og slik synes (ihvertfall jeg), det også skal være.

Men å koste på seg litt humor oppe i alt dette skal altså ikke være "lov.." Hmmm..
I det siste har det muligens vært litt mer enn før,men kanskje vi trenger det også etter noen lange mørke måneder...?

Slutt å "syte" over bagateller,ha evnen til å overse det eller gled deg over det.
Jeg synes det hadde vært svært hyggelig om du foretrakk det siste.

Redigert av - xxxx den 06/02/2006 00:23:59 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.