hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Temaer som er debatert før....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Temaer som er debatert før....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  00:31:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med debattøren her. Lurer jeg på noe så spør jeg, gidder ikke lete igjennom først i tilfelle rottefelle. Og om noen missliker at det er blitt startet en ny debatt om et gammelt tema så er det bare å la være å svare... Garantert noen som ikke har sett en tidligere debatt som kan svare og gi tips og råd....
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 06/02/2006 00:32:54 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/02/2006 :  11:21:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil tro det at de gammle debattene er gode og få med seg uansett.
Dessutten ser jeg ikke noe problem og finne en gammel tråd og fortsette på den. Kan jo lik så godt lage ett nytt spørrsmål da, og "låne" tråden litt.
"Ang. bla bla bla, så lurer jeg på bla bla bla."
Det er jo ikke vanskeligere enn det.
Enn heller og fylle opp flere sider med samme tema, for hver og en skal "eie" sin egen tård.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  12:28:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er helt greit å henvise til gamel debatter slik spoff gjør det, hun legger ved link til debatter som kan være relevant.
Veldig mange slenger ut en sur kommentar om "neste gang bør du søke først", og dette synes jeg er barnslig og uhøflig.

Jeg er også enig i at man godt kan debatere ting flere ganger og det er ingen krise om man starter en tråd med et tema som er tatt opp før.
Dersom man har et problem med hesten sin vil det problemet nesten garantert være debattert før. Men alle hester er forskjelllige, og selv om man kan få hjelp fra den gamle debatten kan det ofte være enklere å starte en ny.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  13:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil tro det at de gammle debattene er gode og få med seg uansett.
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jo, men det bør være opp til enhver enkelt å velge. Og dersom man ikke har lyst til å lese igjennom gamle debatter men ønsker å starte en tråd om et emne så skal folk få slippe å få sure miner av den grunn. Det er bare å la være å lese....

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  14:19:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Om du ikke får svar på det du lurer på så syns jeg det er greit at du lager et nytt emne. Og om det ikke er altfor gammelt så syns jegm na bør ta det opp.
Men som lino sier:
Kopi av melding:
Dersom man har et problem med hesten sin vil det problemet nesten garantert være debattert før. Men alle hester er forskjelllige, og selv om man kan få hjelp fra den gamle debatten kan det ofte være enklere å starte en ny.

Da er det greit mener jeg.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  15:14:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
men to debatter med samme tema på nesten samme dato syns jeg er unødvendig.
men jeg syns ikke man trenger å få kommentarer dersom man skulle komme til å starte en tråd som har vært oppe for en stund siden

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:43:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Jo, men det bør være opp til enhver enkelt å velge. Og dersom man ikke har lyst til å lese igjennom gamle debatter men ønsker å starte en tråd om et emne så skal folk få slippe å få sure miner av den grunn. Det er bare å la være å lese....

Opprinnelig postet av oleo

Debattema nå var vel heller det om det var frekt å henvise til gamle debatter, istededet for å skrive side opp og side ned om noe man selv eller andre allerede har ordlagt godt. Det var vel ikke snakk om at alle debatter måtte ha nytt tema.

Det var slik jeg forstod det iallfall.

Om noen er late og ikke gidder å søke er de ikke sultene nok på svar.. Og om de heller ikke ønsker at man bidrar med gode debatter som allerede finnes i arkivet (jeg skal love det finnes mange bra), så er det ikke synd på en. Det betyr ikke at temaet er galt og ta opp, og det betyr ikke at man ikke kan debattere med nye innlegg. Men det er en måte å henvise til ting på, og slippe å skrive side opp og side ned en gang til.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  21:56:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
OKI ikke rart det blir litt hissige innlegg her...
Mente IKKE at det er frekt å henvise til gamle debatter. Jeg ville bare gjøre dere som har holdt til her lenge oppmerksom på at dere KANSKJE rett og slett skremmer bort nye brukere av forumet..
Så derfor ønsket jeg en debatt på dette for å se om det kun var meg som ble litt oppgitt av henvisningene... noe som hadde vært helt ok. Eller om det var fler her som syntes det var litt kjedelig...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  17:12:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
syns det er greit at det blir henvist til andre tråder som har med samme temaet og gjøre, men det går ann å være litt blid og ikke bli sur på grunn av at man ikke har lett godt nok..
jeg bruker søke funksjonen inni mellom,og finner jeg ikke hva jeg vil, så spør jeg..og da er det greit å få henvisningene som faktisk kan være veldig nyttige å lese...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  17:15:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med kross.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/02/2006 :  00:06:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
<klipp>

Opprinnelig postet av oleo

Debattema nå var vel heller det om det var frekt å henvise til gamle debatter, istededet for å skrive side opp og side ned om noe man selv eller andre allerede har ordlagt godt. Det var vel ikke snakk om at alle debatter måtte ha nytt tema.

Det var slik jeg forstod det iallfall.

Om noen er late og ikke gidder å søke er de ikke sultene nok på svar.. Og om de heller ikke ønsker at man bidrar med gode debatter som allerede finnes i arkivet (jeg skal love det finnes mange bra), så er det ikke synd på en. Det betyr ikke at temaet er galt og ta opp, og det betyr ikke at man ikke kan debattere med nye innlegg. Men det er en måte å henvise til ting på, og slippe å skrive side opp og side ned en gang til.

Opprinnelig postet av spoff

Men kan ikke da de som vil svare, og siden du synes det er så slitsomt å å skrive så kan du jo bare sette inn en link slik du pleier? Det funker bra...

Og selv du mener folk er late, giddaløse og ikke sultne nok til å finne frem i arkivet så er jo det fremdeles opp til enhver enkelt.....uten at man skal få ¨frekke¨kommentarer på det og?!

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 09/02/2006 00:07:52 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 09/02/2006 :  00:35:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Synes det er helt ok å henvise til gamle tråder, med en link til.
men det er ofte slik at disse innleggene blir ganske skarpe, som nevnt. Forstår at noen blir lei når de har holdt til her i flere år,men synes heller man kan være hyggelig, eller la vær å skrive noe, iallefall når det gjelder bagateller som et gammelt tema.

Og det er litt kjipt å få en sånn midt i fleisen når man er ny her. Er enig i at en del tråder blir litt unødvendige, spes de med bilder i (det å legge ut bilder her som allerede ligger på vip'en)

Har forøvrig aldri fått til å bruke denne søkefunksjonen

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.